Vognvalg?

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Jeg har tenkt litt på dette med vogn og hvilke krav jeg evt har.
Til vinteren (bagperioden) ønsker jeg en vogn som er god på snøføre og ujevne vegen.
Til sommeren (sitte perioden) ønsker jeg en vogn som kan være god på alt fra asfalt til terreng/skogturer. Eneste kravet på sittevogn er at den SKAL være vendt mot meg mens mini er ganske liten, og evt kan snus etterhvert.
Har noen noe forslag til disse vognene? Evt om det er samme vogn eller to forskjellige?
De burde heller ikke ta all for stor plass i bil heller.
 
Britax go next? Skulle jeg kjøpt ny vogn hadde jeg vurdert den! [emoji4]
 
Jeg har hatt emmaljunga mondial de luxe med classic chrome understell til mine to andre og har vært SUPER fornøyd med den. Den er helt topp på all slags føre, fire stabile hjul som er veldig enkelt på vinteren med masse snø. Andre i barselgruppene jeg har vært i har hatt tre hjul og det har vært helt klønete på vinteren. De har skjøvet vognen foran seg uten at hjulene har gått rundt. Utrolig tungt. Bagen på vognen er veldig romslig og jeg har hatt barna liggende i den til de er 9 måneder og det er en rygg i bagdelen som man kan ta opp for at de skal komme opp og se litt hvis de har behov for det. Sportsdelen kan du ha hvilken vei du vil [emoji4] Minuset er at den tar litt stor plass i bil (spørs hvilken bil man har) og er litt tung å løfte, men igjen er jo det en stor grunn til at den er såpass stabil da.

Nå må jeg dessverre selge den til fordel for en søskenvogn, og aner ikke selv hva jeg skal velge. Klarer ikke bli fornøyd med hjulene på noen av vognene jeg har sett i forhold til vinterføre osv..
 
Jeg har hatt emmaljunga mondial de luxe med classic chrome understell til mine to andre og har vært SUPER fornøyd med den. Den er helt topp på all slags føre, fire stabile hjul som er veldig enkelt på vinteren med masse snø. Andre i barselgruppene jeg har vært i har hatt tre hjul og det har vært helt klønete på vinteren. De har skjøvet vognen foran seg uten at hjulene har gått rundt. Utrolig tungt. Bagen på vognen er veldig romslig og jeg har hatt barna liggende i den til de er 9 måneder og det er en rygg i bagdelen som man kan ta opp for at de skal komme opp og se litt hvis de har behov for det. Sportsdelen kan du ha hvilken vei du vil [emoji4] Minuset er at den tar litt stor plass i bil (spørs hvilken bil man har) og er litt tung å løfte, men igjen er jo det en stor grunn til at den er såpass stabil da.

Nå må jeg dessverre selge den til fordel for en søskenvogn, og aner ikke selv hva jeg skal velge. Klarer ikke bli fornøyd med hjulene på noen av vognene jeg har sett i forhold til vinterføre osv..

Har du brukt den i terreng også? Jeg har tenkt på emmaljunga egd duo, men aner ikke hvordan den er i terreng/skog. Har bare prøvd babyjogger city elite i skogen, og den var god, men bare forovervendt, og 3 hjul, vil ikke ha det på vinteren igjen :/
 
Ville kjøpt bugaboo buffalo.
Jeg har samme kravene som deg, vi trenger søskenvogn nå, så det blir bugaboo donkey. Den er helt lik, bare det er plass til to. Ville ikke kjøpt en vogn med faste fremhjul! :)
 
Jeg har Britax Go Next med ekstra vinterhjul. Den oppfølger alle kravene dine 100% [emoji6] Alle med store tunge kombivogner stirrer misunnelig på meg når jeg tar vogna inn og ut av bilen [emoji85][emoji23]
 
Har du brukt den i terreng også? Jeg har tenkt på emmaljunga egd duo, men aner ikke hvordan den er i terreng/skog. Har bare prøvd babyjogger city elite i skogen, og den var god, men bare forovervendt, og 3 hjul, vil ikke ha det på vinteren igjen :/

Jeg har emmaljunga mondial duo, men edge duo blir samme vogn med tanke på understell. Jeg bor i skogen og valgte classic crome understell og denne har brøytet vei gjennom flere cm snø, søle og ulent terreng. Jeg har ikke prøvd andre vogner, så vanskelig å sammenligne, men jeg har ikke et vondt ord om emmaljunga! Og jeg ville gått for egde duo og ikke mondial som jeg valgte. Det er for det første flere farger å velge mellom, men solskjermen er bedre i edge, selv om prisen er høyere på mondial.

Jeg blir værende med vogna på denne også!
 
Var så fornøyd med vogna jeg hadde til jentungen i 2010-2013, Simo vogn, men fant nettopp ut at den lages jo for pokkeren ikke lenger... sluttet å produsere den i fjor, Britax kjøpte den opp :/
Så nå er jeg åpen for alle forslag, men har kriterie om at det må vare en lang bag del og gode hjul som tåler vinter føre og terrengføre
 
Var så fornøyd med vogna jeg hadde til jentungen i 2010-2013, Simo vogn, men fant nettopp ut at den lages jo for pokkeren ikke lenger... sluttet å produsere den i fjor, Britax kjøpte den opp :/
Så nå er jeg åpen for alle forslag, men har kriterie om at det må vare en lang bag del og gode hjul som tåler vinter føre og terrengføre
Har de sluttet å lage den? [emoji22] Visste at Britax hadde kjøpt opp, så var redd for det, ja ... Vi har Simo kombi fra 2014, kjempegod vogn. [emoji173]
 
Jeg har emmaljunga mondial duo, men edge duo blir samme vogn med tanke på understell. Jeg bor i skogen og valgte classic crome understell og denne har brøytet vei gjennom flere cm snø, søle og ulent terreng. Jeg har ikke prøvd andre vogner, så vanskelig å sammenligne, men jeg har ikke et vondt ord om emmaljunga! Og jeg ville gått for egde duo og ikke mondial som jeg valgte. Det er for det første flere farger å velge mellom, men solskjermen er bedre i edge, selv om prisen er høyere på mondial.

Jeg blir værende med vogna på denne også!

Hvis du liker eliten, så liker du bugaboo buffalo også :) den har 4 store hjul, og kan brukes fremover- og bakovervendt ;-) Jeg har hatt eliten og er blodfan, men vil ha muligheten til å snu barna[emoji4]
 
Har du brukt den i terreng også? Jeg har tenkt på emmaljunga egd duo, men aner ikke hvordan den er i terreng/skog. Har bare prøvd babyjogger city elite i skogen, og den var god, men bare forovervendt, og 3 hjul, vil ikke ha det på vinteren igjen :/

Quotet feil melding[emoji28]. [emoji1369][emoji1369][emoji1369]
 
Hvis du liker eliten, så liker du bugaboo buffalo også :) den har 4 store hjul, og kan brukes fremover- og bakovervendt ;-) Jeg har hatt eliten og er blodfan, men vil ha muligheten til å snu barna[emoji4]

Bugaboo syns jeg er for dyrt, og for lav, ikke helt fornøyd med sitte delen heller da det ikke ser ut som at den lille får strekt på beina, sitter liksom med beina i bøy, og ligger med rompa veldig ned om den skal sove i sittedelen :/ (sånn jeg syns det ser ut som hvertfall)
Men altså, den ser fin ut, men ikke verdt mine penger tror jeg :/
 
Har du brukt den i terreng også? Jeg har tenkt på emmaljunga egd duo, men aner ikke hvordan den er i terreng/skog. Har bare prøvd babyjogger city elite i skogen, og den var god, men bare forovervendt, og 3 hjul, vil ikke ha det på vinteren igjen :/

Har brukt den litt i terreng, men ikke super mye. Bor i Oslo, så har gått noen turer i skog og mark her og den funker jo der jeg har gått, men om man skal gå veldig mye på smale stier med masse stener og røtter ville jeg vel kanskje gått for en annen litt mer sportslig vogn [emoji85]
 
Jeg har emmaljunga mondial duo, men edge duo blir samme vogn med tanke på understell. Jeg bor i skogen og valgte classic crome understell og denne har brøytet vei gjennom flere cm snø, søle og ulent terreng. Jeg har ikke prøvd andre vogner, så vanskelig å sammenligne, men jeg har ikke et vondt ord om emmaljunga! Og jeg ville gått for egde duo og ikke mondial som jeg valgte. Det er for det første flere farger å velge mellom, men solskjermen er bedre i edge, selv om prisen er høyere på mondial.

Jeg blir værende med vogna på denne også!

Men er det kun den lille ekstra "flippen" som er forskjell på kalesjen? For den utgjør jo ikke så mye tillegg i solskjerming akkurat. Kjenner fler som har den vognen men uansett har kjøpt sånn ekstra solskjerming fra tinkafu.
 
Har alltid hatt lyst på en skikkelig vintage Silver Cross å tror jeg skal prøve å finne en for den første tiden :) Ser det er mange som selger vel brukte vogner men kjøper jo ny madrass til den etc uannsett så får heller resten bli et "oppussingsprosjekt" hvis det er noe slitasje :)
 
Har brukt den litt i terreng, men ikke super mye. Bor i Oslo, så har gått noen turer i skog og mark her og den funker jo der jeg har gått, men om man skal gå veldig mye på smale stier med masse stener og røtter ville jeg vel kanskje gått for en annen litt mer sportslig vogn [emoji85]

Tenker mer på vanlige turstier, ikke smale stier, da må jeg finne en annen løsning om jeg skal det :)
 
Hadde emmaljunga smart duo combi til mine to fyste. For ei fantastisk vogn! Funka super knall på alle underlag eg brukte den til; alt frå delvis ulente traktorvegar i skog og mark til kjøpesenter.

Kjem definitivt til å gå for emmaljunga denne gangen og, men har ikkje studert tidenes modeller enda :)
 
Har du brukt den i terreng også? Jeg har tenkt på emmaljunga egd duo, men aner ikke hvordan den er i terreng/skog. Har bare prøvd babyjogger city elite i skogen, og den var god, men bare forovervendt, og 3 hjul, vil ikke ha det på vinteren igjen :/

Jeg har hatt både emmaljunga Edge duo og babyjobber city elite. Synes babyjogger er helt rævva og fullstendig opphauset, den har jo null demping! Emmaljunga er en drøm i forhold! Men den tar hele bagasjerommet i passaten vår dessverre. Derfor hadde jeg som nevnt over kikket på britax go next, kjøreegenskaper lik emmaljunga, barnet vendt mot deg og mindre sammenlagt [emoji4]
 
Jeg hadde bebe confort til mine to første, men etter et par søk på Google ser det ut til at de ikke selges i Norge lenger.. :eek:
Brukte både bag og sittedelen til den vognen.
Noen som vet om et sted i Norge som selger de? Eventuelt en annen vogn som minner om den?
 
Back
Topp