Vogntråd

Så en video om Cybex Gazelle S, og tror jammen meg at den rykket opp på toppen av lista :eek:

Vi har også ei simo vogn som er snart 60 år gammel, som minstemann lå i inne og vi brukte den på 17.mai 2 år:) det var oldeforeldrene til barna som kjøpte den og jeg tror det er rundt 13 barn som har ligget i den❤

Vi har også ei simo vogn som er snart 60 år gammel, som minstemann lå i inne og vi brukte den på 17.mai 2 år:) det var oldeforeldrene til barna som kjøpte den og jeg tror det er rundt 13 barn som har ligget i den❤

Så koselig ❤

Syns det er såå vanskelig å velge, har sett på vogn lenge før jeg ble gravid jeg :D Viktigste kriteriet mitt er at den skal være god å trille på turveier, altså grus, kanskje en traktorvei/skogsvei? Forrige gang kjøpte jeg den første vogna jeg fant billig på Facebook siden jeg var student, men nå vil jeg ha ei jeg er skikkelig fornøyd med. Tips?

Har Bugaboo Fox, elsker den vogna! Bruker den både i marka og på asfalt. Ser ut som den oppfyller alle kravene på lista deres i alle fall :). Som reisevogn har vi Babyzen Yoyo, den anbefales på det varmeste den også om man ser etter den typen vogn.

Den er helt elendig på alt som ikke er asfalt og bagdelen var min for liten til mini rundt 6 mnd. Sportdelen er ikke en sportsdel - men mer en bilstollignende ting du klikker på vogna. Vi solgte den når han var 6 mnd og kjøpte Enmaljunga. Den egner seg sikkert fint til kjøpesentertrilling, men ikke ute. Hvertfall ikke her i Finnmark. Ei heller hadde jeg brukt den i bhg

Jeg hadde trailz til førstemann og superfornøyd! Jeg har trillet den i alle type føre og syns den er god. Den er robust. Og sittedelen er jo ergonomisk, derfor er den sånn. Jeg er kjempe fornøyd hvertfall. Bagdelen er en av de største på markedet nå.

Jeg hadde trailz til førstemann og superfornøyd! Jeg har trillet den i alle type føre og syns den er god. Den er robust. Og sittedelen er jo ergonomisk, derfor er den sånn. Jeg er kjempe fornøyd hvertfall. Bagdelen er en av de største på markedet nå.
Ja vi er jo heldigvis forskjellig. Basert på mine erfaringer vil jeg ikke anbefale den til noen:confused005

Har Bugaboo Fox, elsker den vogna! Bruker den både i marka og på asfalt. Ser ut som den oppfyller alle kravene på lista deres i alle fall :). Som reisevogn har vi Babyzen Yoyo, den anbefales på det varmeste den også om man ser etter den typen vogn.
Ser den har små hjul fremme, ville trodd det gjorde det vanskeligere i terreng, men der tar jeg kanskje feil da?:) Bugaboo’en altså.

Syns det er såå vanskelig å velge, har sett på vogn lenge før jeg ble gravid jeg :D Viktigste kriteriet mitt er at den skal være god å trille på turveier, altså grus, kanskje en traktorvei/skogsvei? Forrige gang kjøpte jeg den første vogna jeg fant billig på Facebook siden jeg var student, men nå vil jeg ha ei jeg er skikkelig fornøyd med. Tips?

Selv om jeg ikke er 100% fornøyd med den ellers, så er Babyjogger City Elite helt rå på turveier :) Ellers er jo Emmaljunga ganske god på ulendt underlag vil jeg tro!

Vi vurderte å kjøpe Babyzen Yoyo som reisevogn, men så kom koronaen gitt og da var det ikke vits :hilarious:

Ja vi er jo heldigvis forskjellig. Basert på mine erfaringer vil jeg ikke anbefale den til noen:confused005

Det er nettopp det som er så vanskelig med vogner :) Jeg kan haaaate en vogn andre elsker. Viktig å teste ut for seg selv tenker jeg :)

Har hatt britax smile 2 og babyjogger mini gt til lillemann. Liker begge vognene veldig godt og vært fornøyd med valget. :) smile brukte vi til han var ca 16 mnd også gikk vi over til mini gt. Lillemann vil være ca 33 mnd når babyen kommer. Ville dere kjøpt søskenvogn eller prøvd å få tak i typ ståbrett til smilen ? :)

Last edited:
Jeg liker Cybex Priam eller Bugaboo Fox.
Men vi må innom butikken og prøve.

- vi er begge 180+, så noen som har teleskop-styre?
- vendbar sittedel
- ikke alt for stor (bor midt i Oslo).

Vi har Stokke Trailz som vi bruker til storebror. Elsker den! Store og gode hjul, brukt den mye i skogen og på hytta. Mannen er 180 og jeg 176cm så vi ville ha en litt høy vogn. Da ble de fleste andre på markedet litt lave for oss :p Angrer ikke ett sekund!
Vogn er så individuelt og alle har forskjellige ting på prioriteringslista. Uansett hva man bestemmer seg for, syns jeg man bør dra og se på de fysisk i butikk, man kan bli overrasket :)

Vi har brukt smile 3 til første, og er sålangt veldig fornøyd med den Vi har pratet om å kjøpe bugaboo sin søskenvogn, men vet ikke om det er nødvendig sånn egentlig. Med smile 3 så liker vi at den er lett i bruk, og tar liten plass i bilen. God å trille :happy:

Jeg liker Cybex Priam eller Bugaboo Fox.
Men vi må innom butikken og prøve.

- vi er begge 180+, så noen som har teleskop-styre?
- vendbar sittedel
- ikke alt for stor (bor midt i Oslo).

Oi, her lærer jeg stadig noe nytt! Er også over 180 cm på strømpelesten, ikke tenkt på at det kanskje burde påvirke vognvalget! Er virkelig helt grønn på dette, følger spent med på alt dere skriver :happy:

Nærmeste jeg kommer preferanse er hva slags farge jeg liker :hilarious:

Vi har vært veldig fornøyd med Babyjogger City Select Lux. Den er ganske «stiv», men helt fantastisk som søskenvogn (mange valgmuligheter, får plass i bitteliten bil osv).

Back
Topp