Vogntråd

HåpeSpire

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
❤Januarlykke 2022❤
Har dere tenkt på hvilken vogn dere skal ha? Eller har dere kanskje fra før?

Vi har en Babyjogger City Elite, men har bestemt oss for å kjøpe ny da vi ikke er fornøyd med bagdelen. Dette ser vi etter:

- Stødig vogn, også når bagdelen er på
- Vendbar sittedel
- Lett vogn som er lett å legge sammen
- God plass til en handlepose eller to under vogna
- Lang kalesje

Har sett litt på Emmaljunga, men de er så sykt tunge!

Hva med dere? :) Hva ser dere etter i ei vogn?

Jeg har blitt helt forelsket i emmaljunga da svigerinna mi har den, og tror jeg velger den. Men jeg trenger da en kraftig og stødig vogn som kan gå på grus og hullete asfalt osv. og ikke så mye i by. Eneste jeg savner på den til svigerinna mi er at det ikke er håndbrems da vogna er temmelig tung i nedoverbakker.

Vi har emmaljunga nå og er veldig fornøyd med den:happy: Men vurderer å kjøpe en søskenvogn til baby kommer, så kom gjerne med tips hvis dere har!

Vi har britax smile 2 med kun sportsdel etter minstemann, så kommer nok til å kjøpe bag til den:) også har vi en gammel emmaljunga som blir brukt til fjøsvogn + en tfk joggster twist komplett, men tror bagdelen må fikses litt på om vi skal bruke den isåfall.

Sikler litt på en ny emmaljunga da:shy::hilarious:

Vi har en Babyjogger City Elite, men har bestemt oss for å kjøpe ny da vi ikke er fornøyd med bagdelen. Dette ser vi etter:

- Stødig vogn, også når bagdelen er på
- Vendbar sittedel
- Lett vogn som er lett å legge sammen
- God plass til en handlepose eller to under vogna
- Lang kalesje

Hva med dere? :) Hva ser dere etter i ei vogn?
Har bugaboo fox og babyjogger. Bugabooen brukte vi første året. Den er helt super, kjempelett, stor bagdel, tar liten plass i bilen osv.
Veier nesten ingenting. Kalesjen kan draes helt ned. Og sportsdelen kan være begge veier. Plass til pose under:p
Blir enten den eller prøve meg på Stokke denne gangen. Syns den er fin også:rolleyes:

Forrige gang hadde vi Simo Kombi, og det var absolutt ikke førstevalget da vi kom til butikken, men du verden så fornøyd jeg var med den. Ble til slutt donert til barnehagen som sovevogn, men den var helt super til vårt bruk. Nå skal det sies at vi ikke hadde egen bil på den tiden, hadde vi hatt det hadde nok valget falt på noe annet grunnet størrelsen når den var slått sammen. Men der vi bodde og med de turene vi gikk var den fantastisk. En ting jeg likte spesielt godt med den var at du bare løftet ut bag-en så var det sportsvariant,trengte ikke ommøblere hele greia :hilarious: og så utrolig kjekt å bare kunne bære ungen i bagen inn hvis hansov når vi kom frem :rolleyes:

Det er jo 6 år siden vi kjøpte Simo-vogna, så jeg aner ikke hva som har skjedd på markedet siden den gang. Men denne gangen kunne jeg tenke meg en vogn som føles like stødig og trygg uansett, og at jeg kan bruke den litt overalt og ikke bare i by. For ikke å snakke om at dette er et januarbarn mtp føre.

- Fire hjul, bør kunne låses
- Vanntett/-avstøtende materiale, i tilfelle uforutsett nedbør
- Justerbart håndtak, slik at både mannen og jeg kan trille
- Lang kalesje. Sist kjøpte jeg en slags extension som sikkert kan brukes
- Oppbevaring under
- Relativ enkel å ta med seg i bil

En bonus er hvis det er mulig å sette bilstolen rett på vogn-ramma,evt med adapter :p

En ting jeg er litt opptatt av er pris, for meg virker det som helt ville priser på vogner i disse dager:eek: hvor mye må man regne med hvis man skal kjøpe ny vogn? Kan selvfølgelig kjøpe brukt, jeg holder øynene åpne på Finn :)

Erfaringsmessig må vognene ha litt tyngde for å være stødige, men det kan hende jeg tar feil ;) men er enig i at Emmaljunga er spesielt tung, men så får man virkelig jobbet med bekkenbunn og kjerne når man triller da :D

Vil bare fraråde Stokke Trailz

Hadde emmaljunga nxt90 med lillesøster, var ikke fornøyd! Passer dårlig på grus og skogsbilvei. Kjøpte babyjogger City elite etterhvert, og veldig fornøyd med den. :D
Lurer litt på emmaljunga mondial, med 4 faste hjul nå..:smiley-angelic006

spørs hva sambo sier når jeg vil ha enda en vogn... :dance008

Vi har emmaljunga superviking fra før av, hørt mye bra og fint om den, å er egentlig kjempefornøyd med den, men vurderer å bytte til nxt90, drømmevognen...

Jeg har blitt helt forelsket i emmaljunga da svigerinna mi har den, og tror jeg velger den. Men jeg trenger da en kraftig og stødig vogn som kan gå på grus og hullete asfalt osv. og ikke så mye i by. Eneste jeg savner på den til svigerinna mi er at det ikke er håndbrems da vogna er temmelig tung i nedoverbakker.

Ja, det er det store minuset her også. Tung vogn i bratte bakker blir strevsomt i lengden for min del. Men de er veldig fine da :)

Vi har emmaljunga nå og er veldig fornøyd med den:happy: Men vurderer å kjøpe en søskenvogn til baby kommer, så kom gjerne med tips hvis dere har!

Vi så på Bugaboo sin tvillingvogn og likte den godt. Men så tok det lengre tid å få nummer to enn hva vi trodde, så nå trenger vi ikke likevel :P

Vi har britax smile 2 med kun sportsdel etter minstemann, så kommer nok til å kjøpe bag til den:) også har vi en gammel emmaljunga som blir brukt til fjøsvogn + en tfk joggster twist komplett, men tror bagdelen må fikses litt på om vi skal bruke den isåfall.

Sikler litt på en ny emmaljunga da:shy::hilarious:

Har sett litt på Britax smile, men kjenner ingen som har den så har ikke fått noe inntrykk av hvordan den er i bruk. Hva syns du om den? :)

Har bugaboo fox og babyjogger. Bugabooen brukte vi første året. Den er helt super, kjempelett, stor bagdel, tar liten plass i bilen osv.
Veier nesten ingenting. Kalesjen kan draes helt ned. Og sportsdelen kan være begge veier. Plass til pose under:p
Blir enten den eller prøve meg på Stokke denne gangen. Syns den er fin også:rolleyes:

Bugaboo Fox er på lista vår over potensielle vogner, har lyst til å prøve den i butikk når smitten roer seg :) Høres jo ut som om den oppfyller våre krav!

Forrige gang hadde vi Simo Kombi, og det var absolutt ikke førstevalget da vi kom til butikken, men du verden så fornøyd jeg var med den. Ble til slutt donert til barnehagen som sovevogn, men den var helt super til vårt bruk. Nå skal det sies at vi ikke hadde egen bil på den tiden, hadde vi hatt det hadde nok valget falt på noe annet grunnet størrelsen når den var slått sammen. Men der vi bodde og med de turene vi gikk var den fantastisk. En ting jeg likte spesielt godt med den var at du bare løftet ut bag-en så var det sportsvariant,trengte ikke ommøblere hele greia :hilarious: og så utrolig kjekt å bare kunne bære ungen i bagen inn hvis hansov når vi kom frem :rolleyes:

Det er jo 6 år siden vi kjøpte Simo-vogna, så jeg aner ikke hva som har skjedd på markedet siden den gang. Men denne gangen kunne jeg tenke meg en vogn som føles like stødig og trygg uansett, og at jeg kan bruke den litt overalt og ikke bare i by. For ikke å snakke om at dette er et januarbarn mtp føre.

- Fire hjul, bør kunne låses
- Vanntett/-avstøtende materiale, i tilfelle uforutsett nedbør
- Justerbart håndtak, slik at både mannen og jeg kan trille
- Lang kalesje. Sist kjøpte jeg en slags extension som sikkert kan brukes
- Oppbevaring under
- Relativ enkel å ta med seg i bil

En bonus er hvis det er mulig å sette bilstolen rett på vogn-ramma,evt med adapter :p

En ting jeg er litt opptatt av er pris, for meg virker det som helt ville priser på vogner i disse dager:eek: hvor mye må man regne med hvis man skal kjøpe ny vogn? Kan selvfølgelig kjøpe brukt, jeg holder øynene åpne på Finn :)

Tror ikke Simo produseres lenger? o_O Men den høres jo bra ut den dere hadde :)

I forhold til pris er jeg helt enig, det er jo ran :arghh: Her er budsjettet 10 000 kr, men det er ene og alene fordi vi ikke trenger noe annet til babyen.

Erfaringsmessig må vognene ha litt tyngde for å være stødige, men det kan hende jeg tar feil ;) men er enig i at Emmaljunga er spesielt tung, men så får man virkelig jobbet med bekkenbunn og kjerne når man triller da :D

Ja, man skulle kanskje trodd det, men selv om vogna vår er kjempelett så er den sykt stødig når man bruker sportsdelen :eek: Tror det handler mye om tyngdepunktet. Bagdelen på Babyjogger kommer så høyt opp at den blir ustødig av den grunn, opplevde mange ganger at jeg ikke kunne gå tur i vinden fordi vogna nesten velta :arghh: Det var ikke noe problem med sportsdelen.

Hadde emmaljunga nxt90 med lillesøster, var ikke fornøyd! Passer dårlig på grus og skogsbilvei. Kjøpte babyjogger City elite etterhvert, og veldig fornøyd med den. :D
Lurer litt på emmaljunga mondial, med 4 faste hjul nå..:smiley-angelic006

spørs hva sambo sier når jeg vil ha enda en vogn... :dance008

Kan bli trangt om plassen med mange vogner ja :P Men det er jo så gøy :angelic:

Bugaboo Fox er på lista vår over potensielle vogner, har lyst til å prøve den i butikk når smitten roer seg :) Høres jo ut som om den oppfyller våre krav!
Veldig glad i den. Har 2 venninner som er gravid nå og velger den etter de har sett/prøvd min:p

Har sett litt på Britax smile, men kjenner ingen som har den så har ikke fått noe inntrykk av hvordan den er i bruk. Hva syns du om den? :)
Vi har vært veldig fornøyd med den, lett å trille - ikke så godt på slapseføre, men hvilke vogner er det?:p lang kalesje og lang sittedel som passa bra til vår gutt som er lang for alderen:) liker at den er vendbar og har god plass til ting og tang under:)
Om jeg skal nevne noe negativt, så er det at understellet er litt stivt, men ikke så ille at det er ubehagelig for barnet å ligge der - gutten her sovna ihvertfall fort selvom:)

Back
Topp