Vogntråd!

Hva vil dere anbefale av Britax smile 3 og emmaljunga nxt90 outdoor når man skal trille en del i ulendt terreng som snø og skogsstier?

Eller er det noen andre vogner som passer bedre til dette? Også viktig at den ikke tar for stor plass i bil og at det er mulig å trille opp/ned en utendørs trapp.
 
Hva vil dere anbefale av Britax smile 3 og emmaljunga nxt90 outdoor når man skal trille en del i ulendt terreng som snø og skogsstier?

Eller er det noen andre vogner som passer bedre til dette? Også viktig at den ikke tar for stor plass i bil og at det er mulig å trille opp/ned en utendørs trapp.
Har ingen erfaring med noen av dem, men prøvd dem i butikk. Og Emmaljunga er tyngre av dem. Hør så sjukt mye bra om Britax, og et vennepar hadde nr 2 da den kom og de var sabla fornøyde.
 
I dag rullet jeg inn hjemme med en brukt Bugaboo Donkey2 . Fantastisk å trille. Har buffalo fra før og synes Donkey er lettere å trille og det virker som det er litt mer demping i den. Kommer til å bruke den både som mono og duovogn . Veldig lett å flekse mellom de versjonene, og utrolig praktisk med sidekurven når man bare bruker vogna til ett barn.
 
Jeg vurderer å kjøpe en vognpakke fra jollyroom hvor det følger med vogn, bilstol osv. Men går det ann å kjøpe løs base til bilstolene? Finner ikke ut av hvilke baser som passer til evt. :facepalm:
 
Jeg vurderer å kjøpe en vognpakke fra jollyroom hvor det følger med vogn, bilstol osv. Men går det ann å kjøpe løs base til bilstolene? Finner ikke ut av hvilke baser som passer til evt. :facepalm:
Vil bare gjøre deg obs på at bilstolene i disse pakkene ofte kommer veldig dårlig ut i tester:wideyed:
Men sett flere som er fornøyd med vognene. Ville kanskje heller kjøpt vognen der, evt. en brukt vogn på Finn og bilstolen et annet sted:)
 
Vil bare gjøre deg obs på at bilstolene i disse pakkene ofte kommer veldig dårlig ut i tester:wideyed:
Men sett flere som er fornøyd med vognene. Ville kanskje heller kjøpt vognen der, evt. en brukt vogn på Finn og bilstolen et annet sted:)
Jeg synes det var vanskelig å finne direkte merke på stolene. Sto så lite info om dem. Har du noe link eller noe til slike tester som de har vært med i? :)
 
Jeg synes det var vanskelig å finne direkte merke på stolene. Sto så lite info om dem. Har du noe link eller noe til slike tester som de har vært med i? :)
Finner dessverre ingen linker selv. Prøvde å finne på feks. Kinderkraft, som jeg ser Jollyroom selger. Men det ser ut som at de eneste testene er på tysk. Syns generelt det er et dårlig tegn når stolene aldri er testet i verken Norge eller Sverige:p men skal selvfølgelig ikke si noe sikkert. Fullt mulig at de er veldig bra stoler:happy:
 
Finner dessverre ingen linker selv. Prøvde å finne på feks. Kinderkraft, som jeg ser Jollyroom selger. Men det ser ut som at de eneste testene er på tysk. Syns generelt det er et dårlig tegn når stolene aldri er testet i verken Norge eller Sverige:p men skal selvfølgelig ikke si noe sikkert. Fullt mulig at de er veldig bra stoler:happy:
Holder med her. Jeg vurderte det i begynnelsen av svangerskapet. Og hadde en tanke om at jeg ikke ville velge Axkid som ofte kan følge med, men ville ha MaxiCosi CabrioFix….men den begynner komme ganske dårlig ut. Så det ble ikke noen av dem akkurat.
 
Holder med her. Jeg vurderte det i begynnelsen av svangerskapet. Og hadde en tanke om at jeg ikke ville velge Axkid som ofte kan følge med, men ville ha MaxiCosi CabrioFix….men den begynner komme ganske dårlig ut. Så det ble ikke noen av dem akkurat.
Cabriofix er det egentlig litt sjokkerende at de fortsatt selges, siden de ikke har endret den på 20 år og de slaktes i testene:eek:
 
Jeg har valgt å kjøpe vognpakke fra kinderkraft, men skal ha besafe bilsete. Vogna virker ok, og er smidig å trille og store hjul. Syntes den virker god. Aner ingenting om kvaliteten. Har hatt emmaljunga og Mountain Buggy før, og de var knall. Men enig, ville tatt uten bilsete.
 
Leste på tips- og innkjøpstråden om stelleveske. Noen som har eller har hatt Enmaljunga NXT90? Hvilket utstyr har/hadde dere til vognen?:happy:
 
Noen som har erfaring med uppababy vista 2?
Hadde egentlig bestemt meg for buggaboo men kom over denne på butikken sist og synes den virka kjempe god :D
 
Noen som har erfaring med uppababy vista 2?
Hadde egentlig bestemt meg for buggaboo men kom over denne på butikken sist og synes den virka kjempe god :D

Den vogna driver jeg også og lurer på nå :)
Har ei venninne som har hatt 2 emmaljunga og nå kjøpte uppababy vista og et mye mer fornøyd med den! Beste kjøpe! Men eg vingla sånn
 
Jeg endte opp med å kjøpe Emmaljunga Nxt90F. Synes den er veldig fin. Testet den litt i butikken og synes den virker grei, men har ikke peiling. Hehe ☺️
 
Hallo igjen.
Jeg sliter med å bestemme meg for vogn. Jeg har tidligere hatt Emmaljunga Mondial og elsket den, synes ikke den var for tung heller. Men det er 9 år siden da :cat:
Har hatt Silvercross Pioneer og hatet den. Hjulene funker ikke på brostein, fortauskanter eller noe annet, så kun kjøpesentertrilling....

har nå sett på
Stokke Trailz
Emmaljunga NXT90F
Cybex Priam

Jeg ønsker en peeeen vogn. Det er viktig. Jeg elsker p trille tur til byen og slikt, mens gubben liker å gå tur i terreng/grusveier osv. Også må den være noen lunde lett å slå sammen, samt ta litt liten plass. Noen som vil dele erfaringer?
 
Hallo igjen.
Jeg sliter med å bestemme meg for vogn. Jeg har tidligere hatt Emmaljunga Mondial og elsket den, synes ikke den var for tung heller. Men det er 9 år siden da :cat:
Har hatt Silvercross Pioneer og hatet den. Hjulene funker ikke på brostein, fortauskanter eller noe annet, så kun kjøpesentertrilling....

har nå sett på
Stokke Trailz
Emmaljunga NXT90F
Cybex Priam

Jeg ønsker en peeeen vogn. Det er viktig. Jeg elsker p trille tur til byen og slikt, mens gubben liker å gå tur i terreng/grusveier osv. Også må den være noen lunde lett å slå sammen, samt ta litt liten plass. Noen som vil dele erfaringer?
Me gjekk for cybex priam:) syns den er fin, lett å legge saman og virker stabil. Den tok dog litt overraskande stor plass sammenlagt når me la den i bilen:wideyed: men meiner at alle disse tre vognene er litt store?o_O
 
Hallo igjen.
Jeg sliter med å bestemme meg for vogn. Jeg har tidligere hatt Emmaljunga Mondial og elsket den, synes ikke den var for tung heller. Men det er 9 år siden da :cat:
Har hatt Silvercross Pioneer og hatet den. Hjulene funker ikke på brostein, fortauskanter eller noe annet, så kun kjøpesentertrilling....

har nå sett på
Stokke Trailz
Emmaljunga NXT90F
Cybex Priam

Jeg ønsker en peeeen vogn. Det er viktig. Jeg elsker p trille tur til byen og slikt, mens gubben liker å gå tur i terreng/grusveier osv. Også må den være noen lunde lett å slå sammen, samt ta litt liten plass. Noen som vil dele erfaringer?
Vi har Stokke trailz etter førstemann, syns den funker like bra i terreng som i by, også er den jo veldig pen å se på :rolleyes: enkel å slå sammen men tar en del plass.
 
Jeg har kjøpt nxt90F fordi jeg synes den er penere å se på iforhold til de du nevner og bugaboo :D Blir spennende å se om jeg blir fornøyd:)
 
Back
Topp