Vogntråd

Vi har falt helt for Emmaljunga NXT90 i hvitt skinn med hjul med hvitt inni :love7
Fargen er kanskje ikke så praktisk, men pyttsann, vi sa vi skulle velge det vi hadde lyst på denne gangen (var unge og hadde ikke så mye penger sist). Vi lurer faktisk på å investere i den
el-modellen som kommer! Noen flere?
Vi har også sett på den i hvit skinn. Den er nydelig! Hadde en emmaljunga i 2010 med jenta mi i hvit skinn og den holdt seg tålig bra. Tenker og kanskje ta bag i hvit og sportsdel i grått:)
 
Vi har også sett på den i hvit skinn. Den er nydelig! Hadde en emmaljunga i 2010 med jenta mi i hvit skinn og den holdt seg tålig bra. Tenker og kanskje ta bag i hvit og sportsdel i grått:)
Oi, så bra. Behandlet du skinnet med noe spesielt for at skitt ikke skulle feste seg?
Aah, det var lurt! Har jeg ikke tenkt på en gang. Men helt naturlig at det blir mer gris med sportsdelen enn bagen så klart :hilarious::happy:
 
Oi, så bra. Behandlet du skinnet med noe spesielt for at skitt ikke skulle feste seg?
Aah, det var lurt! Har jeg ikke tenkt på en gang. Men helt naturlig at det blir mer gris med sportsdelen enn bagen så klart :hilarious::happy:
Bare vasket av med en fuktig klut med litt zalo om det var komt flekker.
Mer utsatt sportsdelen når de har skittne sko og dress og gjerne spiser i vognen også, så tenker den er grei og ha i mørkere farge :)
Tenkte ta oss en tur på barnas hus og se på den, så vi er sikre på at det er den vi vil ha. Da kan vi bestille på nett om vi kommer over godt tilbud:happy7
 
Vi har Emmaljunga nxt90 outdoor som kommende storesøster har brukt og fortsatt bruker. Denne har vi vært knallfornøyd med, veldig enkel i bruk og lett og ha med seg. Vår har vært på utallige turer og vogna er like god. Vurderer å kjøpe nye dekk til den, fordi de har blitt litt slitt. Tenker å kjøpe adapteret som gjør det mulig å ha både bag og sportsdel på det samme understellet for å slippe å kjøpe ny vogn. Da kan begge barna bruke vogna samtidig. Veldig lett og «bygge om» vogna, da alt er klikksystem.
 
Har sett på Stokke sine vogner nå, og jeg har blitt ganske interessert i de også! Spesielt nye(?) Stokke Beat! Den virker utrolig lett?!

Jeg har noen handikap som gjør at jeg delvis bruker rullestol, så smart om vogna er lettest mulig og håndterbar fra rullestol. Og den må være litt høy, og ha god tilgjengelighet til kurven under.. Samtidig må den ha store nok hjul til at små kanter og humper ikke er noe problem!

Noen som har andre anbefalinger enn Britax Smile 3 eller Stokke Beat(evt Trailz)?:)
 
Har sett på Stokke sine vogner nå, og jeg har blitt ganske interessert i de også! Spesielt nye(?) Stokke Beat! Den virker utrolig lett?!

Jeg har noen handikap som gjør at jeg delvis bruker rullestol, så smart om vogna er lettest mulig og håndterbar fra rullestol. Og den må være litt høy, og ha god tilgjengelighet til kurven under.. Samtidig må den ha store nok hjul til at små kanter og humper ikke er noe problem!

Noen som har andre anbefalinger enn Britax Smile 3 eller Stokke Beat(evt Trailz)?:)
Av de har jeg bare erfaring med trailz. Den er veldig god, men kan være litt tung å trille på forkjellige underlag, men er man god på å smøre hjula, så triller den greit de fleste steder. Men er litt tyngre enn en del andre vogner. Og kanskje den kan være for tung med rullestol..? Men jeg har jo ikke erfaring med det selv, så det tør jeg ikke mene for mye om. Men jeg synes hvert fall den av og til kan være litt vanskelig å manøvrere med ei hånd, så mulig det kan være nyttig å vite.

Ellers har jeg lagt merke til at cybex (tror det var det) har kommet med ei el-vogn. Jeg tenkte hvert fall umiddelbart at det er genialt for de som har ulike bevegelseshemminger eller anna som gjør "alminnelig" trilling vanskelig. Kunne det være noe? Den koster riktig nok en del mer enn de andre, men det kan kanskje være noe å sjekke ut?
 
Av de har jeg bare erfaring med trailz. Den er veldig god, men kan være litt tung å trille på forkjellige underlag, men er man god på å smøre hjula, så triller den greit de fleste steder. Men er litt tyngre enn en del andre vogner. Og kanskje den kan være for tung med rullestol..? Men jeg har jo ikke erfaring med det selv, så det tør jeg ikke mene for mye om. Men jeg synes hvert fall den av og til kan være litt vanskelig å manøvrere med ei hånd, så mulig det kan være nyttig å vite.

Ellers har jeg lagt merke til at cybex (tror det var det) har kommet med ei el-vogn. Jeg tenkte hvert fall umiddelbart at det er genialt for de som har ulike bevegelseshemminger eller anna som gjør "alminnelig" trilling vanskelig. Kunne det være noe? Den koster riktig nok en del mer enn de andre, men det kan kanskje være noe å sjekke ut?

Ja, jeg har sett såvidt på E-Cybexen! Den ville sannsynligvis være genial. Jeg tror jeg kunne forsøke å søke på den som hjelpemiddel fra NAV, den ligger ikke inne i systemet som hjelpemiddel, men med god argumentasjon innvilger de ofte ting utenfor avtalen også:) Verd å forsøke:) Det samme med bilstol med «vri-funksjon»:)
 
Ja, jeg har sett såvidt på E-Cybexen! Den ville sannsynligvis være genial. Jeg tror jeg kunne forsøke å søke på den som hjelpemiddel fra NAV, den ligger ikke inne i systemet som hjelpemiddel, men med god argumentasjon innvilger de ofte ting utenfor avtalen også:) Verd å forsøke:) Det samme med bilstol med «vri-funksjon»:)
Det ville jo være fantastisk om du fikk til. Har ikke førstehåndserfaring med den type søknader selv, men har ei mor med bevegelseshemming, og drt lokale nav der ho bor har de dessverre blitt vanskeligere og vanskeligere med hva de vil støtte. Men ja, kjør på med gode argumenter, så kanskje det går :) burde jo som du sier gå an å argumentere godt for både den og bilstolen :happy: jeg heier på deg!
 
Jeg holder på å lete meg ihjel etter drømmevognen! Har lyst på en klassisk vogn med god demping og fire stabile hjul med luft. Emmaljunga synes jeg har unødvendig tunge vogner.. ønsker meg vogn med stålramme(?) (ikke plast) og god oppbevaring. Simo vognene er de beste jeg har prøvd, men sinnsykt kjipt at de har lagt ned:( noen som kan hjelpe meg å finne tvillingen til simo som selges i butikk/nett?
 
Vi kommer nok til å ende opp med thule urban glide 2 synes den er sååå fin. Siden vi bor på bygda blir den brukt lite i ny, mest på tursti.
 
Var og kjente på og «prøvekjørte» Stokke Beat i går. Herlighet for en lett og nett vogn! Likte den kjempegodt. Skal ta og føle på Britax s. 3 og kanskje Silver Cross Wave også etterhvert da.. men tviler nesten på at det finnes noe lettere enn Beat som fortsatt har de finessene og funksjonene jeg ønsker:)
 
Anbefaler helt klart city elite/2. Kjempe god vogn å trille, bagdelen er god og sportsdelen varer lenge og totalvekten man kan ha er høy, samt at det er veldig god plass i sportsdelen.
Er kjempe gøy med vogner, men man blir nesten litt gal også. Masse lykke til videre :D

liker det jeg leser om den. Men den er kun fremovervendt når sportsdelen er i bruk? Har Stokke til 2 åringen nå og å kunne ha henne vendt mot meg har vært så fint og trygt at det er avgjørende ved valg av ny vogn for min del!
 
liker det jeg leser om den. Men den er kun fremovervendt når sportsdelen er i bruk? Har Stokke til 2 åringen nå og å kunne ha henne vendt mot meg har vært så fint og trygt at det er avgjørende ved valg av ny vogn for min del!
Ja, sportsdelen kan kun brukes fremovervendt..
 
Oi, så bra. Behandlet du skinnet med noe spesielt for at skitt ikke skulle feste seg?
Aah, det var lurt! Har jeg ikke tenkt på en gang. Men helt naturlig at det blir mer gris med sportsdelen enn bagen så klart :hilarious::happy:
Jeg tenker at man kan vel impregnere den som all annet skinn? Da blir den jo veldig enkel å tørke av. Impregner en gang i mnd feks.
 
Vi har Britax smile 2. Kommer til å fortsette med den dersom det bare er en i magen. Men vi har og en chicco Next to me, den er håpløs å få inn i bagasjerommet hvis man har handlet eller skal på tur. Så den skal nok byttes ut.
 
Jeg har hatt et par vogner med de to eldste her, men gleder meg til å få lov å teste ut hvertfall én til....

ser ut som at det blir Stokke trailz denne gangen

Vi har fortsatt en bugaboo cameleon 3 (med masse utstyr) og en city elite liggende, så har litt å bytte på også... men mannen er helt med på at vi kjøper en siste vogn nå (jeg er utstyrsfreak, og han vet at jeg elsker det) i tillegg til at han nå får velge ny bil
 
Vi tenker å kjøpe britax S.mile 3 eg har sett at de har en grei pakkepris med bilstol og base.
 
Vi har Emmaljunga nxt90f og er veldig fornøyde med den! Har fått tak i en brukt edge nå som skal stå i barnehagen så neste kan få denne.

(punktene under i tilfeldig rekkefølge, og jeg har sikkert glemt noe)
+ god å trille både på asfalt og sti/skogsvei
+ lett å slå sammen og tar ganske liten plass i bil
+ mulig å legge sammen håndtaket «delvis» i trange heiser og på t-banen
+ stor nok bag til voksipose uten forlengerdel på vinteren
+ lett å bære bagdelen i én hånd og understellet i en annen hvis man er på besøk i leilighet uten heis f.eks.
+ to justeringer av håndtaket (teleskop + knekk) gjør at det er en god vogn for oss med litt høydeforskjell på mamma og pappa
+ både bagdel og sittedel er passe høyt oppe
+ vendbar sittedel, kan lett snu med ungen oppi hvis vi trenger på tur
+ gode hjul. Bruker outdoor til vanlig, har også et sett uten så dype spor til å bruke i snø. Lett å låse hjulene hvis man trenger det
+ flat sittedel er fint for vår som ikke liker å sove i bilstol eller liknende og helst vil ligge litt på siden
+ med easygrow minimizer kunne vi bruke sittedelen fra 5 mnd sist, da lille ikke syntes bag var kult lenger. Hadde ryggen på nederste og nest nederste hakk til ca 7 mnd
+ stormtrekket som følger med bagen og kan kjøpes til sittedelen er veldig fint i vind og duskregn
+ god kalesje på sittedel

- bagdelen har dårlig solskjerming, men vi brukte bare tinkafu sin
- kunne vært mer plass til stæsj under vogna, spesielt med bagdelen
- sittedelen har et «knekkpunkt» oppe ved hodet som gjør det lunere når man legger ryggen helt ned. For at ikke ungen skal krasje hodet oppi her ved ca 85-isj cm må man justere selene og skrittstroppen riktig.

Vi har samme vogna og jeg er enig i nesten alle punktene dine! Svært fornøyd med vogna! Skulle likevel ønske sittedelen var litt høyere (er litt misunnelig når jeg ser folk med Stokke Trails..). Vi har Outdoor og bakhjulene blir veldig nedslitt! Vi kjøpte vogna for to år siden og måtte skifte ut bakdekkene allerede etter første året! Nå er de igjen ganske nedslitte og vi blir nok å skifte de enda en gang før marsbabyen kommer (mye snø her vi bor, så fint å ha de dype hjulsporene)! Og jeg kan virkelig skrive under på det siste ÷poenget ditt! Vår toåring sover fortsatt dupp i den vognen her hjemme og vi har måttet løsne på selene, slik at han kan åle seg nedover i vognen for å få hodet under kanten.. Selene har jo dermed knapt noen funksjon når de må være så løse for at han skal kunne ligge langt nok nede i vogna. Men vognen har absolutt veldig mange fordeler! En super vogn! :happy:
 
Jeg har kjøpt en simovogn brukt nå, men ganske sikker på at det blir så vi kjøper en litt mindre og kompakt vogn uansett:hilarious: har sett litt på Stokke eller Britax smile...
 
Back
Topp