Vogntråd

Blir nok denne igjen her. Eeelsker den! Veier lite og er god og romslig. I tillegg er liggedelen godkjent for bilbruk (og har kommet godt ut i tester, vel å merke) , det var en drøm forrige gang for oss som kjører en del lengre strekninger. Kjempegod plass under også, null stress med to skikkelig fulle handleposer. Mannen har også jogger med den. Funker fint, da den er lett og har håndbrems.

Vis vedlegget 162730
Men hvordan sikres babyen oppi liggedelen i bilen? Altså vognen høres super ut, men kjenner jeg er ganske skeptisk til hvor sikkert det egentlig er å bruke bag i bil selv om det er godkjent...

Ja, det kan jeg godt forstå:) Det er en fempunktsele til baby oppi liggedelen. Selve liggedelen festes med den vanlige bilselen og et par ekstra deler som følger med. Liggedelen er helt hard utenpå, som et bilsete. Veldig robust. Det er også vuggefunksjon på den, så den er godt egnet som vugge/ferieseng frem til de vokser ut av den.

Hvor gammel er den andre? Vi har en treåring rundt termin, er så usikker på om vi bør ha søskenvogn... Vi bør vel det, kanskje?

Jeg har en på tre år som sluttet å bruke når hun var ca 2 og 10 måneder.
Også har jeg en som blir 2 år og 1 måned når jeg føder. Jeg tenker har ett sånt søskenbrett som jeg tenker å bruke. Orker ikke en søsken vogn som blir brukt i ett par måneder til. I verste fall bruker jeg bæresele på den nyfødte og kjører barnevogn med han som er i midten til han er flinkere til å gå uten vogn.

Hvor gammel er den andre? Vi har en treåring rundt termin, er så usikker på om vi bør ha søskenvogn... Vi bør vel det, kanskje?
Vi kommer ikke til å kjøpe søskenvogn denne gangen. Gjorde det med 20mnd i mellom, da var det gull, men blir ikke det nå da minste er 3 år

Ja, det kan jeg godt forstå:) Det er en fempunktsele til baby oppi liggedelen. Selve liggedelen festes med den vanlige bilselen og et par ekstra deler som følger med. Liggedelen er helt hard utenpå, som et bilsete. Veldig robust. Det er også vuggefunksjon på den, så den er godt egnet som vugge/ferieseng frem til de vokser ut av den.
Takk for utfyllende svar. Tipper jeg egentlig bare må se det først :)

Takk for utfyllende svar. Tipper jeg egentlig bare må se det først :)
Ja, det høres jo litt snodig ut. Ser sånn ut:) Jeg skrev fempunkt, men det er visst bare trepunkt. Det følger med vanlig bilsete også som vi brukte mye i det daglige, men jeg må si det var deilig å slippe å stoppe så mye på lange turer, og slippe å flytte henne over fra sete til vogn når hun sovnet på veien. ImageUploadedByBV Forum1456061562.259351.jpg

Ja, det høres jo litt snodig ut. Ser sånn ut:) Jeg skrev fempunkt, men det er visst bare trepunkt. Det følger med vanlig bilsete også som vi brukte mye i det daglige, men jeg må si det var deilig å slippe å stoppe så mye på lange turer, og slippe å flytte henne over fra sete til vogn når hun sovnet på veien. Vis vedlegget 162835
Det høres unektelig praktisk ut, har bare fått høre så mye at det ikke er sikkert selv om det er godkjent med bag i bilen, men skal så snart kvalmen gir seg begynne å se på vogner då skal huske å se etter denne. Har egentlig lyst på samme som sist, men de vognene er så dyre!

Det høres unektelig praktisk ut, har bare fått høre så mye at det ikke er sikkert selv om det er godkjent med bag i bilen, men skal så snart kvalmen gir seg begynne å se på vogner då skal huske å se etter denne. Har egentlig lyst på samme som sist, men de vognene er så dyre!
Ja, jeg tenkte også en del på det. De er nok gode på hver sine ting. Den kom veldig godt ut på kollisjonstest, men blir nok aldri like sikker som et vanlig bilsete. Hvor mye som skiller dem er jeg usikker på, men tenker at de ikke kan godkjenne ting som ikke er trygt. Den er forøvrig ikke å få kjøpt i Norge, så den må bestilles på ebay. Da de var i salg i Norge kostet de 13 000, på ebay koster de 5000 inkludert barnesete, liggedel, sittedel og understell. Crazy! Jeg skal begynne med import av dem den dagen jeg blir lei av jobben min:D Hihi, viktig å ha planene klare for fremtiden:D

Har emmaljunga city cross etter førstemann. Og så husker jeg ikke helt vogn nr. 2 vi har. Husker ikke om det er 4 me fusion eller et annet navn som likner litt

Vi brukte Mountain Buggy Terrain sist. Kjøpte Terrain og ikke Urban Jungle på grunn av de store bakhjulene. Vognen passer perfekt til ulent terreng, det har vi mye av hvor jeg bor. Ellers elsker jeg å løpe, og denne vognen passer utmerket til løping. xsmile9
Kommer til å bruke samme vognen til kommende nestemann, nå er det bare å kjøpe en søskenbrett til toåringen.

Det eneste jeg vet sikkert angående vogn per nå, er at jeg skal kjøpe brukt! ;-)

Vi har bugaboo buffalo. Brukte den til nr 2, så kommer til å bruke den til babyen og. Veldig fornøyd. Så kjøper vi nokon en billig brukt søskenvogn i tillegg. Blir 1 1/2 år mellom de to.

Synes det er skikkelig vanskelig å velge vogn selv.. Men jeg har sett en del på Stokke trailz,og synes at de er ganske fine! Men jeg tenker å dra til barnashus,babyshop osv å prøve litt forskjellige vogner og se og kjenne selv hvilken jeg vil ha :-)

Men anbefaler å lufthjul og ikke plastikkhjul pga det er lettere å styre,- spesielt på snø og grus osv..

Back
Topp