Vogntråd

Krokofant

Blir kjent med forumet
Hvilken vogn kunne du tenkt deg?
Hvilken kunne du ikke tenkt deg?
Erfaringer?

Kom med dem!

Vi bruker vognen fra vår første her. Emmaljunga Mondial i Black croc ( immitert skinn ) med sportsunderstell. Knallgod vogn på alle slags veier:) Kanskje liitt stor for enkelte butikker noen ganger, men der går jeg skjelden allikevel:) Anbefales!

Kunne tenkt meg mange:p Men har en emmaljunga city cross som vi kan kjøpe bag til hvis ikke vi finner ut at vi trenger søskenvogn. Skal vi ha søskenvogn skal jeg ha bugaboo donkey. 

jeg liker ikke stokke noe særlig og er heller ikke super fan av 3-hjulinger. 

Ikke kjøp trehjulsvogner..
Det er mange barnehager er de forbudt, og da er det vel en god grunn til det tenker jeg :P
De er heller ikke spesielt stødige, noe som gjør at de lett velter, ikke noe positivt i det...

Jeg vil ha Emaljunga, edge duo :) Har venninner som er kjempefornøyd med dem, og har selv trillet slik vogn mange ganger.. liker den svært godt :)

Jeg hadde simo duo vogn, men etter vi kjøpte ny bil så kjøpte jeg simo kombivogn istedet, pga bagdelen i duoen ikke passet i bilen, må planlegge i god tid, hadde lyseblå vogn, greit å selge den før den ble møkkete.

Kjøpte grå simo kombivogn og den skal brukes på nestemann/jente også, Norsk design for norske forhold, ingen over ingen ved siden av :) (har prøvd fler av venninner av meg ja, hehe)

Blir det jente skifter jeg trekket i bagdelen, gutt sp kjøper jeg nok et nytt trekk for deom, hehe

jeg vil gjerne ha vogn med 4 hjul - ett i hvert hjørne. Mye mer stabil, og jeg trenger ikke engste meg for at den skal tippe.

Har kjøpt emmaljunga duo edge til lillegull i magen, og både håper og tror at jeg blir fornøyd med denne =)

Takler ikke synet av stokke vognene. Syns de er helt grusomme! Bugaboo er også ganske ugly i mine øyne - men er sikkert praktisk i og med at den blir såpass liten =)

Har Emmaljunga Egde duo etter forrige mann.

Han bruker fremdeles sportsvognen i barnehagen, så vi kjøper nytt understell og bruker bagen til babyen.

Har aldri angret på kjøpet, ikke hatt behov for noen annen vogn, men jeg bor da også slik til at vognen må takle ulikt tereng. Edgen kan fort bli vel stor for dem som bor i by tror jeg.

(jeg er IKK et kjøpesenter-menneske for å si det slik:p)

Jeg skal låne vogn av søsteren. Den heter One Tree Hill, og jeg har aldri hørt om det merket før (ikke at jeg har hørt om så mange barnevognmerker da). Det er en kombi? vogn. I hvert fall en med bag også kan du bytte ut med "sitte sete". Som dere skjønner kan jeg veldig lite om barnevogner. Jeg har trillet tantebarnet rundt i den, og den virker ok. Mørk blå. 

Vi har Simo duovogn som vi kjøte i 2010, den skal vi bruke nå også. Kjempe fornøyd med den, god å trille og veldig solid, i tillegg til at babyen har god plass. Anbefales.

helene7 skrev:
Jeg skal låne vogn av søsteren. Den heter One Tree Hill, og jeg har aldri hørt om det merket før (ikke at jeg har hørt om så mange barnevognmerker da). Det er en kombi? vogn. I hvert fall en med bag også kan du bytte ut med "sitte sete". Som dere skjønner kan jeg veldig lite om barnevogner. Jeg har trillet tantebarnet rundt i den, og den virker ok. Mørk blå. 

OTH er gamle mountain buggy:) det er duovogn. veldig gode vogner! men det er 3-hjuling og det er ikke jeg så fan av i alle fall. men så er det jo de som hater 4-hjulinger og da..

Moira skrev:
jeg vil gjerne ha vogn med 4 hjul - ett i hvert hjørne. Mye mer stabil, og jeg trenger ikke engste meg for at den skal tippe.

Har kjøpt emmaljunga duo edge til lillegull i magen, og både håper og tror at jeg blir fornøyd med denne =)

Takler ikke synet av stokke vognene. Syns de er helt grusomme! Bugaboo er også ganske ugly i mine øyne - men er sikkert praktisk i og med at den blir såpass liten =)

Jeg og syns bugaboo var driiit stygg før! men den har vokst litt på meg etter å ha prøvd og sett den en del;) hovedgrunnen til at jeg vil ha bugaboo søskenvognen er at den kan enkelt gjøres om fra søsken- til enkeltvogn og omvendt, det er eneste vognen jeg vet om som du kan snu sittedelene begge veier uavhengige av hverandre. 

Har en simo kombi-vogn som vi skal bruke denne gangen også. Supergod vogn å trille tur med. Har lyst på en tfk også. Tar mindre plass i bilen og lettere å manøvrere rundt.

Hadde simokombi sist og skal bruke den denne gangen også selv om jeg ikke har lyst. Er kjempe dårlig vogn. Den er tung å trille og hjulene er ikke noe gode. Men gidder ikke bruke penger på å kjøpe ennå en dyr vogn. Så den får holde ut denne gangen også.

Har Emmaljunga edge duo hvit skinn med brune detaljer, 2011mod. brukt den til dattra mi og blir å bruke den denne gangen også. bare med det søskensete på toppen :)

Jeg har vært ganske skeptisk til 3 hjul, men tror det er det vi kommer til å gå for denne gangen. Virker ganske stabile de jeg har testet ut.

Men kommer vel litt an på til hvilket bruk? Her blir det ikke noe særlig trappegåing, buss og slike ting. Mest fortau vi går på.

Vi har fortsatt en simo-kombi fra førstemann og kommer til å bruke den igjen. Det er en ordentlig stødig vogn med god fjæring og god plass til handlevarer. :-) Det at den har store gummihjul gjør også at den tar seg godt fram på vinterføre. Minuset med den er at den er litt tung, men jeg tror ikke det er mange vogner som kan følge barnet så lenge som en Simo (i forhold til størrelsen).
Jeg har også en OTH søskenvogn, den liker jeg også kjempegodt, og den er faktisk lettere enn simovogna (kommer til å selge denne da jeg ikke har behov for søskenvogn lenger). Jeg har en eldre OTH uten svinghjul foran, og jeg tror også de i ettertid har fått brems. Men sånn som min er har også den med gummihul vært god på allsalgs føre.
Som reisevogn har jeg en Britax, det er den jeg har funnet som det går å legge ryggen lengst ned på, den er også fin å bruke i butikker.
Trehjulsvogn vill jeg ikke hatt da jeg har sett disse velte, da hadde jeg heller valgt en 4 hjulsvogn med svinghjul foran, det bør dog gå an å "låse" hjulene ellers kommer du deg nesten ikke fram i snøen.

Jeg synes det er kjempevanskelig å finne frem i jungelen av barnevogner.

Det jeg vet jeg vil ha er:
4 hjul
ikke for stor/klumpete
ikke for tung (skal være grei å få med seg i bil)
Mulighet for å bytte mellom sittedel/bag/bilsete
Fungere på 'traktorvei'
Regulering på håndtaket (jeg har en lang mann, men kan ikke skryte av å rage like høyt selv ;)

Ellers synes jeg barna ofte ligger så langt 'nede'. Man må liksom bøye seg så langt ned for å se til barnet osv...

Noen som har noen forslag til ønskene ovenfor? Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne... Help!? :)

Blir simo kombivogn her, farge marine. Er ikke så veldig fan av 3 hjulinger. Vet simo tar mer plass osv, men jeg liker rett og slett utseende og det at den har 4 hjul;)

Vi har en Emmaljunga City Cross. Det er en duovogn (man bruker først bag og senere byttes den ut med sittedel). Den har to normale hjul bak og fire litt mindre, men ikke bittesmå svingbare jul foran. Helt super å kjøre og stødig. Vognen er MYE lettere å kjøre enn f.eks. Simo sine firehjulsvogner, men samtidig kommer den fram på grusvei og sånt.

Har egentlig veldig lyst på mountain buggy +one, men er litt usikker på om det er noe praktisk når den kun brukes til ett barn etterhvert.. 
Har også sett på mutsy urban rider, men er usikker på om man kan bruke bag+duosete samtidig.
Eeeeller så blir det nok emmaljunga edge duo med søskenbrett.

Back
Topp