Vogntråd



Heleneholt skrev:
Ikke kjøp trehjulsvogner..
Det er mange barnehager er de forbudt, og da er det vel en god grunn til det tenker jeg :P
De er heller ikke spesielt stødige, noe som gjør at de lett velter, ikke noe positivt i det...

Jeg vil ha Emaljunga, edge duo :) Har venninner som er kjempefornøyd med dem, og har selv trillet slik vogn mange ganger.. liker den svært godt :)


Jeg er veldig fornøyd med trehjulsvogn. Svinger lett, supergod å trille og vognen vil ikke tippe så sant balansen er riktig på vognen.. Noen er grusomme, men noen er stødige som "fjell" ;) Jeg vil heller ha med 3hjul enn 4, fordi jeg synes det er utrolig deilig å trille i tillegg til at man slipper å ta i for å snu/svinge som med en 4hjulsvogn.
 
Det er det med svingingen som er grunnen til at jeg ønsker tre hjul. De vognene med to små hjul foran som er svingbare opplever jeg som veldig slarkete og lealøse.
 
Er veldig glad i Simovogna vi har jeg, men den blir sovevogn for størstemann fortsatt, så vi får se hva det blir. Tar gjerne en Simo igjen, men Emaljunga og Brio er også aktuelt.
 
Emmaljunga City cross

Bare elske den vogna....lett og trille og lett å få inn og ut av bil
 


caka* skrev:


helene7 skrev:
Jeg skal låne vogn av søsteren. Den heter One Tree Hill, og jeg har aldri hørt om det merket før (ikke at jeg har hørt om så mange barnevognmerker da). Det er en kombi? vogn. I hvert fall en med bag også kan du bytte ut med "sitte sete". Som dere skjønner kan jeg veldig lite om barnevogner. Jeg har trillet tantebarnet rundt i den, og den virker ok. Mørk blå. 

 OTH er gamle mountain buggy:) det er duovogn. veldig gode vogner! men det er 3-hjuling og det er ikke jeg så fan av i alle fall. men så er det jo de som hater 4-hjulinger og da..


Denne her har 4-hjul.  

Til dere som har erfaring med både 3- og 4-hjulinger; hva er fordelene og ulempene?

 
Vi har Teutonia Prestige fra forrigemann. Har hardbag oppi. Er egentlig ikke så veldig glad i den vognen, synes den er tung i seg selv og tung å trille. Har ikke råd til å kjøpe ny vogn, så får bare holde ut med den siden dette er siste barnet jeg skal ha (iallefall planlagt).
 


LittleMonkey skrev:

Jeg er veldig fornøyd med trehjulsvogn. Svinger lett, supergod å trille og vognen vil ikke tippe så sant balansen er riktig på vognen.. Noen er grusomme, men noen er stødige som "fjell" ;) Jeg vil heller ha med 3hjul enn 4, fordi jeg synes det er utrolig deilig å trille i tillegg til at man slipper å ta i for å snu/svinge som med en 4hjulsvogn.


Det er jo ikke bare trehjulsvogner som har svinghjul.

Vi har denne, bare i en annen farge. Vi har bag også til den. Kjempegod å trille og stødig. Brukes fortsatt til poden som snart fyller fire år.

 
Jeg startet ut med en teutonia mistral til førstemann. Det er en firehjuling. Vi bodde/bor i by og jeg var bare medium fornøyd med den vognen. Var veldig mye snø første vinteren med dårlig måkte fortau, det  medførte at jeg måkte fortauet med vogna når vi var ute på tur. Mildt sagt tungt å dytte/dra vogn på slikt føre.

Synes teutoniaen var litt upraktisk på skogsveier og på kjøpesentre/trange gater. Den krever med håndtering når man skal svinge. jPostive ting: god bag, vognen blir komptakt når den slåes sammen og passer fint i en mindre bil(vi hadde audi a3) den er ikke spesielt tung.

Etter noen måneder kjøpte vi en Urban Jungle, mountain buggy. Den vognen er helt perfekt for vårt bruk i hvertfall. Har aldri opplevd at den har veltet eller vært på nippe itl å velte, til tross for en meget vilter gutt. Den er lett å håndtere, lett å slå sammen, plass til mye varer under setet/bagen, praktisk ståbrett til nummer to. Vi droppet å kjøpe reisevogn når vi skulle til varmere strøk siden vi synes vogna er så enkel og praktisk å bruke til alt.
 
Vi har jo ei vogn etter snuppa. Brio happy duo, og jeg eeeeelsker den vogna, for den er så lita!!

Men vi skal kjøpe søskenvogn da. Tfk sin, den har 4 hjul som søskenvogn ;) Og når jeg skal trille to, så vil jeg har håndbremse i nedoverbakkene!
 
Back
Topp