Vogn :)

Har lyst på emmaljunga mondial deluxe i hvit og grå :) hørt mange sier de er tunge , noen m erfaring ? :) de er så fine
 
Har lyst på emmaljunga mondial deluxe i hvit og grå :) hørt mange sier de er tunge , noen m erfaring ? :) de er så fine
Den er jo tung sammenlignet med mange andre, men den er sykt god og trille, god komfort for barnet og veldig god kvalitet. Har edge, stortsett samme vogna, bare litt annet utseende. Jeg slet veldig med vond rygg, og hadde SUV med hundebur i når min første var baby, klarte likevel uten problem å løfte vogna oppå buret inni bilen hver gang jeg dro noen steder :)
PS:kjekt å se deg her inne :p
 
Jeg tror du må være den første jeg har fått respons fra som har erfaring med begge! :p
Ser mange skriver at smile er så kort i ryggen, det er et minus for meg. Jeg er også litt usikker på trilleegenskapene til den i litt ulendt terreng, som steinete skogsvei f.eks.
Med mindre jeg blir ekstremt misfornøyd så skal jeg kun kjøpe en vanlig vogn til, og bruke den til flere barn enn dette (ønsker ihvertfall ett til).
Vil veldig gjerne ha NordicCab i tillegg hvis vi får råd, og da hadde jeg valgt smile uten å nøle, fordi da hadde terreng-biten vært dekt :p
Men Indien ser jeg for meg er den perfekte hybriden mellom terreng, jogging, by og bil :D
Er det stor forskjell på hvor mye plass de tar sammenlagt? Drev du og jogget eller gikk i terreng/snø med de, isåfall hvordan var de?
Haha, meg jogge? Det skjer ikke:)
Hadde begge på sommer, så vet ikke med snø. Jeg synes bumbleride hadde hakket for lavt styre, det irriterte meg en del. Men nå har det jo kommet ny modell som kanskje er bedre.
Brukte smile på grusveier, synes det gikk helt fint:)
Men så klart så er det ikke den alle beste i de røffeste terrengene. Da er nok nordic cab bedre. Vi har en thule chariot cougar, den er super til sånt. Eller bæretøy så klart.
Det er ikke superstor forskjell sammenlagt, men indie er litt mindre.
 
Jeg har viking til 3 åringen, hadde tfk til han før, den flytta til svigers når jeg fikk viking! Jeg har super viking hjul på min viking, da er vogna helt perfekt!
Jeg vil også ha med super viking hjul!
 
Haha, meg jogge? Det skjer ikke:)
Hadde begge på sommer, så vet ikke med snø. Jeg synes bumbleride hadde hakket for lavt styre, det irriterte meg en del. Men nå har det jo kommet ny modell som kanskje er bedre.
Brukte smile på grusveier, synes det gikk helt fint:)
Men så klart så er det ikke den alle beste i de røffeste terrengene. Da er nok nordic cab bedre. Vi har en thule chariot cougar, den er super til sånt. Eller bæretøy så klart.
Det er ikke superstor forskjell sammenlagt, men indie er litt mindre.
Ja NordicCab er jo i en liga for seg selv sammenlignet med sportsvogner, men den er så utrolig dyr også, er ikke sikkert vi investerer i den.
Haha ja du er ikke en jogger altså :p Jeg har akkurat begynt å jogge selv, vil gjerne fortsette med det :)
Hvor høy er du?
 
Ja NordicCab er jo i en liga for seg selv sammenlignet med sportsvogner, men den er så utrolig dyr også, er ikke sikkert vi investerer i den.
Haha ja du er ikke en jogger altså :p Jeg har akkurat begynt å jogge selv, vil gjerne fortsette med det :)
Hvor høy er du?
Ja, den nye nordic caben er så fin! Ønsker meg den. Men vi fikk thule til jul av svigers for to år siden. Føler det blir for dumt å kjøpe norsic cab da.
Men den oppgraderte versjonen har alt den forrige mangla, som var grunnen til at vi valgte thule. Vi kjøpte den hovedsaklig som pulk.
Er en mer ski-familie enn joggerfamilie:)
 
Ja NordicCab er jo i en liga for seg selv sammenlignet med sportsvogner, men den er så utrolig dyr også, er ikke sikkert vi investerer i den.
Haha ja du er ikke en jogger altså :p Jeg har akkurat begynt å jogge selv, vil gjerne fortsette med det :)
Hvor høy er du?
Jeg er 167 cm høy
 
Ja, den nye nordic caben er så fin! Ønsker meg den. Men vi fikk thule til jul av svigers for to år siden. Føler det blir for dumt å kjøpe norsic cab da.
Men den oppgraderte versjonen har alt den forrige mangla, som var grunnen til at vi valgte thule. Vi kjøpte den hovedsaklig som pulk.
Er en mer ski-familie enn joggerfamilie:)
Jeg har fjellpulken selv, så trenger den ikke som pulk. Men jogging, sykling, og turvogn der jeg kan dra den med pulkdrag og hjul :) Så får vi se da, tror egentlig jeg må klare meg uten den :p
 
Har noen prøvd å jogge med Stokke Trailz? Har veldig lyst å jogge med vogn, men har mer lyst på denne vogna :p
 
Vi fikk Brio kombi vogn sist og var kjempe fornøyd så blir den samme denne gangen :)
 
Har noen prøvd å jogge med Stokke Trailz? Har veldig lyst å jogge med vogn, men har mer lyst på denne vogna :p

Har lyst å begynne å jogge igjen jeg også. Datt litt ut av det ifjor, så vil nok begynne igjen etter fødselen. Jeg har bestemt meg på Stokke Trailz jeg, tviler sterkt på at jeg ombestemmer meg... men lurer også på om noen jogger med denne vogna?
 
Mange gode tips her, har allerede kommet frem til noen modeller vi skal se på etterhvert. Mannen sier at på det manne-/nerdeforumet han er på, driver alle pettimeter mannfolka og disser andre mannfolk de møter på gata, med "feil" vogn, fordi ikke har hydreaulistisk skivebrems og dempet fjæring osv. Amagad! Bra de er engasjerte om ikke annet... Så min mann skulle sette seg godt inni dette med vogn ja, før vi gikk til innkjøp. Men vi alle vet jo at det er vi damer som har siste ordet allikevel, ikke sant? ;)

Har også hørt noen nevne en gang at det finnes barnvogn-park, á la bilpark, hvor man bare kan låne/leie vogner?

Og noen som vet på stående fot hvilken vogn som har vendbart styre og fordel/ulempe med dette? Synes det virker så praktisk jeg, men hva vet jeg - er jo helt grønn! :)
 
Har lyst på emmaljunga mondial deluxe i hvit og grå :) hørt mange sier de er tunge , noen m erfaring ? :) de er så fine

Vi har (eller svigermor) hatt en av de. De er gode vogner til å bruke hjemme, spesielt viss man bor landlig med ikke så fine veier. Jeg ville i så fall hatt en annen til å ta med i bil.
 
Den vil jeg absolutt ikke anbefale. Svigermor har denne, og den er utrolig tung. Jeg klarer så vidt å vippe vognen opp på en fortauskant.
Wow, så tung?? :eek:
Ja men nå blir det nok mest sannsynlig Indie da uansett :)
 
Wow, så tung?? :eek:
Ja men nå blir det nok mest sannsynlig Indie da uansett :)

Ja, jeg ble skikkelig skuffet. Den er jo og beregnet på å ha to i, og jeg skjønner ikke hvordan det funker. Mannen i butikken advarte og mot å kjøpe den, men min svigermor er vogn gal. Så hun elsker å teste ut alle mulige typer vogner.
 
Ja, jeg ble skikkelig skuffet. Den er jo og beregnet på å ha to i, og jeg skjønner ikke hvordan det funker. Mannen i butikken advarte og mot å kjøpe den, men min svigermor er vogn gal. Så hun elsker å teste ut alle mulige typer vogner.
Tja da kan jeg krysse den av lista i hvertfall :p
 
Vi har (eller svigermor) hatt en av de. De er gode vogner til å bruke hjemme, spesielt viss man bor landlig med ikke så fine veier. Jeg ville i så fall hatt en annen til å ta med i bil.
Bor litt utenfor byen , men blir vell en del inn og ut av bilen med den :) får i vei å prøvekjøre :)
 
Har en brio happy, men den brukes som sovevogn i BHG..har BJ summit også da den er så genial å legge sammen å ha i bil men siden den kun er forovervendt er den uaktuell som hovedvogn. Poden blir 2 år 2 mnd når han blir storebror så vet ikke helt hva jeg skal gjøre...vurderer Emmaljunga Super Viking ettersom man kan ha adapter på for å ha som søskenvogn. Samtidig syntes jeg Edge Duo er en myyyye finere vogn, med ev. Søskenbrett på...descisions descisions...tips?
 
Last edited:
Hadde emmaljunga edge duo til første. Bruker sportsdelen i barnehagen nå, så er litt usikker. Har en mountain buggy urban jubgle som vi bruker til henne hjemme nå. Spørs om den blkr sovevogn, så vi kan bruke edgen til lille.
Veldig forbøyd med den :)
 
Back
Topp