Vogn

Vi har emmaljunga citycross etter storesøster:)

Emmaljunga Mondial deluxe i dallas fargen og med svingbare lufthjul, gleder meg sånn til den kan hentes og ikke minst brukes :D

Er det "in" med emmaljunga? Ser det er så mange som har kjøpt eller skal ha det merket :) Hva var grunnen for at du valgte emmaljunga? Selv valgte jeg denne vognen av praktiske årsaker mtp både bag og hjul, at jeg liker de klassiske vognene og at den er fin :)

Er det "in" med emmaljunga? Ser det er så mange som har kjøpt eller skal ha det merket :) Hva var grunnen for at du valgte emmaljunga? Selv valgte jeg denne vognen av praktiske årsaker mtp både bag og hjul, at jeg liker de klassiske vognene og at den er fin :)
Vi valgte denne vogna sist gang fordi den er stødig å trille både på asfalt og i skogen. I tillegg er den lett å bære. Vi bodde i 2.etg med bratt trapp den gangen og det var ingen problem å ta med baggen opp. Vi fikk også plass til den i bila vår. Har ikke angret på valget og gleder meg til å bruke den igjen :D

Vi kjøpte den (mondial, den største typen) fordi den er romslig til vinterpose og jeg likte utseende på den. Men den er stor og tung om den må bæres/flyttes - det være seg inn og ut av bil eller opp og ned trapp. Hjulene er store og solide og kommer seg frem overalt her, men jeg angrer på at jeg ikke kjøpte med svinghjul, for den blir i meste laget tung å trille synes jeg. Kjøpte Babyjogger City Elite etter 7mnd og brukte ikke emmaljungaen etter det. Kommer nå til å kjøpe bag til babyjoggeren og bruke den mest. Emmaljungaen blir nok kun brukt "hjemmefra" for jeg synes fremdeles den er finest. :)

Vi valgte Emmaljunga av flere grunner. Først og fremst syns jeg de er av de fineste vognene, jeg liker de klassiske vognene best når det kommer til utseende. Jeg har også familie og venner som har Emmaljunga, og samme understell som vi har valgt, og jeg syns det er gode vogner å trille. Selvfølgelig syns jeg de litt lettere vognene med 3 hjul er gode å trille å, men de passer ikke vår "livsstil" like godt. Jeg ville ha en vogn som var god om vinteren og på litt ullent terreng, da vi er to som elsker snø og vinter og er mye i skogen og på fjellet hele året. Vi blir vel å kjøpe en litt lettere vogn også senere, men i første omgang tror jeg at jeg blir veldig fornøyd med den vi har valgt :)

Vi går for Bugaboo buffalo. Sist hadde vi TFK, men etter å ha stått 2år ute i barnehagen, så blir det "sove på terassen vogn" og etterhvert barnehagevogn.. Jeg liker lette, nette vogner, som er enkle å manøvre og som er lett å frakte inn/ut av bil osv :)

Her ble det emmaljunga nå fordi eg synes rett og slett de er veldig fine og praktiske med stor og god bag. Hadde Simo duo sist og var veldig fornøyd med den, men har solgt vognen og når vi skulle kjøpe ny så valgte vi emmaljunga med svingbare hjul. Og eg syns Simo vognene var finere før, syns ikkje det nye utseende var like fint som min gamle vogn var;)
Kunne tenkt med en trehjuling også, men mange venner som har det har påpekt at de er ikkje like stabil, og kan tippe hvis man manøvrerer "feil".. Men en 6 åring som gleder seg til å trille så valgte eg bort vogn med 3 hjul, så mor slipper å stresse og bli hysterisk når 6 åringer triller:p:D
Men ønsker å kjøpe BJ city mini gt til trille :)

I dag har vi vært å kjøpt vogn!!!!
Det ble Emmaljunga Edge duo i svart farge. Den er utrolig fin <3 <3
Vi valgte chrome classic understellet!!
Samme som vi har da, bare annen farge. Vår har stått i stua i over en uke nå, og jeg er borte å prøvetriller den litt hver dag :P Samboeren har fått beskjed om at han ikke får sette den inn på barnerommet enda, jeg må se ferdig på den først. Og i dag har vi kjøpt voksi urban pose også, 25% tilbud på barnas hus til alle medlemmer. Kjempekjekt!! Gleder meg sånn til å trille turer til vinteren!!!

Samme som vi har da, bare annen farge. Vår har stått i stua i over en uke nå, og jeg er borte å prøvetriller den litt hver dag :P Samboeren har fått beskjed om at han ikke får sette den inn på barnerommet enda, jeg må se ferdig på den først. Og i dag har vi kjøpt voksi urban pose også, 25% tilbud på barnas hus til alle medlemmer. Kjempekjekt!! Gleder meg sånn til å trille turer til vinteren!!!

Jeg har plassert vogna midt i stua.. Stirrer mer på den enn på tv'n.. :p
Jeg kjøpte voksi urban i forrige uke :D

Nå er det ikke så veldig lenge igjen <3 snart er nurkene våre her :D

Vi kjøpte også vogn i dag :-D Vi ble tidlig enige om Stokke Trailz men diskutere lenge farge. Endte på sort. Og siden Barnas Hus hadde 25% rabatt på alt i dag slo vi like gjerne til på både Stokke bilsete, stol og vippestol.
6-8 uker leveringstid så bare å smøre seg med tolmodighet :-/ 28+3 uker idag.

Vi har nå kjøpt en brukt Emmaljunga. Personlig liker jeg litt store vogner, og gjerne klassisk utseende. Ville ha en stødig vogn, iom at vi går mye tur i, om ikke i skog og mark, så på turstier.
Hadde buggaboo til storesøster, men likte den ikke, syntes den var liten i baggen (da også vinterbarn), og at det var en litt ustabil vogn. Den var så og si umulig å trille om det ble mer enn 3 cm snø, var vanskelig å få over brøytekanter, satte seg fast(!) I trikkesporet, og var bare helt helt feil for oss. Solgte den etter noen måneder, for det ble til at det ble pes og ikke kos å trille tur. Syntes også den var dårlig dempet, så følte at lille fikk "juling" viss ikke veien var paddeflat. Kjøpte en Simo etter det, og det var som å komme til himmelen.
Nå hadde jeg bare bestemt meg for enten simo eller emmaljunga. Tittet rundt på finn, og fant en jeg likte, ikke langt unna. Dro for å titte, og den ble med hjem. Hadde ikke lyst å gi borti 10.000 for vogn, og er godt fornøyd med å finne duovogn, der bagen var ubrukt, med 3 ekstra regntrekk, myggnett, og vinterpose til under 2000.

Back
Topp