Vogn til 4 åring.

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: Niiiitah87

Er nok best at alle 4 åringer i Norge tar bena fatt siden 4 åringer i Afrika går 1 mil om dagen. Livsstilen og infrastrukturen er absolutt sammnelingbar! [;)]

Sammenligne ikkje ongår i Norge me afrikanske kids eg, va bare ett svar på når du sammenligna lille norge me NY og london.

4åringer i vogn i Norge syns eg e drøyt, så sånn e det.

Rushen på banen i Oslo, NY, Paris, London er ganske sammenlingbar....sånn er det.

Men klarer du ikke å se at kansje en mamma eller pappa med dårlig rygg, hofte bla bla bla ville ha det mye enklere ved å trille en 4 åring til og fra barnehagen eller at de gjør det for å unngå at barnet forsvinner fra dem i store folkemengder?!! 2, 3, 4, 5, 6, 7 år gammel....Altså unga tar jo ikke noe skade av det, er jo ikke slik at de blir lam fra livet og ned fordi de sitter i en vogn...Skal ikke lenger enn over til Danmark der 4 åringer fortsatt sover formiddagslurer i en dypvogn.

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du fortsatt syns det er drøyt.

At du trekke det heilt opp te 7års alderen e i allefall drøyt.
Då hadde eg tenkt at det va någe galt me den ongen.

Og du kaller meg dømmende?!! Hehe!

Ja, neste gang jeg er i Sandnes traktene skal jeg sørge for å lage en vognparade utenfor døra di! [;)] Med unger i fra alderen 4-7 år! Det er drøyt! [8D][;)][:D]

Eg bor ikkje si sannis :)

Jeg bruker vogn til min 3 åring, da jeg går endel pga ikke har lappen. Må nok bruke den 1 år til

Er nok best at alle 4 åringer i Norge tar bena fatt siden 4 åringer i Afrika går 1 mil om dagen. Livsstilen og infrastrukturen er absolutt sammnelingbar! [;)]

Sammenligne ikkje ongår i Norge me afrikanske kids eg, va bare ett svar på når du sammenligna lille norge me NY og london.

4åringer i vogn i Norge syns eg e drøyt, så sånn e det.

Rushen på banen i Oslo, NY, Paris, London er ganske sammenlingbar....sånn er det.

Men klarer du ikke å se at kansje en mamma eller pappa med dårlig rygg, hofte bla bla bla ville ha det mye enklere ved å trille en 4 åring til og fra barnehagen eller at de gjør det for å unngå at barnet forsvinner fra dem i store folkemengder?!! 2, 3, 4, 5, 6, 7 år gammel....Altså unga tar jo ikke noe skade av det, er jo ikke slik at de blir lam fra livet og ned fordi de sitter i en vogn...Skal ikke lenger enn over til Danmark der 4 åringer fortsatt sover formiddagslurer i en dypvogn.

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du fortsatt syns det er drøyt.

At du trekke det heilt opp te 7års alderen e i allefall drøyt.
Då hadde eg tenkt at det va någe galt me den ongen.

Og du kaller meg dømmende?!! Hehe!

Ja, neste gang jeg er i Sandnes traktene skal jeg sørge for å lage en vognparade utenfor døra di! [;)] Med unger i fra alderen 4-7 år! Det er drøyt! [8D][;)][:D]

Eg bor ikkje si sannis :)

Men hva er det som er galt da? Bare hvordan det ser ut?
Nå som det er snø ute bruker vi akebrett som fremkomstmiddel, da binder jeg sekken, posen med varer i rundt rattet og han sitter oppi. Tror ikke jeg hadde fått et eneste blikk i fra noen som helst da ihvertfall!

ORIGINAL: Luremus

synes blikkene er fullstendig forståelige jeg. Drøyt nok med 3 åringer i vogn.....Sorry, det er min ærlige mening.....[&:]

Jei bare lurer på en ting jei fårstår ike hva såm sjer når andre menesker ser rart på dei? alle er så redd får det men jeo skjøner ike hva såm sjer jei har aldri oplevd no farli og noen har sikert sett på mei

ORIGINAL: Pruskiluskan

Jei bare lurer på en ting jei fårstår ike hva såm sjer når andre menesker ser rart på dei? alle er så redd får det men jeo skjøner ike hva såm sjer jei har aldri oplevd no farli og noen har sikert sett på mei

Hæ?[&:]

Altså når det er sånn som du sier at det blir mye gåing for en så liten unge så syns jeg ikke det er no galt i det..
Men folk som bruker vogn til ungen for de ikke gidder å vente på en unge som somler å går ikke kjempe fort..
Da blir æ litt sånn øhhh.. ska vel ikke putte en 4åring i vogna kun for det er praktisk for forelderene[;)]

bruker selv vogn hvis vi skal over lengre strekninger eller på shopping. hun blir 4 år i mars.de er jo ganske små enda, så blir jo travelt å gå

jeg hadde nok reagert
men det kommer nok av at guttungen sluttet med vogn da han var 20 mnd og jentungen var vel litt over 2år

Bruker vogn til minsten på 1 år, og de to andr på 3 og 5 går til barnehagen, som vil si å ta toget først, så gå en 20 min +/- humøret te ungene. Tror ikke jeg ville ha satt min 3 - 4 åring eller 5 åringen for den sagt skyld i vogn. Syns det ser en smule feil ut, men gir ikke folk stygge blikk fordi om. Tenker det bare inni meg selv. Men det er vel opp til den enkelte, men selv mener jeg at de helt sikkert kan gå selv (hvis det ikke ligger en sykdom/tilstand bak). Er jo mange ganger hun på 3 NEKTER å bevege seg, men da har hun som regel vondt i viljen, men jeg går og hun følger som regel etter [:)]

Enig her[:D]
ORIGINAL: lumina og Erik

Det er dårlig folkeskikk, rett og slett. Å stirre, og tydelig gi uttrykk for misnøye gjennom blikk. Jeg blir faktisk litt sjokkert av at noen mener du fortjener stygge blikk [8|]

Til sammen 1 time gange for å rekke buss/barnehage/hjem er selvsagt en kjempegod grunn til å ha vogn til barnet, spesielt dersom barnet ikke orker å gå så langt selv, somler etc..

Men hvis du har noen dager med god tid, går det jo ann å prøve uten [:)]

ORIGINAL: anncita

Dere som sier det er for gale å ha vogn til 4 åring og tilogmed til 3 åring.
Regner med dere sikkert har bil?

Her er han så trøtt om morningen, at vist jeg skal la han gå selv, så må vi regne 40 minutter for å være sikker på å rekke bussen, rekker vi ikke den må vi vente en time på neste.

Så er det etter barnahagen, da er han kjempesliten og sovner ofte litt på bussturen uansett hva jeg gjør for å holde han våken, så har jeg gjerne 3 poser med varer som vi må ha med oss hjem, prøv å bære det pluss en sovende 20 kilos 4 åring ned trappene fra bussen. For så å høre på grining hele veien hjem fordi han er så sliten og trøtt.

Skal love dere at dere hadde tydd til vognen etter å ha gjort det i en uke[;)]

jeg syntes det er galt at ett frisk barn på 4 år ikke skal kunne gå.
Å nei jeg har ikke lappen å vi har 2-3 km til barnahagen.

jenta her som blir 4 har vel brukt vogn 1 gang siden hun sluttet som 2 åring,å det var da hun hadde kraftig hjernerystelse.

ORIGINAL: Kathrin

Her er han så trøtt om morningen, at vist jeg skal la han gå selv, så må vi regne 40 minutter for å være sikker på å rekke bussen, rekker vi ikke den må vi vente en time på neste.

Så er det etter barnahagen, da er han kjempesliten og sovner ofte litt på bussturen uansett hva jeg gjør for å holde han våken, så har jeg gjerne 3 poser med varer som vi må ha med oss hjem, prøv å bære det pluss en sovende 20 kilos 4 åring ned trappene fra bussen. For så å høre på grining hele veien hjem fordi han er så sliten og trøtt.

jenta her som blir 4 har vel brukt vogn 1 gang siden hun sluttet som 2 åring,å det var da hun hadde kraftig hjernerystelse.

Men hvor god tid har du i forhold til levering/henting vs. jobb? [8|]
I dag gikk jeg og Jr. fra barnehagen til toget - fordi vi ikke hadde sjanse til å rekke bussen med ham til fots.
Jeg slutter kl.15.45 - vi var hjemme klokka 18... [8|]
Det finnes veldig mange andre ting jeg heller bruker tid på enn tråkking langs folksomme, glatte rushtidsgater - neste gang stiller jeg med brodder og bæresele.
Og jeg var utrolig glad for bæreselen når han holdt på å tryne på glatta gang på gang og jeg kunne stoppe fallet med båndet, eller stå og vente på grønn mann uten at han løp ut i veien, eller slapp å prøve å holde hånda gjennom alt for store vintervotter mens jeg balanserte barnehagesekk, håndveske og handlepose. [:)]
Men når snøen og isen er borte går vi nok tilbake til vogna en stund til, ja! Helt greit med spasertur i helgene, men på ukedagene er det om å gjøre å komme oss hjem før leggetid!

Jeg synes i utganspunktet det er drøyt, men mange har jo gode grunner, så jeg skal jobbe litt med meg selv der[;)]

ORIGINAL: Minerva

ORIGINAL: Kathrin

Men hvor god tid har du i forhold til levering/henting vs. jobb? [8|]
I dag gikk jeg og Jr. fra barnehagen til toget - fordi vi ikke hadde sjanse til å rekke bussen med ham til fots.
Jeg slutter kl.15.45 - vi var hjemme klokka 18... [8|]
Det finnes veldig mange andre ting jeg heller bruker tid på enn tråkking langs folksomme, glatte rushtidsgater - neste gang stiller jeg med brodder og bæresele.
Og jeg var utrolig glad for bæreselen når han holdt på å tryne på glatta gang på gang og jeg kunne stoppe fallet med båndet, eller stå og vente på grønn mann uten at han løp ut i veien, eller slapp å prøve å holde hånda gjennom alt for store vintervotter mens jeg balanserte barnehagesekk, håndveske og handlepose. [:)]
Men når snøen og isen er borte går vi nok tilbake til vogna en stund til, ja! Helt greit med spasertur i helgene, men på ukedagene er det om å gjøre å komme oss hjem før leggetid!

Nå er jeg fri for jobb,pga brann.men mens jeg enda hadde jobb.
Begynte på jobb 07.30 og sluttet 15.00

Det vil si først,gikk/sykklet jeg med minsta i barnahge og di andre to på skolen/SFO.så satt jeg på med ei jeg jobber sammen med til jobb (30min kjøring) så tilbake og hente dem klokka 15.30ca,s sykkle eller gå hjem igjen.

Å jeg har vært alene i snart 5 år så jeg har klart det i over 1 uke kan man vel si.

jeg tror jeg reagerer mer på at en 3 åring traver rundt med smokk. store ungene.
mamma mener vi bør slutte ved to årsaldern for da begynner man å bli stor for å sitte i vogn. men som sagt over her så er ofte greit når man skal handle og kanskje har dårlig tid for små tasser er ikke altid like tjappe.

men skal man lære må man jo slutte og ikke utsette.

Har ikke folk mer å bry seg om enn at en 4 åring bruker vogn?[8|] Hjelpes...

Jeg synest en 4 åring er for stor, Min gutt sluttet før han var 2 år. he ikke såde i vogn på mangen mnd.
Å det går kjempe fint.

ORIGINAL: Luremus

synes blikkene er fullstendig forståelige jeg. Drøyt nok med 3 åringer i vogn.....Sorry, det er min ærlige mening.....[&:]

sign

Er det virkelig så utrolig gale?[&:]
Vi bor langt fra busstoppet. Tar 20 min å gå.
Når bussen er komt frem, tar det 10 min til barnehagen.
Samme greien når vi skal hjem igjen.
Jeg er derfor NØDT til å ha vogn.
Synes det er latterlig å få blikk fra fremmede mennesker fordi han sitter i vogn[&:]

Syns ikke jeg. Jeg hadde nok også glodd litt og tenkt mitt. Min 2-åring går 5 km i strekk når vi er på tur (en spesiell løype vi går, så jeg vet at det er 5 km en vei). Gutten er 4 år og har egne, velfungerende ben.

Back
Topp