Vogn til 4 åring.

ORIGINAL: Auliana

Dere som syns det er så drøyt med en 4 åring i vogn. Ta dere en tur ut av lille Norge!!! Til en storby som London eller NY, der sitter ungene i en trille. Hvorfor?! Sier seg selv. Snakk om å være en dømmende molbo! [8D][:-]

I afrika går 4åringer mil kver dag.

poenget ditt va?..

Synes ikke det er noe galt i det..
selv bruker vi sjeldent vogn utenom til soving, men vi har da ikke 20 min + buss til barnehagen..
så tror ikke vi bruker vogn når min gutt er 4 år![:)]

ORIGINAL: Niiiitah87

ORIGINAL: ~September~

Men om det er drøyt at en 4 åring sitter i vogn, når er det greit?
Du kan jo ikke alltid vite om det feiler barnet noe, at det kanskje er grunnen til at større barn bruker vogn.. Ikke alt du kan se ved første eller andre øyekast..

Hvis det feile ongen någe e det selvfølgeligt någe aent.

Ja.. Men det vet du jo ofte ikke når du bare passerer noen i gata eller i butikken osv..
Man kan overhodet ikke se noe på utseende til min sønn at han 'feiler noe'..
Selv om han sitter i en vogn fra hjelpemiddelsentralen får vi fremdeles masse blikk og kommentarer..
Litt unødvendig...
Det går an å tenke seg om et par ganger...

Du kan jo ikke alltid vite om det feiler barnet noe, at det kanskje er grunnen til at større barn bruker vogn.. Ikke alt du kan se ved første eller andre øyekast..

Hvis det feile ongen någe e det selvfølgeligt någe aent.

Ja.. Men det vet du jo ofte ikke når du bare passerer noen i gata eller i butikken osv..
Man kan overhodet ikke se noe på utseende til min sønn at han 'feiler noe'..
Selv om han sitter i en vogn fra hjelpemiddelsentralen får vi fremdeles masse blikk og kommentarer..
Litt unødvendig...
Det går an å tenke seg om et par ganger...

Har eg skreve någe om at eg sende de stygge blikk då?
Eg svarte på trådstarter sitt spørsmålet, om at ja.. eg syns det e rart.
Såvidt eg vett så gjelde dette ein friske onge.

Tja... Idag ble eldstemann 4 år, og han sitter da stadig i vogna.
Har ikke egen vogn, men han og søs på 2,5 deler med lillebror...

Vi har ikke mye vi skal rekke uten bil, så derfor blir det svært lite vogning...
Hadde jeg hatt det travelt og skulle rekke tog/buss på morgenen ville jeg nok bært,
men det er jo ikke akkurat noe bedre enn vogn... Hehe...

Dere som syns det er så drøyt med en 4 åring i vogn. Ta dere en tur ut av lille Norge!!! Til en storby som London eller NY, der sitter ungene i en trille. Hvorfor?! Sier seg selv. Snakk om å være en dømmende molbo! [8D][:-]

I afrika går 4åringer mil kver dag.

poenget ditt va?..

At du er en dømmende molbo! [8D]

Seriøst. Hva vet du om alle 4, 5, 6 åringer som sitter i vogn og hvorfor?! Selvsagt putter man unger i en trille for å komme seg avgårde fra A-Å uten å miste et barn på veien i store folkemengder, slippe å fysisk bære en trassete 4 åring i rushen, eller bushen for den saks skyld osv bla bla bla! Man trenger jo ikke å være kjernefysiker for å forstå det...

Hadde foreldre i "Afrika" ( som du som fint bringer opp på bane [8|]) hatt sjansen til å få tak i en vogn så hadde de gjort det! For i "Afrika" BÆRER de nemmlig barna sine i sjal på ryggen, LENGE!

Right back at ya! [;)]

Nei, det e vanligt å bera de fram te de e 3 år max.

E det någen som e dømmandes her så e det vel deg?
Som kalle andre me ein aen meining for molbo.

Er nok best at alle 4 åringer i Norge tar bena fatt siden 4 åringer i Afrika går 1 mil om dagen. Livsstilen og infrastrukturen er absolutt sammnelingbar! [;)]

Sammenligne ikkje ongår i Norge me afrikanske kids eg, va bare ett svar på når du sammenligna lille norge me NY og london.

4åringer i vogn i Norge syns eg e drøyt, så sånn e det.

signerer. Jeg har en sønn med autisme som må stroppes fast i vogn når vi skal gå lengre strekninger eller er i butikken, hvis ikke stikker han av.
Folk får bare tro det de vil. Vi gjør vel alle det beste for barna våres!?!

Er nok best at alle 4 åringer i Norge tar bena fatt siden 4 åringer i Afrika går 1 mil om dagen. Livsstilen og infrastrukturen er absolutt sammnelingbar! [;)]

Sammenligne ikkje ongår i Norge me afrikanske kids eg, va bare ett svar på når du sammenligna lille norge me NY og london.

Det hadde jeg forstått at du synes, om det gjaldt 4 åringer som satt i vogn hele tiden!
Men når du synes at det er gale at en 4 åring sitter i vogn pga lang vei, tidlig morgen, sent etter barnehagen, så synes jeg du virker litt trangsynt.

Må også få legge til at veien vi går på er trang! Det kjører mange biler der til å fra husene og er ikke fortau.

Og om vi skulle flyttet til Afrika i nærmeste fremtid, så hadde jeg tatt vognen med[:)]

Litt vanskelig å setet seg i den situasjonen om man ikke er i den selv. men jeg ser på min jente som fyller 5 år i mars. Si en 20 min lang gå tur,den kan lett ble 30 og 40 min lang når vi går på tur..og vel så det. Så en 4 åring i vogn tidelig om morningen for å nå en buss,ser ikke helt at det skal være et stort problem. Er jo ikke akkurat som om at han bor i vognen.

men jeg skjønne rog at folk sender blikk, hadde sikkert gjort det selv og. men er som regel alltid en grunn bak det meste[:)] som f.eks en 4 åring i vogn tidelig om morningen[:)]

Men siden du synes veldig mye rart er "drøyt", unormalt, tegn på latskap og dårlig oppdragelse så velger jeg faktisk å være uenig med deg, jeg. [:)]

ORIGINAL: anncita

Det hadde jeg forstått at du synes, om det gjaldt 4 åringer som satt i vogn hele tiden!
Men når du synes at det er gale at en 4 åring sitter i vogn pga lang vei, tidlig morgen, sent etter barnehagen, så synes jeg du virker litt trangsynt.

Må også få legge til at veien vi går på er trang! Det kjører mange biler der til å fra husene og er ikke fortau.

Og om vi skulle flyttet til Afrika i nærmeste fremtid, så hadde jeg tatt vognen med[:)]

Men kor går grenså då?
Sga han sitta i vogn heilt te han begynne på skolen?

Rushen på banen i Oslo, NY, Paris, London er ganske sammenlingbar....sånn er det.

Men klarer du ikke å se at kansje en mamma eller pappa med dårlig rygg, hofte bla bla bla ville ha det mye enklere ved å trille en 4 åring til og fra barnehagen eller at de gjør det for å unngå at barnet forsvinner fra dem i store folkemengder?!! 2, 3, 4, 5, 6, 7 år gammel....Altså unga tar jo ikke noe skade av det, er jo ikke slik at de blir lam fra livet og ned fordi de sitter i en vogn...Skal ikke lenger enn over til Danmark der 4 åringer fortsatt sover formiddagslurer i en dypvogn.

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du fortsatt syns det er drøyt.

At du trekke det heilt opp te 7års alderen e i allefall drøyt.
Då hadde eg tenkt at det va någe galt me den ongen.

Jeg synes barn er for store til  sitte i vogn etter fyllte 3 år. 

Meeeen..  det finnes alltid unntak. :)

Vi sluttet å bruke vogn den høsten hun ble 3 år.  Men i 17.mai toget i forfjor satt hun i vogna si. Var da 3 1/2 år.
Og i 17.mai toget i år hadde vi med paraply-trilla. Var da 4 1/2 år.  Hun gikk mesteparten av veien, men satt i vogna littegrann. 17.mai-toget går så innmari fort!! 
Og frøkna vår går ikke så fort sammen med andre folk. Er vi på fjellet vi tre, så kan hun frese ivei foran oss, men sammen med mange andre blir hun sakte-gående.  (blir fort overvedlet av store folkemengder, mange folk på en plass).

For min del har jeg brukt hennes prematuritet, sosiale angst, og astma som litt unnskyldninger for å bruke vogna mye..   Hun blir fort sliten og overveldet, og da er det godt å trekke seg tilbake til vogna.
Men sluttet som sagt med den ved 3 år's-alderen.

Du har ditt unntak. :)

Men kor går grenså då?
Sga han sitta i vogn heilt te han begynne på skolen?

Så lenge ungen får PLASS, og familien har et BEHOV. [;)]
Da spiller det for meg liten rolle om de bruker barnevogn, sykkelvogn, bæresele, bærer ungen på ryggen eller hva som helst. [:D]

Er forresten i liknende situasjon selv - hadde tenkt å bruke bæresele fra bhg til bussen i dag og gåsele til bhg i morgen, men så har jeg glemt broddene hjemme! [&o]
Da har vi ikke sjans til å nå bussen uten vogna, og med halvtimesruter og rushtid er vi da hjemme godt etter klokka 18... [&:]
Så da må vi ENTEN gå til toget i stedet (det KAN kanskje gå) eller ta nok en vogntur over brøytekanter, is og snø. [:'(]

ORIGINAL: Lissyjane

Dette er jo en spesiell situasjon da[;)] Men jeg var flau over å trille niesen min når hun var 4 år gamel. Da er man for stor til å sitte i vogn. Men jeg skjønner at du gjør det som du gjør det når du har så lang vei til bussen. Men hva har du tenkt å gjøre fremover nå da,når han er 5,6,7?[:)]

Da er han heldigvis ferdig i barnehagen og stor nok til å gå til skolen selv sammen med andre barn.
Regner også med at det er lettere å forklare en 6 åring hvorfor han må gå selv enn en 4 åring.

Samtidig for å svare andre her, så synes jeg faktisk han er liten enda jeg.
Og forstår godt at han heller vil sitte i vognen enn å gå så langt.
Om 4 åringene i Danmark forsatt sover formiddagslur ute i vognene sine, så synes jeg ikke det er gale heller.
Jeg ser på vognen som et fremkomstmiddel, er en grunn til at det finnen vogner til større barn også å ikke bare babyer.

kommer an på hans størrelse. feter til dattere er 4 og ser ut som en 6 åring..fy om han skal sitte i vogne[:D][8D]

æ har en på 4 1/2 og en på snart 4 som sitt i vogn på lange tura.
å ka andre måtte mene om det bryr æ mæ fint lite om. vi går ofte ei mil på en time..
æ nækte å sette hjæmme tel ættermiddagen å vente på å få gå førr at folk ikke skal få nåt å hænge sæ opp i ;)

Ok, så det det egentlig kommer an på her er hvordan det ser ut? Og kun det!?
Fordi en ting ser dumt ut, så kan man ikke gjøre det?

ORIGINAL: Lissyjane

Dette er jo en spesiell situasjon da[;)] Men jeg var flau over å trille niesen min når hun var 4 år gamel. Da er man for stor til å sitte i vogn. Men jeg skjønner at du gjør det som du gjør det når du har så lang vei til bussen. Men hva har du tenkt å gjøre fremover nå da,når han er 5,6,7?[:)]

Da er han heldigvis ferdig i barnehagen og stor nok til å gå til skolen selv sammen med andre barn.
Regner også med at det er lettere å forklare en 6 åring hvorfor han må gå selv enn en 4 åring.

Samtidig for å svare andre her, så synes jeg faktisk han er liten enda jeg.
Og forstår godt at han heller vil sitte i vognen enn å gå så langt.
Om 4 åringene i Danmark forsatt sover formiddagslur ute i vognene sine, så synes jeg ikke det er gale heller.
Jeg ser på vognen som et fremkomstmiddel, er en grunn til at det finnen vogner til større barn også å ikke bare babyer.

ja, vi kjøpte ei enkel vogn fra instep som var beregna på vekt opp til 65 kg..ei joggevogn.
e blidd helt syyykt kossn regla ænkelte sætte førr rætt og galt. Næi, bruk vogn tel både du og ungen e klar tel å slutte!

Back
Topp