Vogn, bilstol, seng o.l

Vi har alt fra første, så eneste vi trenger er en til seng, eller om vi kjøper en ny seng til storebror. Vi kjøpte alt veldig sent egentlig. Vognen fikk vi hentet 3-4 uker før fødsel, og det andre kjøpte vi sikkert også 1-2 måneder før termin. Hadde ikke noe behov for å kjøpe masse tidligere, selvom jeg selvfølgelig gledet meg masse til det.

Mulig vi kjøper Babyjogger city select, men det ser vi an etter at Minien er født for å se an behovet. Endte med å kjøpe alt for mye sist, og solgte det ubrukt på finn, så nå må jeg holde meg litt i skinnet og ta en ting av gangen isteden for å løpe løpsk i butikkene, haha :p
 
Vi trenger alt, da dette blir nr 1 :) klarer neppe med å klare å styre meg etter uke 12! Gleder meg sååånn til å begynne å handle å pusse opp barnerom :)
 
Vi har simo vogn men kjenner jeg har litt lyst på en lettere vogn. . Mulig vi går for en bugaboo eller noe..
Det meste har vi, da jeg har tatt vare på det meste. Men jeg har fått desember barn tidligere og nå skal jeg ha i juli så det blir nok en del nye klær som må kjøpes inn siden det er forskjellig årstider. . Men er fornøyd hvis jeg slipper unna med det
 
Når tenker dere at det er vanlig å gå til innkjøp av babyutsyr? Som førstegangsmamma har jeg lyst å hive meg rundt og få tak i alt med en gang! :)

Hvis dere kunne velge uavhengig av pris: Hvilken vogn, bilstol og seng ville dere valg ?:)

Kjenner igjen følelsen hehe =) Det er da bare å begynne shoppe vilt ;)
Det er også veldig lurt å melde seg inn, og se når Babyshop og Barnas Hus har tilbud, kan gjør noen kupp og spare noen tusen ;)

Vi har fra frøkna en kremfarget vogn fra Emmaljunga, Britax bilstol og seng fra IKEA =) Har lyst på ny vogn til denne knerten, men usikker på hvilken..
 
Tror vognen blir det verste å bestemme seg for, har heldigvis goood tid. Jeg synes Stokke crusi/trailz har superfin bagdel, og kunne kaanskje tenke meg en av de også, den virker liten og nett, men liker ikke helt understellet på de vognene så godt, og så gikk jeg forbi en forrige dagen og synes den lagde så masse lyd.. Er det vanlig med de vognene?
 
Kommer ikke til å kjøpe noe før jeg har vært på oul :)
 
Jeg og sambo kjøpe en helt ny baby jogger city elite for ett års tid siden. Det var opphørs salg på en babybutikk så fikk den kjempe billig. Eneste er at baggen er rød og du kan jo ikke snu sittedelen. Men sittedelen er kjempe bra(har brukt den på datteren vår på 4, siden jeg ikke har lappen så må vi noen ganger gå langt). Jeg vurderer å selge den å kjøpe Brio go som jeg hadde sist. Den er super bra. Jeg får se hva vi kan ta oss råd til.
 
Jeg må kjøpe Bag del til City elite. Og ny bilstol. Men jeg har lyst på enda en vogn. Har jo vogn dilla så dette skal bli spennende :p har hatt 5 forskjellige vogner til nr 1:))
 
Tror vognen blir det verste å bestemme seg for, har heldigvis goood tid. Jeg synes Stokke crusi/trailz har superfin bagdel, og kunne kaanskje tenke meg en av de også, den virker liten og nett, men liker ikke helt understellet på de vognene så godt, og så gikk jeg forbi en forrige dagen og synes den lagde så masse lyd.. Er det vanlig med de vognene?

Jeg skal ha stokke trailz, den er super god å trille! Kjempe lett! Å du får plass til mye under vogna :) å den er jo veldig fin i tillegg! Å den er enkel å slå opp å sette på bagdel/sportsdel :)
 
Jeg tenker å kjøpe en av bugabooene...ikke bestemt meg for hvilken:) Ellers blir det nok en Maxi cosi pebble bilstol...og mest sannsynlig en gulliver seng fra IKEA( Billig og har fått god omtale!) . Har veldig lyst på Stokke sleepi, Leander seng eller Sebra kili - men det blir en dyr vogn i stedet ;-)
 
Har veldig lyst på denne vogna med tilbehør, enten i hvit eller sort skinn :) Fått veldig mye skryt denne modellen.
Ellers har vi d meste, trenger vogn og bilstol :)Screenshot_2015-10-11-02-57-47.png
 
Vi har det meste etter de to eldste (med mindre vi får gutt, da må jeg kjøpe klær).
Har bugaboo buffalo vogn, maxi cosi bilstol, ergo baby og mobywrap, lekegrind, grindseng.
Det vi vurderer å kjøpe er babynest, og kommode til å bruke til stelling :)
 
Vi har nesten alt igjen etter frøkna. Har en TFK joggster twist, som jeg har vært kjempefornøyd med, kommer sikkert til å bruke den igjen. Den var super å trille både på skogsstier, i våt snø, på hard, klumpete is, og på kjøpesenter. Jeg vet i hvertfall at jeg aldri skal ha en vogn uten svinghjul foran. Da jeg hadde trillet TFKen hver dag i over ett år, skulle jeg trille en vogn med 4 faste hjul for ei venninne, den var helt pyton å svinge med når jeg hadde vent meg til å svinge med 3-hjulsvogn. Det eneste vi kommer til å kjøpe/ønske meg, er kanskje et babynest. Og kanskje en ergobaby 360, så gir jeg bort den gamle ergobabyen til flyktninger eller noe sånt. Og et bæresjal! Det fikk jeg låne sist, og brukte kjempemye de 4 første månedene, så det vil jeg ha nå også.
 
Jeg har ikke akkurat spart på så mye, fikk storebror for 11 år siden!
Jeg fikk vinterbaby og valgte derfor mørk vogn. Vogna bestemmer jeg, for jeg verden vil komme til å bli mye brukt. Vil ha emmaljunga duo et eller annet, hvit med de store hjulene. Skal også ha en nyfødt vogn. Er over forelsket i de gamle silver cross vognene fra 70 tallet, så den vil bli brukt fra Juli-september ca.. Man får de billig på finn, så det tar jeg meg råd til! (Drikker ikke øl og røyker ikke i svangerskapet så jeg sparer inn den summen fort :p)
Ellers titter jeg på den ovale stokke sengen, den er så nydelig til nyfødt, men syns den blir litt rar etterhvert... har også lyst på vanlig sprinkelseng og vugge..
Og babynest har jeg hørt så mye fint om så det vil jeg også ha!
Det jeg antagelig kommer til å kjøpe først er elektrisk brystpumpe!! Den var min aller beste venn i hele verden sist!
Utover det kommer alt annet etterhvert :)
 
Oi! Den har jeg ikke sett før, den var fin! Så veldig god ut å trille.. finnes den i flere farger?

JA i hvit også :Heartred

 
Oi! Den har jeg ikke sett før, den var fin! Så veldig god ut å trille.. finnes den i flere farger?

JA i hvit og grå også :Heartred
Den hvite og gråe på det nederste bilde er et annet merke som heter Jedo, skal også være ei god vogn og er lik Turran Eco.
 

Vedlegg

  • Screenshot_2015-10-11-02-45-11.png
    Screenshot_2015-10-11-02-45-11.png
    403,2 KB · Visninger: 20
  • Screenshot_2015-11-03-13-14-45.png
    Screenshot_2015-11-03-13-14-45.png
    664,6 KB · Visninger: 20
JA i hvit og grå også :Heartred
Den hvite og gråe på det nederste bilde er et annet merke som heter Jedo, skal også være ei god vogn og er lik Turran Eco.
Den hvite likte jeg veldig godt, den nederste er jeg ikke sååå fan av. Er ikke kjempeglad i de "nymoderne" vognene...
Også gøy med navnet da, mannen var veldig fornøyd med sin Tourran :p (bil altså :p)
 
Back
Topp