Vogn, bilstol, seng o.l

Hulda

Forelsket i forumet
Når tenker dere at det er vanlig å gå til innkjøp av babyutsyr? Som førstegangsmamma har jeg lyst å hive meg rundt og få tak i alt med en gang! :)

Hvis dere kunne velge uavhengig av pris: Hvilken vogn, bilstol og seng ville dere valg ?:)
 
Har vogn, seng,stellebord, klær og endel annet etter mini#1 så det viktigste å få i hus er bilsete. Kommer til å følge med på tilbud fremover, feks barnas hus sin julekalender. Har ikke så god plass til oppbevaring så drøyer med mer kjøp før til våren.
Er fornøyd med emmaljunga vognen, men den er stor så hadde muligens gått for en mindre og lettere om vi skulle kjøpe.
 
Forrige gang kjøpte vi inn utstyr etter at jeg var halvveis i graviditeten. Og jeg synset vi allikevel hadde goood tid ;)
 
Jeg tenker at jeg kommer til å vente til etter jul med å kjøpe babyutstyr, jeg har veldig lyst til å handle alt med en gang, men tror sikkert det er lurt å vente minst til uke 12, eller egentlig til etter OUL.

Men...
Jeg ønsker meg en Emmaljunga city cross vogn, begge dagbarna mine har hatt den typen vogn og jeg liker den veldig godt. Vil ha den i grått tror jeg, men jeg så den i beige/lys brun og hvit leatherette i dag, og den var også veeldig fin, men vet ikke helt hvor praktisk det er med en så lys vogn.

Bilstol har jeg overhodet ikke tenkt på, siden hverken jeg eller kjæresten har lappen eller bil enda, han skal kjøre opp i løpet av vinteren/våren, men har ikke vurdert bilstoler enda.

Jeg har litt lyst på Troll bedside crib, synes den ser veldig praktisk ut, eller Snuzpod, den synes jeg ser veldig fin ut, men vet ikke om den er så enkel å finne tak i her. Men liker også utseendet på stokke sleepi.

Vil ha alt, men det går jo ikke an ;)
 
Vi ventet med alt av innkjøp til etter oul sist, og etter der kjøpte vi vogn, bilstol osv når det var på tilbud :) vogn kjøpte jeg når jeg fant den jeg ville ha på finn.no :)
 
Har en del fra før, men ønsker meg så mange vogner. Bugaboo donkey duo og britax go next. Men har allerede en emmaljunga edge.. bilstol hadde vi besafe izi go sist og lurer litt på denne igjen :) seng blir vel en vanlig en fra ikea ;) kjøper vel inn etter hvert utover våren tipper jeg :)
 
Sånn litt på siden, men husker jeg var veldig fornøyd med å ha lys vogn sist jeg hadde sommerbaby! Det blir så innmari varmt inni sorte og mørke vogner i sola :happy:
 
Sånn litt på siden, men husker jeg var veldig fornøyd med å ha lys vogn sist jeg hadde sommerbaby! Det blir så innmari varmt inni sorte og mørke vogner i sola :happy:

Åh, det har du jo rett i, det er jo sommer når vi får babyene, kanskje en lys vogna er digg da.. Kanskje jeg må få kjæresten med på å kjøpe en "sommervogn" og en "vintervogn" så kan jeg ha to :p
 
Åh, det har du jo rett i, det er jo sommer når vi får babyene, kanskje en lys vogna er digg da.. Kanskje jeg må få kjæresten med på å kjøpe en "sommervogn" og en "vintervogn" så kan jeg ha to :p

Lys bag-del og mørk sportsdel? :p
Eller var det et dumt forslag? hehe...jeg stemmer for to vogner :) #vogndilla :angel8
 
Vi har vogn og base til bilstol, har egentlig bilstol, men det er 5-6år gammelt nå, så vi bytter nok det. Regner med vi går til innkjøp etter uke 30.
Ellers skal vi kjøpe moseskurv og baby bjørn vippestol og stellematte. Får sikkert en baby til som ikke vil sove i egen seng, så kjøper ikke det før vi får behov for det.

Vi har emmaljunga vogn, å husker det var lurt og være ute i god tid med den, da vi ikke fikk den før mange uker etter vi bestilte.
 
Det blir en Bugaboo Buffalo her :) De store kjøpene kommer utover våren, men jeg har allerede kjøpt inn bittelitt klær. Klarte ikke å dy meg :p
 
Vi har heldigvis alt det store utstyret klart. Før har vi kjøpt etter ca. halve svangerskapet, fordelt det litt utover :)
 
Har det meste fra forgje gang :)
 
Vi har alt etter Dattern vår, eneste vi har kjøpt var en baby seng og stor og tong stellekommode fra usa. ;)De kjøpte vi føre jeg ble gravid, for det var en som solgte det på Finn, og det er akkurat de tingene vi titta etter når vi ventet første :)
Så er jeg utrolig fornøyd med min sorte simo kombivogn, den var ikke varm inni på sommeren ;)
 
Har det meste fra frøkna, men mangler stellebord og voksipose.

Vi har to vogner, en Bugaboo Cameleon og en Bumbleride Indie . Vi har sommerkalchen til Bugaboo, så trenger ikke å tenke på at det blir varmt.

Bilsete har vi Maxi Cosi carbiofix, kjempe fornøyd med det :)

Stellebord ønsker jeg med Sebra Kili eller en stellekommode, det viktigste er at hun kan stelles mot meg.
Vi trenger også seng, mest lyst på Leander, men tror det blir Sebra Kili. Er viktig at den kan bli juniorseng, synes det er greit med to seng i ett, så slipper vi å tenke mer på det.

Frøkna har en origanal Juno seng (Sebra Kili er en kopi av den).

Voksi pose, skal jeg har Voksi classic mini med sommerdyne og bæreplate.
Jeg ønsket meg virkelig noe å bære babyen i sist. Spesielt når man er på besøk hos noen som bor i blokk/bygår og vogna må stå nede. Veldig deilig å bære babyen i noe :)

Klær har vi masse av, men trenger noen nye omslagsbodyer og bukser med føtter. Kjøper bare de 2 pack fra H&M.
 
Noen som har erfaring med bugaboo donkey duo? Tenker at den må være veldig praktisk dersom man får barn relativt tett evt tvillinger
 
Vi må absolutt alt.... Ingenting igjen fra de to store vi har fra før.

Blir nok ikke noe særlig handling før til våren tenker jeg:)
 
Vogn- Skal ha en buggaboo buffalo eller en stokke traitz. (Kjøpes brukt om jeg finner et bra alternativ og kan spare noen kroner)

Bilstol- maxi cosi cabriofix. (Den blir kjøpt ny, uansett. )

Mangler alt av utstyr og klær egentlig. Solgte det meste etter tuppa, for jeg fant ut at jeg hadde lyst til å kjøpe inn på nytt-det var jo så gøy :)
 
Jeg har tilfeldigvis en lys babydel og en mørk del fra 6 mnd + ;) Er emmaljunga, tror den heter City Cross, elsker den! Har også en sprinkelseng og en krybbe, har en stellekommode som jeg har solgt den myke delen på, men tror jeg vil prøve å skaffe en ny en uansett.. Må ha ny babycall og baby-bilstol.. hadde en som jeg kunne ha brukt (best i test i 2012), men jeg ga den bort og de skjønte vel ikke hvor dyr den var for de var tydeligvis ikke så forsiktig me den og ødela den... :/ men men..
 
Vi må kjøpe alt da dette er vår første. Det blir gøy, men dyrt. Derfor tenker jeg å begynne å handle inn fra uke 12. Prøve å finne det meste på finn, bortsett fra bilstol som vi vil ha helt ny :)
 
Back
Topp