Vogn <3

julina

Betatt av forumet
Endelig kan vi titte på babyting uten å være redde for å bli ferska ;)
Det er tidelig enda, og vi kommer ikke til å begynne storhandel før i sommer.
MEN, vogn er veldig viktig for meg! :)
I tillegg til at jeg regner med ca 3 mnd leveringstid på den jeg vil ha.

Med eldstemann hadde jeg Emmaljunga City Cerox, som i dag heter Emmaljunga Nitro :)
Superfornøyd med vogna!:) Eneste jeg ble litt lei svinghjulene fremme, og er glad i å gå lange turer.
En dyr vogn, men den ble brukt med glede hver eneste dag frem til snuppa ble stor og ville/klarte å gå lenge selv :)
Lett å løfte inn og ut av bil, tar ikke for stor plass (babyen trenger ikke gigaplass;)), fin og se på og har masse bra funksjoner:)

Så da har jeg introdusert min kjære samboer for Emmaljunga City Cross, med citybag Supreme fra nyfødt av.
Samboeren min har veldig lyst å ta del i avgjørelser, så flaks at han også ligte vogna.
De hadde den på babyshop :D

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/City_Cross-565.html

Fin?? :)

Har dere bestemt vogn, evnt erfaringer? :D
 
Har lyst på Emmaljunga, men vet ikke hvem :D vil ikke ha med svinghjul, hadde det på forrige. Men denne du la ut var jo sååå fin! :) sikkert fin pris også :) men tenker også at dette blir siste babyen , så kan også kjøpe brukt.. Men har god tid å tenke på :) tenkte å shoppe til sommeren :)
 
Eg vil ha vogn med 4 store hjul, og sving på 2 av dei.
E ikkje så mange sånne vogner. Finne ein del på nett, men vil gjerna ta i dei, kjenna,prøva og sjå før eg bruka masse penga på ei vogn.
Tenke og at da må v god plass i bagen si me får baby på hausten, ska jo v plass t god pose i vogno på vinteren.
Så lure på Basson Nordic Lux, Maxi Cosi Mura 4, Bugaboo Buffaloo og nåken billigmerke så eg har sett på nett.
Vil ha lett understell,sånn at da e lett å ta inn og ut av bilen og festa bilstolen på ;)
 
Har lyst på Emmaljunga, men vet ikke hvem :D vil ikke ha med svinghjul, hadde det på forrige. Men denne du la ut var jo sååå fin! :) sikkert fin pris også :) men tenker også at dette blir siste babyen , så kan også kjøpe brukt.. Men har god tid å tenke på :) tenkte å shoppe til sommeren :)

Jeg kjøpte min ny i 2008, den var 2009 modell da. Med citybag og ekstra fotdekke ble det ca 9000kr.
Solgte den igjen i 2011/2012 for 5000kr.
Så du kan jo tenke litt sånn også ;)
Flere veninner har hatt / har denne vogna. Superbra vogn. Tror ikke det er vits jeg ser på andre vogner da ingen tilfredstiller mine "krav" :p hehe.
Tenker også litt sånn at den vogna jeg kjøper nå skal jeg ha så lenge barnet trenger den. Mange bytter vogn ila ett år eller to, det vil jeg slippe :)
 
Eg vil ha vogn med 4 store hjul, og sving på 2 av dei.
E ikkje så mange sånne vogner. Finne ein del på nett, men vil gjerna ta i dei, kjenna,prøva og sjå før eg bruka masse penga på ei vogn.
Tenke og at da må v god plass i bagen si me får baby på hausten, ska jo v plass t god pose i vogno på vinteren.
Så lure på Basson Nordic Lux, Maxi Cosi Mura 4, Bugaboo Buffaloo og nåken billigmerke så eg har sett på nett.
Vil ha lett understell,sånn at da e lett å ta inn og ut av bilen og festa bilstolen på ;)

Jeg hadde denne til min eldste. Og det var mer en god plass i bagen selv om den måler kun 57cm og veier kun 11kg. Hun var født i november :)
http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Nitro-566.html
Så det er bare ett eksempel på at bagen ikke trenger ha plass til to barn når det bare er ett ;)

Det er så sant det du sier om at de skal ut og inn av bil. Mange glemmer hvor tunge mange av vognene er.
 
Vi hadde trille viper 4s til storebror, var superfornøyd med den, kjempe enkel å kjøre og tok lite plass da vi slo den sammen :) skal beholde vogna men også gå til innkjøp av en søskenvogn ettersom det bare er 19 mnd imellom de :) blir nok en tfk :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde denne til min eldste. Og det var mer en god plass i bagen selv om den måler kun 57cm og veier kun 11kg. Hun var født i november :)
http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Nitro-566.html
Så det er bare ett eksempel på at bagen ikke trenger ha plass til to barn når det bare er ett ;)

Det er så sant det du sier om at de skal ut og inn av bil. Mange glemmer hvor tunge mange av vognene er.
Rekne med bagen e litt lenger enn 57cm ;)
Men forstår ka du meine. Men personlig så like eg ikkje Emmaljunga sine vogner, og syns svinghjulene e for små. Vil helst ha lufthjul og. Bur på bygdo, så ska brukast i alle typa terreng - alt frå skogen t kjøpesenter. Så lås på svinghjulene e et must :)

Har Quinny Comfort 3xl ette jentungen, og har vært superfornøyd både med bag og sportsdel, men vil ha med 4 hjul denne gongen.
Har ei vanlig sportsvogn i tillegg, men uten sving og syns da e drepen.

Jentungen e no ferdig med vognperioden sin, så no ska da selgast :p
 
Vi hadde trille viper 4s til storebror, var superfornøyd med den, kjempe enkel å kjøre og tok lite plass da vi slo den sammen :) skal beholde vogna men også gå til innkjøp av en søskenvogn ettersom det bare er 19 mnd imellom de :) blir nok en tfk :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Da e faktisk ei av dei vognene eg har sett på på nett :)
 
Da e faktisk ei av dei vognene eg har sett på på nett :)
Anbefales på det sterkeste, vi er super fornøyd og prisen er jo så god :) men en ganske "ukjent" vogn, de fleste kjenner nok ikke til den :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Anbefales på det sterkeste, vi er super fornøyd og prisen er jo så god :) men en ganske "ukjent" vogn, de fleste kjenner nok ikke til den :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Trille e vel da så før va Troll og den gang hadde et dårlig rykte, men som andre merke så har dei komme sterkt tebake med bedre kvalitet :)
Ka bilsete kan ein festa på understellet?
 
Rekne med bagen e litt lenger enn 57cm ;)
Men forstår ka du meine. Men personlig så like eg ikkje Emmaljunga sine vogner, og syns svinghjulene e for små. Vil helst ha lufthjul og. Bur på bygdo, så ska brukast i alle typa terreng - alt frå skogen t kjøpesenter. Så lås på svinghjulene e et must :)

Har Quinny Comfort 3xl ette jentungen, og har vært superfornøyd både med bag og sportsdel, men vil ha med 4 hjul denne gongen.
Har ei vanlig sportsvogn i tillegg, men uten sving og syns da e drepen.

Jentungen e no ferdig med vognperioden sin, så no ska da selgast :p

mente 57cm bred ja ;)
ja, de er ganske små dersom du velger svinghjul. veldig by-vogn egentlig. derfor jeg ville ha uten sving denne gang =)
 
Trille e vel da så før va Troll og den gang hadde et dårlig rykte, men som andre merke så har dei komme sterkt tebake med bedre kvalitet :)
Ka bilsete kan ein festa på understellet?
Vi hadde brio sete og det kunne ikke festes men ser de selger sånn ekstradel sånn at man kan feste blant annet maxi setene hvertfall :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi hadde brio sete og det kunne ikke festes men ser de selger sånn ekstradel sånn at man kan feste blant annet maxi setene hvertfall :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Har Brio Primo me og, men kan få kjøpa venninno mi sitt Maxi Cosi, å da veit eg jo bakgrunnen t :p
E vanskelig med vogn altså!
Vil egentlig ha vippestyre, så e teleskopstyret så helde meg igjen på denna vogno :p
 
Den vognen var superfin.
Hva ble prisen for den?

Det er jeg usikker på. Du ser, vognen med sportsdelen har en pris, så må jeg ha citybag supreme til babyen, og ekstra fottrekk muligens.
Tipper den lander på rundt 10.000kr +/-.
SUPER kvalitet, Produsert i Sverige, og de har solgt vogner siden 1925 :)
Jeg mener Emmaljunga er en av de beste vogntypene du kan få tak i mtp kvalitet.
Men det går selvfølgelig også mye på smak og behag, jeg synest de er superfine :)
 
Vi skal bruke emmaljunga edge duo som vi kjøpte i 2010. Krute god vogn som dekker alle våre behov. Det vises ikke på den at den er brukt daglig i tre år.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi har emmaljunga city cross i fargen grey leavs:) 2013 mod. Vi er veldig fornøyd :) betalte nesten 10 000 med alt tilbehør :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ja jeg liker emmaljunga veldig selv, men forrige gang ( 6 år siden og student) så var økonomien litt trangere.
Denne gangen vil eg kjøpe drømmevognen, men spørs om eg ikke ser litt etter brukt vogner og :)
 
Back
Topp