hvordan fant du ut det? Og hvor mye har du tatt siden du skrev alt for mye
legen sa set har tatt 600 mg eller hva det er nor maxen er 400
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hvordan fant du ut det? Og hvor mye har du tatt siden du skrev alt for mye
Men Max inntak er vel ut ifra hvilket nivå man har?legen sa set har tatt 600 mg eller hva det er nor maxen er 400
Har ingen peiling hun sa man skulle max ta 400 når man var gravid så... mer enn det vet jeg ikke
Anbefalingen for gravide er på 10 mikrogram, så da bør man vel følge anbefalingen og ikke ta mer. Så lenge man tar d-vitamin som kosttilskudd kan man faktisk overdosere som gjør at kroppen tar opp for mye kalsium. Symptomer på dette er økt tretthet, kvalme, tap av matlyst, og blir mer tørst. Med andre ord. I et svangerskap er det ikke lett å finne det ut med mindre man tar en prøve for å se verdiene i blodet.
Med et godt variert kosthold får man stort sett de vitaminene man trenger, man bør ikke ukritisk knaske multivitaminer.
Jeg klarer ikke finne noe info om for mye d vitaminer og graviditet heller. Det står kun om at gravide har mangel. Jeg ringte lege kontoret men de sa jeg må vente på svaret på prøvene. Så er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre nå. Jeg kan jo egentlig ikke gjøre noe fra eller til. Men blir jo bekymret for at jeg kan ha skadet barnet mitt. Noen som vet?
Du skader ikke babyen din senk skuldrene og ta det helt med ro. Det skal en del til å nå farlige verdien om du har tatt for mye d-vitamin. Ta anbefalt dose og så ser du etterhvert hva som ligger i kroppen din etter du har fått tatt en blodprøve, det kommer til å gå braJeg klarer ikke finne noe info om for mye d vitaminer og graviditet heller. Det står kun om at gravide har mangel. Jeg ringte lege kontoret men de sa jeg må vente på svaret på prøvene. Så er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre nå. Jeg kan jo egentlig ikke gjøre noe fra eller til. Men blir jo bekymret for at jeg kan ha skadet barnet mitt. Noen som vet?