Vitaminer

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Klarer ikke å huske om det er laget eller finne tråden!

Hvilke vitamintilskudd tar dere nå når dere er over 12 uker? Jeg gikk tidligere på nycoplus gravis, men sluttet etter 12 uker da dette var den anbefalte tiden å ta dette. Tar nå trantabelett, c vitamin, d vitamin og multi. Men lurer på om jeg mangler noe/ tar for mye? Også lurer jeg på om jeg kanskje ikke burde ta mulitvitamin likevel da denne inneholder A-vitaminer?.. Jordmor sa ikke noe på det da jeg nevnte at jeg tok disse.
 
Klarer ikke å huske om det er laget eller finne tråden!

Hvilke vitamintilskudd tar dere nå når dere er over 12 uker? Jeg gikk tidligere på nycoplus gravis, men sluttet etter 12 uker da dette var den anbefalte tiden å ta dette. Tar nå trantabelett, c vitamin, d vitamin og multi. Men lurer på om jeg mangler noe/ tar for mye? Også lurer jeg på om jeg kanskje ikke burde ta mulitvitamin likevel da denne inneholder A-vitaminer?.. Jordmor sa ikke noe på det da jeg nevnte at jeg tok disse.
Jeg tar tran og multivitaminer. Alt så bra ut på prøvene, men jeg må sikkert ta ekstra jern etterhvert. Blodprøvene dine skal vise hvis du mangler noe :)
 
Såvidt jeg har forstått anbefales det nå ta typ Nycoplus Gravid og Lifeline Care Gravid gjennom hele graviditeten :) De har iallfall endret tekst på pakke og beskrivelse. Jeg tar Lifeline Care sin daglig fortsatt
 
Jeg kom frem til at det ble det samme om jeg tok den Nycoplus sin, eller de vanlige vitaminene mine:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20191204_124240_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20191204_124240_com.android.chrome.jpg
    24,7 KB · Visninger: 12
  • 15754598471673731003627492586337.jpg
    15754598471673731003627492586337.jpg
    32,6 KB · Visninger: 12
  • IMG_20191204_124448.jpg
    IMG_20191204_124448.jpg
    28,9 KB · Visninger: 12
Jeg tar lifeline care gravid - i tillegg tar jeg ganske mye ekstra d vitamin! Har også forstått det sånn at man kan/skal gå på det gjennom hele svangerskapet
 
Eg tenker å forsette med Nycoplus gravid ut heile svangerskapet. Står jo på at det er anbefalt;) Tar også litt større doser d-vitamin.
 
Eg tenker å forsette med Nycoplus gravid ut heile svangerskapet. Står jo på at det er anbefalt;) Tar også litt større doser d-vitamin.

hvor mye, og hvorfor? Min gamle fastlege nekta å øke dosen min, men nå når jeg e endelig fikk ny fastlege så økte hun! :)
 
Gravid-multivitaminer er dyre greier, det er nok et selskap som gjør god profitt for å appelere til gravide/ammende. Jeg fant ut (ved å sammenligne innhold av de forskjellige vitaminene) at det er like bra og ganske mye billigere å bruke "vanlig" multivitamin og omega3 :)
 
Gravid-multivitaminer er dyre greier, det er nok et selskap som gjør god profitt for å appelere til gravide/ammende. Jeg fant ut (ved å sammenligne innhold av de forskjellige vitaminene) at det er like bra og ganske mye billigere å bruke "vanlig" multivitamin og omega3 :)
Helt enig! Tar derfor "vanlige" tilskudd med akkurat samme innhold :happy:
 
Gravid-multivitaminer er dyre greier, det er nok et selskap som gjør god profitt for å appelere til gravide/ammende. Jeg fant ut (ved å sammenligne innhold av de forskjellige vitaminene) at det er like bra og ganske mye billigere å bruke "vanlig" multivitamin og omega3 :)


Jeg er veldig enig. Men jeg er sykt dårlig på å huske å ta slikt(eller huske om jeg faktisk har tatt :p), så for meg har det funket best å ta disse, så skriver jeg dato for når jeg skal ta på hver rad :)
 
Jeg tar kun omega 3 og jern.. Fikk vite av blodprøver i uke 16 at jeg har altfor lite jern..
 
Gravid-multivitaminer er dyre greier, det er nok et selskap som gjør god profitt for å appelere til gravide/ammende. Jeg fant ut (ved å sammenligne innhold av de forskjellige vitaminene) at det er like bra og ganske mye billigere å bruke "vanlig" multivitamin og omega3 :)

Jepp!
Jeg sammenlignet produktene på apoteket, og spurte en av de ansatte som hun kunne si noe om forskjellen på produktene annet enn prisen, og det kunne hun ikke.
Så en multivitaminboks som varer i ca 6 mnd til 79kr på tilbud ble kjøpt fremfor et gravid-opplegg til 199kr eller 299kr..
Så tar jeg tran, det koster ikke mye og har en flaske i 6 mnd.
I tillegg til de dyrere gravid-produktene var det færre tabletter så produktet varer ikke like lenge.
Flere venninner har også reagert på dette.

Det er nøyaktig samme innhold av vitaminer og mineraler i de jeg sammenlignet i fjor.
Sjekk selv :)
 
Jeg tar multivitamin, jern, vitamin D og vitamin c. Tar også sporadisk jod, b-vitaminer og magnesium. Burde vært flinkere til å ta omega-3, men gikk tom for 1 mnd siden og ikke husket å kjøpe mer enda :facepalm:
 
Jeg får for lite jod gjennom kostholdet. Klarer ikke lukta av fisk som gravid, og har aldri likt melk. Så jeg tar jod og tran. Ellers så tror jeg jeg får det jeg trenger gjennom kostholdet.
 
Jeg fant ut idag at jeg har tatt alt for mye d-vitaminer, fant ikke ut hva som skjer om du tar for mye men må vertfall kutte ned nå hehe :p
 
Tar jod og tran ☺️
Må begynne på jern i uke 20
 
Jeg fant ut idag at jeg har tatt alt for mye d-vitaminer, fant ikke ut hva som skjer om du tar for mye men må vertfall kutte ned nå hehe :p

hvordan fant du ut det? Og hvor mye har du tatt :p siden du skrev alt for mye ;)
 
Husk jod, og sjekk at dere ikke tar multivitaminer og tran (med vitamimer) samtidig. Finnes omega3 uten vitaminer tilsatt :)
 
Back
Topp