Vitaminer

Jeg tar Lifeline sin pakke for gravide.

Noen som vet om jeg burde kjøpe en ny pakke når jeg nå kun har piller frem til 11+2? Virker litt dumt å måtte kjøpe en ny pakke for 5 dager, og jeg vet ikke om det er helt bra å gå på dem etter uke 12 heller..
 
Begynt med Lifeline jeg også, æsjette å få ned :p
 
Jeg tar Lifeline sin pakke for gravide.

Noen som vet om jeg burde kjøpe en ny pakke når jeg nå kun har piller frem til 11+2? Virker litt dumt å måtte kjøpe en ny pakke for 5 dager, og jeg vet ikke om det er helt bra å gå på dem etter uke 12 heller..

Hvorfor ikke etter uke 12?
 
Hvorfor ikke etter uke 12?

Det blir vel anbefalt å ta folat frem til uke 12, men jeg vet ikke om det betyr 12+0 eller 12+6, eller kanskje 11+0 (da begynner jo tolvte uke) Forvirrende! :p
Jeg vet ikke om det er farlig å gå lengre på det, men for min del blir det jo 3 uker over 12+0 hvis jeg skal bruke opp pakken (og de er dyre, så kjipt å la noe gå til spille)
 
Det blir vel anbefalt å ta folat frem til uke 12, men jeg vet ikke om det betyr 12+0 eller 12+6, eller kanskje 11+0 (da begynner jo tolvte uke) Forvirrende! :p
Jeg vet ikke om det er farlig å gå lengre på det, men for min del blir det jo 3 uker over 12+0 hvis jeg skal bruke opp pakken (og de er dyre, så kjipt å la noe gå til spille)

Ja det er vel sånn at man kjøper den for 2 trimester med mindre folat egentlig jaaa, kjære vene det hadde jeg glemt :) Hmmm, tror jeg ville brukt opp pakken jeg :)
 
Ville ha brukt opp pakken jeg også :)


-iPhone appen-
 
Lifeline sine :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Gravid pakke fra lifeline
 
Jeg tar sånne gravidvitaminer dette svangerskapet, men skal supplere med mer jern. De forrige gangene har jeg bare tatt folat, men siden jeg har vært så dårlig har jeg avtalt med jordmor å ta ekstra mye tilskudd for å være litt føre var og kanskje unngå å bli like dårlig som før.
 
Tar Folat bare


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tar Lifeline sin pakke for gravide.

Noen som vet om jeg burde kjøpe en ny pakke når jeg nå kun har piller frem til 11+2? Virker litt dumt å måtte kjøpe en ny pakke for 5 dager, og jeg vet ikke om det er helt bra å gå på dem etter uke 12 heller..

Det er ikke farlig å ta folat etter uke 12, bare ikke så nødvendig siden ryggmargen skal ha lukket seg. Du skiller bare ut i urinen den folaten du ikke trenger, så det trenger du ikke tenke på. :)
 
Det er ikke farlig å ta folat etter uke 12, bare ikke så nødvendig siden ryggmargen skal ha lukket seg. Du skiller bare ut i urinen den folaten du ikke trenger, så det trenger du ikke tenke på. :)
Ut uke 12 leste jeg nettopp en vei her at en skulle ta folaten :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Ut uke 12 leste jeg nettopp en vei her at en skulle ta folaten :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ja det er det som er anbegalingen. Men jeg bare ville si at folat er en av de tingene som ikke er farlig å ta litt for mye av. Det skilles bare ut i urinene i motsettning til en del av de andre vitaminene som kan ha negativ effekt om de blir tatt i for stor dose. Mitt svar var bare for å betrygge de som har mer igjen av vitaminpakkene for 1.trimester om at disse fortsatt kan brukes opp hvis man vil. :)
 
Tar folat, jern og D-vitamin.
Folat på grunn av at det er en slags selvfølge, jern fordi at jeg vet at jeg blir fort sliten og trøtt, og D-vitamin for å holde meg frisk og rask :)
 
Folat, vitaplex og tran.
 
Jeg tar multivitaminer for gravide (inneholder folat, jern, d vitamin+++), Omega 3 og Q10.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp