Vilke prevensjon går dere for?

Sniker fra september litt :p

Jeg skal ihvertfall ha hormonspiral etter fødsel, blir noen år før vi vil ha nr 3.

Gikk på cerazette før i mange år, bivirkningene jeg hadde var null mensen, men begge mine små har blitt til mens jeg har tatt cerazette, så veldig viktig å ta de til samme tid på døgnet, om du ikke pleier å ha mensen på de, men plutselig en måned får en liten blødning, så bruk kondom en stund , er ihvertfall min erfaring :p

Jeg begynte på Cerazette for en uke siden, og har nå blødd i fire dager. Ikke akkurat veldig fornøyd så langt...

Ble gravid på minipille så den tørr jeg ikke :P vi er ferdig med barn. Men vil ikke sterilisere oss tiiiilfelle vi forandrer mening. Tror jeg på prøve P-stav, blir det eller P-sprøyte men typisk meg å glemme ta ny.

Jeg skal ha hormonspiral, settes inn på onsdag, akkurat 6 uker etter fødsel. Jeg har tidligere hatt p-stav, er ikke vondt å sette den inn og du merker den ikke i ettertid. Jeg har tidligere reagert på p-stav og spiral, blødd mye og nesten hele tiden og hatt menssmerter, mest sannsynlig pga gestagenet som er i dem, men siden det er mindre gestagen i de nye spiralene kan jeg (mest sannsynlig) bruke den. Hadde jeg ikke reagert på den, ville jeg definitivt brukt p-stav! :)

Er dag 8 med zeracette, begynte å få litt mensmurringer i går, og blør bittelitt i dag. Ingen menssmerte slik jeg pleide å ha før enda iallefall, og langt fra blødningen jeg er vandt med. Bruker den som test før p-stav. Håper jeg slipper noen dårlige bivirkninger.

Vi bruker kondom, orker ikke hormonprevensjon.

Finnes det prevensjon som IKKE minsker sex lyst, IKKE gir humørsvingninger, IKKE tørrer ut slimhinner og IKKE er kondom??? Please notify me... :p

Finnes det prevensjon som IKKE minsker sex lyst, IKKE gir humørsvingninger, IKKE tørrer ut slimhinner og IKKE er kondom??? Please notify me... :p

Kobberspiral? :)

Selv om jeg fikk beskjed av min lege om at de nesten ikke brukte kobberspiral lenger... Mulig du har en lege med en litt annen oppfatning ;)

Kobberspiral? :)

Selv om jeg fikk beskjed av min lege om at de nesten ikke brukte kobberspiral lenger... Mulig du har en lege med en litt annen oppfatning ;)
Skal på 6-ukers kontroll hos gynekologen min til mandag, og vi skal også diskutere prevensjon da. Skal definitivt spørre ang kobberspiral. ;) har du det?

Hva mener du med mislykket ? jeg hadde planer om spiral
Legen som satte den presset den igjennom livmorveggen så jeg svimte av og fikk enorme smerter. Den lå i buken så på lørdag ble den operert ut.
Men dette skjer svæææært sjeldent

Skal på 6-ukers kontroll hos gynekologen min til mandag, og vi skal også diskutere prevensjon da. Skal definitivt spørre ang kobberspiral. ;) har du det?

Nei, jeg ble anbefalt minipille. Men skal definitivt tilbake til legen og be om kobberspiral i stedet. Har blødd mye etter at jeg begynte på minipillen, mer enn vanlig mens... Mulig det vil gå over, men jeg gidder ikke flere måneder med uregelmessige blødninger. Er heller ikke fan av å tilføre kroppen kunstige hormoner.

Her går jeg på cerazette nå, men skal ha minispiral til høsten når legen er tilbake fra ferie. Gått tre år på cerazette før å ikke helt fornøyd, blir så himmla hormonell og mistet lysten så satser på minispiral og når den har gjort nytten i ca 3år blir det nok til at mannen snippes ;) har to unger nå å tror ganske sikkert at det blir med de, men har 3år å bestemme oss 100% på da ;)

Her har vi blitt enige om å bruke kondom. Av den enkle grunn at mannen (!) er lysten på en til nokså kjapt. Jeg er selvfølgelig enig, men det var hans forslag... :P :D

Har tidligere brukt både cerazette og p-stav. Var egentlig fornøyd med sistnevnte men den tok all libidoen min. Det samme gjorde pillene. Denne gangen blir det kondom til mannen snipper seg. Prevensjonen med null bivirkninger for mitt vedkommende. :D

Tror jeg skal bytte til Yasmin. Merker at Cerazette ikke er like bra som sist for meg.
Mvh aggressiv :o

Har ikke fått mensen så eg har ikke tenkt på noe, tror ikke jeg ska gå på noe heller, skjer det så skjer det:) vi har 3 og vil ikke ha mer en maks 4 så etter en eventuell nr 4 så ska eg begynne på noe

Har ikke fått mensen så eg har ikke tenkt på noe, tror ikke jeg ska gå på noe heller, skjer det så skjer det:) vi har 3 og vil ikke ha mer en maks 4 så etter en eventuell nr 4 så ska eg begynne på noe

Håper mannen steriliserer seg :p
Ellers vurderer jeg ladycomp

Back
Topp