Vilke prevensjon går dere for?

MarcusMamma

Forumet er livet
Etter det svært mislykket forsøket med spiralen går jeg for P-stav tror jeg. Håper den blir bra, syntes bare den ser litt fæl ut å få inn :p
 
Her ble det minipille i første omgang, for å se hvordan jeg reagerer på hormonet i dem. Håper å få satt inn minispiral etter hvert hvis kroppen min er enig ;)
 
Jeg har minipille. Var suksess sist, håper på det samme denne gang :)
 
Vi går for ny baby når det enn skjer :joyful: er kondom nå da, men det er pga renselsen, jentungen er bare 3 uker gammel ;)
 
Etter det svært mislykket forsøket med spiralen går jeg for P-stav tror jeg. Håper den blir bra, syntes bare den ser litt fæl ut å få inn :p
P-stav er ikke vondt å få satt inn. Du får lokalbedøvelse og et bittelite snitt i armen. Det blir plastret godt, og det eneste du får er et midlertidig blåmerke og et lite arr. Jeg skal ha P-stav igjen. Jeg var veldig fornøyd. Håper du blir det også! :)
 
Nettopp begynt med minipillen zerszette. Har i etterkant blitt advart av flere som sier de blir "hormontroll" av den. Men jeg skal uansett over til p-stav etter sommeren. Min søster har den og hun er veldig fornøyd. Minipillen bruker jeg nå bare for å se at jeg ikke får noen annen form for reaksjon.
 
Jeg bruker Cerazette :)
Jeg har også fått resept på cerazette, men har ikke orket å begynne på den enda, da jeg hører og leser om så mange som får veldige bivirkninger. Men jeg skal prøve, altså! ;-)
Legen min snakket varmt om P-stav, men sa at det var lurt å prøve cerazette først, fordi det var de samme hormonene i den.
 
Jeg gikk på cerazette i 6 år før jeg ble gravid, veldig fornøyd med de! Hadde bare mensen hver 3. Måned, og blødde lite, og ingen andre bivirkninger :) så det er ikke bare de som er misfornøyde med de, men har inntrykk av at det er veldig enten eller.
 
Jeg har også fått resept på cerazette, men har ikke orket å begynne på den enda, da jeg hører og leser om så mange som får veldige bivirkninger. Men jeg skal prøve, altså! ;-)
Legen min snakket varmt om P-stav, men sa at det var lurt å prøve cerazette først, fordi det var de samme hormonene i den.
Å, hvilke bivirkninger? Min bivirkning var ingen mensen :D syns det var supert :D hadde ingen andre plager med den, så det syns jeg var supert. Har gått 12 dager på den nå, merker ingenting foreløpig :)
 
Jeg gikk på cerazette i 6 år før jeg ble gravid, veldig fornøyd med de! Hadde bare mensen hver 3. Måned, og blødde lite, og ingen andre bivirkninger :) så det er ikke bare de som er misfornøyde med de, men har inntrykk av at det er veldig enten eller.
Ja det er en veldig enten eller pille kan det virke som. Enten så blør du ikke og alt er fryd og gammen, eller så blør man hele tiden og ting er kjipt. Jeg tror du er første jeg har hørt om som har blødd bare litt hehe
 
Etter det svært mislykket forsøket med spiralen går jeg for P-stav tror jeg. Håper den blir bra, syntes bare den ser litt fæl ut å få inn :p

Hadde P-stav før. Fungerte det første året + at det var nærmast eit sjekketriks i seg sjølv å vise staven :p Men etter eit år hadde den tydlegvis tømt seg eller noko slikt, og eg hadde mensen i 6 mnd før den vart tatt ut. Noko som i seg sjølv var eit prosjekt uten like :p Plutseleg spør legen om eg har testa meg for hiv og hepatitt før ho drar av seg hansken og stikker fingeren inni armen for å finna staven :p
Mulig eg tar spiral, men er usikker. Satsar på at gubben snippar strengen ;)
 
Hormonspiral! Aldri hatt det før så gruer meg :-/

Jeg hadde det mellom storebror og lillebror. Var stort sett fornøyd men ble veldig premenstruell i humøret i lang tid før mensen så nå skal jeg prøve kobberspiral. Må vente i to måneder til pga ks. Håper jeg er en av de som ikke får masse blødninger. :)

Var forresten veldig greit å sette den inn. Hadde jo fødsel friskt i minne så var bare å puste dypt og slappe av så godt man klarer. Går også an å ta seg et par smertestillende før man skal sette den inn. :)
 
Er mange som får bivirkninger av cerazette ja. Selv ble jeg konstant sur og grinete og null sexlyst! Har ikke bestemt meg hva det blir denne gangen:)
 
jeg var veldig fornøyd med å ikke ha mensen på cerazette.. men velger den ikke igjen da jeg fikk kviser i ansikt + rygg og hadde null sexlyst.. ;( vil heller ha mensen da.. så aner ikke hva jeg skal velge! håper på noen tips her :D
 
Back
Topp