Vil ha dyrere julemat

Men har dere lest artikkelen, dette handler jo litt om våre syn også. Vi er jo forbrukerne som krever billig kjøtt, hva sier det om vårt syn på dyrene?

Ola nordmann reiser Til Sverige for å kjøpe billig kjøtt fra Danmark/Tyskland. Vet de egentlig hvor dyret stammer fra?

Og hvorfor spiser ingen høne?
Forbrukere krever vel at alt er billig!? Syns ikke det har noe med synet vårt på selve dyret det er snakk om. Jeg spiser ikke høns, syns det er tørt, men foreldrene mine kjøper høns ukentlig. Vi ønsker mer penger, lavere skatt, lavere utgifter og lavere pris på mat, drikke og bhg. Sånn er det for de fleste. Blir dumt å si at det har noe med vårt syn på dyrene. Syns det er like banalt som å si at vi ønsker billigere bhg og verdsetter ikke bhg ansatte....
 
Ja takk til høyere pris. La bøndene få betalt for jobben og ansvaret.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Forbrukere krever vel at alt er billig!? Syns ikke det har noe med synet vårt på selve dyret det er snakk om. Jeg spiser ikke høns, syns det er tørt, men foreldrene mine kjøper høns ukentlig. Vi ønsker mer penger, lavere skatt, lavere utgifter og lavere pris på mat, drikke og bhg. Sånn er det for de fleste. Blir dumt å si at det har noe med vårt syn på dyrene. Syns det er like banalt som å si at vi ønsker billigere bhg og verdsetter ikke bhg ansatte....
Om du vil at bonden skal ha bedre betalt så drit i slakter og butikk og handle rett fra bonden.
Høns er ikke tørt om du tilberedt det rett men jo det blir som hvalkjøtt en feil og det er dyrefor :-/
Betaler gjerne mer skatt om pengene faktisk hadde blitt brukt bedre, og vi faktisk bodde i ett direkte demokrati (Norge er ett indirekte demokrati)
Betaler gjerne for maten min, men på kjøtt og fisk så hopper jeg over noen ledd og går direkte til levrandør (les: bonde og fisker) da sørger jeg og for at de får bedre betalt for varene sine.
Lavere utgifter på hva? Du har ikke presisert her. . .
Billigere bh har jeg ingen formening om aner faktisk ikke hva det koster i dag, sist jeg hadde barn i bh (tidelig på 2000 tallet kostet det meg ca 4k i mnd + mat)
 
"– Ribbe som er billigere enn hundemat, bygger ikke stolthet til norsk matkultur, sier Matmerks direktør Nina Sundqvist."


http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/mat/vil-ha-dyrere-julemat/a/23560072/

Hva syns du?
Er det et hån mot grisen at ribba selges for 14 kr kiloen? Mot bonden?
Eller er mat så dyrt at ribba godt kan være billig?

Ribbe er en av de rimeligste delene på en gris, om man ser bort ifra labbene. Grisens for er av rimeligste sort.
Alt i alt kan jeg godt forsvare den billige ribbeprisen. Meeeeen.... Den ribba jeg har sett på butikken til ett slikk og ingenting, den er fryst, og ble slaktet i februar i år. Gammel ribbe bør være billig.
 
Ribbe er en av de rimeligste delene på en gris, om man ser bort ifra labbene. Grisens for er av rimeligste sort.
Alt i alt kan jeg godt forsvare den billige ribbeprisen. Meeeeen.... Den ribba jeg har sett på butikken til ett slikk og ingenting, den er fryst, og ble slaktet i februar i år. Gammel ribbe bør være billig.
Godt sagt :) Signerer ;)
 
Ribbe er en av de rimeligste delene på en gris, om man ser bort ifra labbene. Grisens for er av rimeligste sort.
Alt i alt kan jeg godt forsvare den billige ribbeprisen. Meeeeen.... Den ribba jeg har sett på butikken til ett slikk og ingenting, den er fryst, og ble slaktet i februar i år. Gammel ribbe bør være billig.

Uansett hva grisen sin mat koster er det like mye jobb å ha dyr.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så det spiller ingen rolle om dyrene lider, så lenge alle er med?
Om man ikke har råd til dyrere ribbe så får man få støtte fra nav.
Livet til grisen betyr også noe, og grisen skal ikke ha dårligere dyrevelferden for vi forventer gi bort pris på kjøttet:(

Tror du må lese neste innlegget mitt også :)
 
Forbrukere krever vel at alt er billig!? Syns ikke det har noe med synet vårt på selve dyret det er snakk om. Jeg spiser ikke høns, syns det er tørt, men foreldrene mine kjøper høns ukentlig. Vi ønsker mer penger, lavere skatt, lavere utgifter og lavere pris på mat, drikke og bhg. Sånn er det for de fleste. Blir dumt å si at det har noe med vårt syn på dyrene. Syns det er like banalt som å si at vi ønsker billigere bhg og verdsetter ikke bhg ansatte....
Det syns jeg. Folk ser ikke lenger at det er dyr som har levd i plastpakka, de ser kun på prisen.
 
Her er vi blandingsfamilie , vi har valgt kalkun og alt tilbehør. Aldri likt ribbe. Er fra Østlandet så hverken fisk eller pinnekjøtt er aktuelt.


Man bør allikevel respektere og verdsette bønder og grisene for det det er.
 
Synes ikke de burde sette opp prisen. Blir for dumt at noen ikke kan ha skikkelig jule mat fordi de plutselig skal sette opp prisen alle burde få seg en god julemiddag
 
Back
Topp