Vil dere ha babyen rett til dere?

Ja, vil ha henne på brystet... :-)

Morkaka kommer jo ikke før etter noen minutter, til opp mot en time, så høres ikke logisk ut at babyen skal ligge mellom bena og vente på den... de får heller løfte morkaka opp da tenker jeg ;-):-P

Første fikk jeg rett opp, andre ble hastet ut pga startproblemer, så om det lar seg gjøre så vil jeg ha babyen rett opp.

Ja, vil ha henne på brystet... :-)

Morkaka kommer jo ikke før etter noen minutter, til opp mot en time, så høres ikke logisk ut at babyen skal ligge mellom bena og vente på den... de får heller løfte morkaka opp da tenker jeg ;-):-P
Babyen trenger vel ikke å ligge å vente på den? Navlestrengen kuttes jo etter noen minutter. Så kommer vel morkaken etter det igjen?

Det
Babyen trenger vel ikke å ligge å vente på den? Navlestrengen kuttes jo etter noen minutter. Så kommer vel morkaken etter det igjen?
Det var noen som nevnte lenger oppe i tråden at det var nye rutiner på et sykehus at babyene ikke ble lagt rett opp, men måtte vente på at morkaka/navlestrengen sluttet å pulsere, og at de skulle være lavere enn morkaka..

Det

Det var noen som nevnte lenger oppe i tråden at det var nye rutiner på et sykehus at babyene ikke ble lagt rett opp, men måtte vente på at morkaka/navlestrengen sluttet å pulsere, og at de skulle være lavere enn morkaka..
Det er bare ett par minutter, så babyen skal få i seg nok blod fra navlestrengen før de klipper den :) for de har funnet ut at hvis de klipper den for tidlig får ikke babyen alt blodet den trenger fra den :) det er ikke til morkaken kommer ut :)

Sist var jeg *litt* i ørska etter at hun hadde kommet ut, så jordmor bare kneppa opp skjorta mi og la henne rett på bryster mitt, som det mest naturlige i verden. Ikke noe spørsmål der :p Men jeg er veldig glad for at hun gjorde det :)

På fødselsforberedende kurs fikk jeg beskjed om at her i Bergen blir barnet lagt rett opp på brystet til mor etter vaginal fødsel, og skal ligge der i ca 2 timer før de tar den bort for veiing/måling. Er mulig at de sjekker Apgar score først, det glemte jeg å spørre om. Målet er at mor skal være litt distrahert over den nydelige skapningen mens morkaken kommer ut, og evnt sying skjer. Det er tydeligvis viktig for barnets immunforsvar også. og så vidt jeg vet, så prøver de å få dette til ved keisersnitt også, ihvertfall i 5-10 min, før mor trilles bort for "oppvåkning" og far får barnet til seg.

Jeg ønsker veldig å få småen rett opp, og navlestrengen skal fint være lang nok til dette :)

Eg vil ha han opp på brystet med en gang ja :) Men hvordan eg kommer til å reagere der og da vet eg jo ikke. :)

Jeg har fått de to forrige rett oppå brystet. Så har jeg overlevert det til pappsen mens jeg er blitt sydd og fått ut morkaka i lystgassrus..

Jeg fikk henne rett opp til meg og hadde henne der til jeg skulle sys.
Det ventet faktisk 10 minutter før de lot pappan klippe strengen :D

Back
Topp