Vil dere ha babyen rett til dere?

Det virker som om det er veldig nytt da ja, siden alle dere som har født på Skien før har fått bebis på brystet med en gang selvom navlestrengen er intakt. Jordmora på omvisning i går sa at barnet skal ligge lavere enn morkaken, så den blir liggende en liten stund nederst på senga. Æææh :/
ja :-) men e jo ikke snakk om så lenge da :-) og da rekker de jo å tørke litt å sånn også :-) nå husker ikke eg hele greia...for ja alt skjedde så fort :-P men har jo vært slik lenge at de anbefaler at navlesnora får pulsere ferdig først :-) så mulig ho låg der nede 1-3 minutter. .men for meg var det rett på brystet :-) for de tok henne ikke vekk ;-)
får håpe det er slik nå også. er bare 2 år siden eg var der ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

ja :) men e jo ikke snakk om så lenge da :) og da rekker de jo å tørke litt å sånn også :) nå husker ikke eg hele greia...for ja alt skjedde så fort :p men har jo vært slik lenge at de anbefaler at navlesnora får pulsere ferdig først :) så mulig ho låg der nede 1-3 minutter. .men for meg var det rett på brystet :) for de tok henne ikke vekk ;-)
får håpe det er slik nå også. er bare 2 år siden eg var der ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mannen minte meg nå på at på det fødselsforberedende kurset vi var på, sa jordmor der at vi måtte huske å si fra om man ville ha baby rett på brystet, fordi det er blitt vanlig å la babyen ligge litt nederst på sengen. Da er det jo egentlig valgfritt da :).

Så lenge du ikke reagerte noe på det, var det sikkert en helt ok ordning :)

Vil ha han rett på brystet så langt det lar seg gjøre :) har jo venta på det siden jeg sto der med postiv test ;) ❤️

Håper at vi begge er i en slik tilstand at han kan komme rett opp på brystet ! Gjorde det med de to andre og det var helt fantastisk ❤️

Har sett noen episoder av fødeprogram nå og ser at alle får barnet rett opp til seg.
Jeg kan ikke huske det selv og spurte mannen min, og hsn svarte at jeg hadde blitt spurt men ikke ville. Jeg kan ikke huske det selv. Han fikk da barnet en stund før det ble målt og veid og så til meg. Da var han ren og pen og jeg ferdig lappet igjen...
Jeg tror kanskje jeg vil det samme nå....
Hva med dere?

Dette var en av tingene jeg savnet så inderlig sist. Fikk henne der til låns noen sekunder før de dro på intensiven med henne. Håper jeg får lillesøster på brystet nå, selv om det blir planlagt keisersnitt.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja det vil jeg! :)
Husker med første når dem skulle legge hun på meg, så hadde jeg ikke lyst.. Jeg vet ikke hvorfor. Jordmor gjorde det for det og det er jeg glad for! :)

Her i Skien får vi ikke barnet rett opp, de vil at babyen skal få i seg det siste blodet fra morkaken før den slutter å pulsere. Forhåpentligvis tar ikke det veldig lang tid!

Sånn gjør de det her også. Morkaka var fortsatt inne i magen selv om babyen lå på meg :)

Rett opp til meg. Fått det med de to andre. Men med første måtte mannen ta babyen mens jeg ble sydd. Bedøvelsen fungerte ikke!

Vi leverer selvfølgelig ha henne rett opp.
Tror ikke jeg fikk det sist, men da var det vel pga noe. Husker ikke...

Jeg fikk beskjed om at de har begynt å kun gjøre det slik at baby kommer rett opp på brystet. Så tok de måling og veiing et par timer etter fødsel. Dette fordi de hadde funnet ut at dette var beste måte å gjøre det på med tanke på tilknytning mellom mor og barn. Om dette var prosedyre for hele landet vet jeg ikke.
De har iallefall begynt med det på St.olavs vet jeg.

Ja, vil gjerne ha han rett opp på brystet ja. For en følelse!! :)

Har ikke tenkt på det skal være glad når fødselen er ferdig, så tar jeg resten når det kommer..,

Jeg vil helt klart ha den lille, varme og våte bylten rett opp på brystet. Det er det jeg gleder meg mest til med hele fødselen. En følelse man ikke kan beskrive. En rus rett og slett. Og grunnen til at jeg ikke vurderer keisersnitt engang til tross for ganske heftig fødselsangst.

Jeg vil ha han rett opp på brystet ❤️ de kan gjerne tørke av ham litt altså men før de kutter navnestrengen :-)

Har alltid sett for meg at jeg vil ha han rett opp til meg, så håper det lar seg gjøre :)

Her i Skien får vi ikke barnet rett opp, de vil at babyen skal få i seg det siste blodet fra morkaken før den slutter å pulsere. Forhåpentligvis tar ikke det veldig lang tid!
Det tar ikke lange stunda :) Snakk om sekunder opptil et minutt. De sjekker vel gjerne apgarscore men de venter hvis jeg har forstått det rett. Og dette tror jeg er standard på alle norske sykehus nå :)

Vil ha ho rett opp på brystet ja ❤ Det er vell det jeg gleder meg til neste av alt. Håper mannen er i stand til å ta bilde og slikt, for vil så gjerne ha bildet når jeg får ho på brystet :-)

Hvem tok bilder for dere? Mannen deres eller jordmor eller noen andre? Kan man evt få noen på sykehuset som jobber der til å ta bilde?

Vil ha ho rett opp på brystet ja ❤ Det er vell det jeg gleder meg til neste av alt. Håper mannen er i stand til å ta bilde og slikt, for vil så gjerne ha bildet når jeg får ho på brystet :-)

Hvem tok bilder for dere? Mannen deres eller jordmor eller noen andre? Kan man evt få noen på sykehuset som jobber der til å ta bilde?
Gubben

Back
Topp