Vil dere ha babyen rett til dere?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Har sett noen episoder av fødeprogram nå og ser at alle får barnet rett opp til seg.
Jeg kan ikke huske det selv og spurte mannen min, og hsn svarte at jeg hadde blitt spurt men ikke ville. Jeg kan ikke huske det selv. Han fikk da barnet en stund før det ble målt og veid og så til meg. Da var han ren og pen og jeg ferdig lappet igjen...
Jeg tror kanskje jeg vil det samme nå....
Hva med dere?
 
Jeg vil ha han rett opp til meg! Har fått det med de tre første også. Har fått hatt de der til jeg følte meg klar for å gå å dusje. Da først tok de med seg far og barnet ut for å veie og måle.
 
fikk jenta rett opp sist :) og tenkte ikke at ho ikke skulle det liksom, så eg vil ha h*n rett opp denne gangen og :)

det eneste jeg sa til de før ho kom var at ville de skulle tørke henne litt/ evt pakke henne litt inn før eg fikk henne..og det kjem eg nok til å spørre om denne gangen og :) liker ikke så godt det "griset som er på de" når de kommer.. hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk beskjed om at de har begynt å kun gjøre det slik at baby kommer rett opp på brystet. Så tok de måling og veiing et par timer etter fødsel. Dette fordi de hadde funnet ut at dette var beste måte å gjøre det på med tanke på tilknytning mellom mor og barn. Om dette var prosedyre for hele landet vet jeg ikke.
 
Jeg fikk beskjed om at de har begynt å kun gjøre det slik at baby kommer rett opp på brystet. Så tok de måling og veiing et par timer etter fødsel. Dette fordi de hadde funnet ut at dette var beste måte å gjøre det på med tanke på tilknytning mellom mor og barn. Om dette var prosedyre for hele landet vet jeg ikke.
ja de venta litt hos oss og, men ikke flere timer...bare så vi fikk tatt litt bilder på brystet o.l og eg fikk summa meg litt :) så tror eg de tok henne mens eg fikk ut resten ;-)
men de praktiserer nok litt ulikt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
ja de venta litt hos oss og, men ikke flere timer...bare så vi fikk tatt litt bilder på brystet o.l og eg fikk summa meg litt :) så tror eg de tok henne mens eg fikk ut resten ;-)
men de praktiserer nok litt ulikt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ja, de gjør nok det. :) Helt greit for meg, og de teller sikkert ikke minuttene helt nøyaktig heller. :)
 
Jeg ville ikke det sist. Jeg forventet at jeg trengte litt tid å summe meg på og fikk rett. BF fikk henne til seg istedenfor.
Denne gangen har jeg ikke tatt stilling til det. Men jeg tror nok hun skal få komme på brystet mitt med en gang. Hun trenger sikkert varme og nærhet for å slappe av hun på lik linje med meg. :)
 
Her i Skien får vi ikke barnet rett opp, de vil at babyen skal få i seg det siste blodet fra morkaken før den slutter å pulsere. Forhåpentligvis tar ikke det veldig lang tid!
 
Her i Skien får vi ikke barnet rett opp, de vil at babyen skal få i seg det siste blodet fra morkaken før den slutter å pulsere. Forhåpentligvis tar ikke det veldig lang tid!

Det gjorde de med min også, men fikk han allikevel rett opp på brystet. Navlestrengen er jo lang nok til det :)
 
Jeg fikk beskjed om at de har begynt å kun gjøre det slik at baby kommer rett opp på brystet. Så tok de måling og veiing et par timer etter fødsel. Dette fordi de hadde funnet ut at dette var beste måte å gjøre det på med tanke på tilknytning mellom mor og barn. Om dette var prosedyre for hele landet vet jeg ikke.
Dette jeg har fått beskjed om og selvsagt det jeg ønsker.
 
Her i Skien får vi ikke barnet rett opp, de vil at babyen skal få i seg det siste blodet fra morkaken før den slutter å pulsere. Forhåpentligvis tar ikke det veldig lang tid!
føder og i skien men eg fikk henne rett opp ;-)
er det noe nytt nå da kanskje?
de klipte jo ikke navlesora med en gang :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Gjerne rett til meg eller BF, jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere etter fødselen. Ser for meg det beste er å få barnet rett på brystet :)
 
Jeg fikk han rett opp sist, og vil ha henne også rett opp. Lå og koset med han mens de sydde og vasket.
Veide og målte en stund etter.
 
Vil ha barnet rett opp på brystet :D Så etter at de er ferdig med å lappe meg sammen har jeg nok behov for å vaske meg og summe meg litt.
 
Her i Skien får vi ikke barnet rett opp, de vil at babyen skal få i seg det siste blodet fra morkaken før den slutter å pulsere. Forhåpentligvis tar ikke det veldig lang tid!
Ja sånn er det her også, men jeg har likevel fått de rett opp til meg, men navlestrengen på. Vil gjerne ha det denne gangen også - det er jo vått og litt grisete, men har aldri tenkt over det rett etter fødsel. Det er et spesielt øyeblikk. Den varme, våte babyhuden...syns det er fint:)
 
Fikk mellomste rett opp til brystet. Var så frisk og rask så spurte om sambo ville holde etter litt. Fikk da beskjed om at babyen skulle ligge på brystet mitt først en times tid. Hihi så da fikk jeg nyte det selv <3 emd første fikk jeg henne på brystet men så hovnet jeg fort opp og fikk pusteproblemer pga rift i lunga
 
Det gjorde de med min også, men fikk han allikevel rett opp på brystet. Navlestrengen er jo lang nok til det :)
Ja det er sånn jeg trodde det fungerte. Men var på omvisning i går, og jordmor forklarte da at babyen skal ligge lavere enn morkaken, så den kommer ikke opp på brystet før den har fått i seg det den skal og er ferdig tørket :/
 
føder og i skien men eg fikk henne rett opp ;-)
er det noe nytt nå da kanskje?
de klipte jo ikke navlesora med en gang :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det virker som om det er veldig nytt da ja, siden alle dere som har født på Skien før har fått bebis på brystet med en gang selvom navlestrengen er intakt. Jordmora på omvisning i går sa at barnet skal ligge lavere enn morkaken, så den blir liggende en liten stund nederst på senga. Æææh :/
 
Ja sånn er det her også, men jeg har likevel fått de rett opp til meg, men navlestrengen på. Vil gjerne ha det denne gangen også - det er jo vått og litt grisete, men har aldri tenkt over det rett etter fødsel. Det er et spesielt øyeblikk. Den varme, våte babyhuden...syns det er fint:)

Åååh, ja, det tror jeg på :) <3
 
Back
Topp