Vi som venter vårt første barn

Du vet det om det har gått feil vei, så ikke bekymre deg over noe som vi ikke kontrollerer.

MA blir jo ikke oppdaget før på UL, det er det vi er bekymret for. Dessuten er det ikke så lett å bare bestemme seg for å ikke bekymre seg, særlig ikke om man er førstegangs og ikke har vært gjennom dette før.

Nettopp! Det kan ha skjedd etter tul, og skal jeg da går rundt å bære på et dødt foster fram til uke 18, eller når oul blir? får vel bare skjerpe meg og prøve å tenke at det ikke er noe galt..

Det er derfor jeg valgte å ta TUL både i uke 8 og i uke 13, for å eventuelt finne ut av det fortest mulig. Overbekymret much! :rolleyes:
 
*vinker*
Hei, jeg har aldri fått barn før. Så jeg blir med i denne tråden.
 
Det er jo sykt mye å sette seg inn i! Man kan lese og lese til man blir ør om alt graviditet fra uke til uke, amming til barnevogner. [emoji15][emoji15][emoji15]
 
Fikk råd om boken Common Sense Pregnancy som jeg har lastet ned på Kindle fra Amazon. Hovedbeskjeden er: For de aller fleste går det bra om man lar naturen ordne det selv. Den er skrevet for et amerikansk publikum hvor helsesystemet er helt skrudd med masse krisemaksimering og unødvendige inngrep, men likevel nyttig lesning.
 
Sniker meg inn med et lite vink jeg også.
Vært på TUL i dag og alt var bra. Men etter 2 MA så er det ikke lett å slippe taket i redselen for å miste. Jeg er 35 og mannen 29 [emoji14]
 
Sniker meg inn med et lite vink jeg også.
Vært på TUL i dag og alt var bra. Men etter 2 MA så er det ikke lett å slippe taket i redselen for å miste. Jeg er 35 og mannen 29 [emoji14]

Det forstår jeg veldig godt! Hvor langt er du nå og når har du mistet før?
 
Det forstår jeg veldig godt! Hvor langt er du nå og når har du mistet før?
Nå er jeg 11+0.
Første gang mistet vi tidlig, før uke 6. Sist innen uke 16. Ønsket ikke vite nøyaktig dagen, var redd jeg skulle bli tussete i fremtidige svangerskap på den aktuelle dagen. Det er tøft nok uansett.
 
Sniker meg inn her jeg og :)
Samboer monterte bed side crib idag, og jeg bestilte purelan, ammeinnlegg og diverse på apoteket. No mangler vi (tror vi) kun babynest og babycall, i tillegg til et par ting til å ha med i fødebaggen. Ser frem til å bli ferdig og kunne ønske tiden gikk fortere!
Hva med dere andre? :)
 
Her går det stort sett bare bra!:) Har litt vondt’er her og der, men syns jeg har vært veldig heldig igjennom svangerskapet, så jeg har ikke lyst til å klage. Jeg føler meg på èn måte veldig klar, da jeg er skikkelig lei av å føle meg så stappa..!:wacky:
Men samtidig får jeg bittelitt småpanikk når jeg merker hvor fort tiden går. Gruer meg ikke til hverken fødsel eller noe, men er veldig spent på tiden etterpå :) Gledesfrykt kanskje :joyful: Av innkjøp mangler vi bare småting, så stresser ikke så mye på den fronten lengre. Hva med deg da?
 
Her går det fint. Føler egentlig at jeg er godt i rute og har ok kontroll.

Er jo mye man ikke kan kontrollere, selvsagt.. Og det skremmer meg litt, særlig med tanke på fødselen. Men må bare forberede meg så godt jeg kan og håpe at ting ordner seg.
 
Her går det stort sett bare bra!:) Har litt vondt’er her og der, men syns jeg har vært veldig heldig igjennom svangerskapet, så jeg har ikke lyst til å klage. Jeg føler meg på èn måte veldig klar, da jeg er skikkelig lei av å føle meg så stappa..!:wacky:
Men samtidig får jeg bittelitt småpanikk når jeg merker hvor fort tiden går. Gruer meg ikke til hverken fødsel eller noe, men er veldig spent på tiden etterpå :) Gledesfrykt kanskje

Akkurat samme her. :smug:
 
Ble feiret med babyshower i går og fikk så mye fint og ikke minst nyttig. Det eneste vi manglet var stelleprodukter og babycall og det fikk vi. Pluss masse annet jeg ikke har tenkt på å ønske meg [emoji12] Stresser litt med at det er så kort tid igjen og at jeg ikke er helt klar psykisk... Men etter i går med masse oppmuntring av flotte damer, og flere barn og babyer så føler jeg meg mer klar!
Hadde ikke noe forhold til babyshower og har ment det bare er tull, men gud så koselig [emoji170][emoji170]
 
Ble feiret med babyshower i går og fikk så mye fint og ikke minst nyttig. Det eneste vi manglet var stelleprodukter og babycall og det fikk vi. Pluss masse annet jeg ikke har tenkt på å ønske meg [emoji12] Stresser litt med at det er så kort tid igjen og at jeg ikke er helt klar psykisk... Men etter i går med masse oppmuntring av flotte damer, og flere barn og babyer så føler jeg meg mer klar!
Hadde ikke noe forhold til babyshower og har ment det bare er tull, men gud så koselig [emoji170][emoji170]
Så herlig :Heartred
 
Sniker meg inn her jeg og :)
Samboer monterte bed side crib idag, og jeg bestilte purelan, ammeinnlegg og diverse på apoteket. No mangler vi (tror vi) kun babynest og babycall, i tillegg til et par ting til å ha med i fødebaggen. Ser frem til å bli ferdig og kunne ønske tiden gikk fortere!
Hva med dere andre? :)

Vi er tilnærmet ferdige med alt av innkjøp og forberedelser rent fysisk og mannen er veldig klar, jeg har litt igjen rent psykisk. Men det spørs vel om jeg noensinne blir klar. Jeg begynner å bli lei av å være gravid, kjenner jeg, men til tross for det synes jeg tiden går altfor fort! Det har vel noe med at jeg ikke føler meg klar å gjøre, antagelig.

Her går det stort sett bare bra!:) Har litt vondt’er her og der, men syns jeg har vært veldig heldig igjennom svangerskapet, så jeg har ikke lyst til å klage. Jeg føler meg på èn måte veldig klar, da jeg er skikkelig lei av å føle meg så stappa..!:wacky:
Men samtidig får jeg bittelitt småpanikk når jeg merker hvor fort tiden går. Gruer meg ikke til hverken fødsel eller noe, men er veldig spent på tiden etterpå :) Gledesfrykt kanskje :joyful: Av innkjøp mangler vi bare småting, så stresser ikke så mye på den fronten lengre. Hva med deg da?

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det men jeg begynner også å bli litt fornøyd av magen. Alt jeg gjør er ubehagelig og slitsomt og bevegelsene der inne gjør i perioder ganske vondt. Jeg har også litt panikk, jeg er kontrollfreak og hater situasjoner hvor jeg ikke har kontroll. Og det kan man vel si at jeg ikke kommer til å ha nå :hilarious: Jeg gruer meg til fødselen i tillegg, da. Av innkjøp og forberedelser er vi tilnærmet ferdig så jeg tenker ikke noe på det, heldigvis :)

Ble feiret med babyshower i går og fikk så mye fint og ikke minst nyttig. Det eneste vi manglet var stelleprodukter og babycall og det fikk vi. Pluss masse annet jeg ikke har tenkt på å ønske meg [emoji12] Stresser litt med at det er så kort tid igjen og at jeg ikke er helt klar psykisk... Men etter i går med masse oppmuntring av flotte damer, og flere barn og babyer så føler jeg meg mer klar!
Hadde ikke noe forhold til babyshower og har ment det bare er tull, men gud så koselig [emoji170][emoji170]

Så koselig :) Jeg fikk på lørdag, det var stas!
 
Har det å være gravid vært som dere så for dere på forhånd? :)
 
Har det å være gravid vært som dere så for dere på forhånd? :)
Jeg syns egentlig det har vært lettere. Veien hit var så utrolig lang og ubehagelig, både psykisk og fysisk (pga prøverørsbehandling, og masse andre ting før det). Jo lengre jeg kommer i svangerskapet jo mer våger jeg å tro at dette skal gå bra. Det har vært veldig godt å slippe den angsten og uroen som har ridd meg i flere år.
 
Har det å være gravid vært som dere så for dere på forhånd? :)

Ja, egentlig. Man blir selvsagt tatt på senga av alle de utallige rare symptomene man får som gravid, men har egentlig generelt vært greit, som jeg hadde sett for meg også. Eller rettere sagt: jeg hadde ikke sett for meg at jeg skulle få så mange plager i utgangspunktet.
 
Back
Topp