Vi som venter vårt første barn

Ble ikke tatt noe blodprøve, bare urinprøve. Han prøvde også å lytte etter hjertelyd med et slikt gammeldags apparat, men kunne ikke høre noe... [emoji53] Rekner med jeg har rekner ganske rett da, når jeg tror jeg er ca 8 uker. Han skulle sende rekvisisjon til tidlig ultralyd og reknet med jeg fikk det i neste uke! Spent! [emoji28]
Det gammeldags apparatet er faktisk veldig effektivt. Er et av få gaaaaaamle oppfinnelser som ikke er forbedret eller erstatt med noe nytt [emoji4] Det er litt gøy å tenke på!

Blir kjekt med TUL [emoji4]
 
Det gammeldags apparatet er faktisk veldig effektivt. Er et av få gaaaaaamle oppfinnelser som ikke er forbedret eller erstatt med noe nytt [emoji4] Det er litt gøy å tenke på!

Blir kjekt med TUL [emoji4]
Sier du det! [emoji2] Er ikke værst! Jeg skvatt noen ganger da jeg hørte hjertelyd, men det var visst bare meg selv [emoji28] Tror jeg hadde ganske høy puls der jeg lå også, hehe.
 
Hvor lenge har dere prøvd og hvor gamle er dere? :)

Vi har prøvd i 5 måneder hvorav 2 av syklusene sannsynlig har vært uten EL og 1 bare varte i 14 dager. Så jeg ser på det som 3 reelle forsøk :) Jeg er 25 og mannen 34.

Jeg fikk beskjed fra gynekolog at jeg hadde lite egg, hormonnivå på 2.. skal vist være mellom 3 - 60. Vi tenkte da at vi skulle sette igang å prøve siden jeg er 33 år.. også ble jeg gravid på første forsøk .. så vi ble ganske overrasket.. er nå i uke 6.. 5+1..
 
Hei [emoji173]️jeg har lest meg litt vill på nettet ang. Trening og graviditet. Jeg spiller fotball aktivt, og har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Hva ville dere gjort? Spilt til jeg føler på kroppen at det er på tide å roe ned, eller sluttet med en gang? Er redd for at høy puls vil skade fosteret?

Hei:) Har nettopp vært i kontakt med fagpersoner omkring trening og graviditet! Høy puls er ikke skadlig for fosteret:) Man trenger ikke å gjøre noen tilpassninger før senere i svangerskapet. Du kan fortsette med samme mengde og intensitet på trening som du har gjort før! Men unngå slag mot mage, så jeg trur ikke jeg ville spilt kamp, men er jo opp til deg selv. Styrketrening er veldig viltig å opprette/begynne med, spesielt mage/rygg;)
 
Da var jeg på tidlig ultralyd i dag, siden jeg var noe usikker på hvor langt jeg var på vei. Jeg har regnet ca 8-9 uker. Det var derimot et nedslående besøk [emoji17] Han så et embryo, men ingen hjertelyd. Han sa at han kunne ikke si noe med 100% sikkerhet, men enten var jeg mye kortere på vei enn jeg hadde trodd, eller så var det dessverre dødt. Han målte at det var ca 6 uker (i morgen er det 6 uker siden jeg tok første test, så tror ikke det er tilfelle...). Jeg skal på sykehuset i morgen og på tirsdag og ta blodprøve, og tilbake til han på ultralyd på onsdag. Men kan ikke akkurat si jeg har så store forhåpninger nå...
 
Da var jeg på tidlig ultralyd i dag, siden jeg var noe usikker på hvor langt jeg var på vei. Jeg har regnet ca 8-9 uker. Det var derimot et nedslående besøk [emoji17] Han så et embryo, men ingen hjertelyd. Han sa at han kunne ikke si noe med 100% sikkerhet, men enten var jeg mye kortere på vei enn jeg hadde trodd, eller så var det dessverre dødt. Han målte at det var ca 6 uker (i morgen er det 6 uker siden jeg tok første test, så tror ikke det er tilfelle...). Jeg skal på sykehuset i morgen og på tirsdag og ta blodprøve, og tilbake til han på ultralyd på onsdag. Men kan ikke akkurat si jeg har så store forhåpninger nå...

Ånei, så leit å høre! :( Håper de tar feil og at du får gode nyheter på neste UL! Men forstår at du prøver å forberede deg på det verste :(

Sender en god klem ❤️
 
Hei:) Har nettopp vært i kontakt med fagpersoner omkring trening og graviditet! Høy puls er ikke skadlig for fosteret:) Man trenger ikke å gjøre noen tilpassninger før senere i svangerskapet. Du kan fortsette med samme mengde og intensitet på trening som du har gjort før! Men unngå slag mot mage, så jeg trur ikke jeg ville spilt kamp, men er jo opp til deg selv. Styrketrening er veldig viltig å opprette/begynne med, spesielt mage/rygg;)

Tusen takk for info [emoji173]️
 
Ånei, så leit å høre! :( Håper de tar feil og at du får gode nyheter på neste UL! Men forstår at du prøver å forberede deg på det verste :(

Sender en god klem [emoji173]️
Takk for det [emoji173] I og med hvor "negativt" han snakket, så tror jeg nok ikke jeg får noen gode nyheter på onsdag. Lurer bare på hva som skjer videre nå [emoji53]
 
Venter mitt tredje, men når jeg fikk mitt første for 4 år siden så oppdaget jeg det ikke før etter 4mnd.og familien oppdaget magen etter 6.5mnd.

Det er helt fantastisk å vente en liten.

Om noen av dere kommer i situasjon at dere kan velge mellom normal og keisersnitt fødsel så anbefaler jeg normal.

Jeg har hatt begge og håper på normal fødsel denne gangen.
 
Takk for det [emoji173] I og med hvor "negativt" han snakket, så tror jeg nok ikke jeg får noen gode nyheter på onsdag. Lurer bare på hva som skjer videre nå [emoji53]

Hvordan gikk det? ❤️

Fant ut på tirsdag at jeg var gravid :happy093 er 23 år gammel og trodde ikke jeg kunne få barn så vi ble helt i ekstase!

Gratulerer :) Hvor langt på vei er du?
 
Jeg er bekymra.. har ingen spesiell grunn til å tro at det er noe galt, men åssen vet man at det ikke er noe galt? Det er alt for tidlig å kjenne liv, og pga overvekt har jeg ingen tydelig voksende kul, og så er jeg jo så dum at jeg leser meg opp på MA og diverse drit, samtidig som mange her har sagt hade fordi de har mista.. ble litt kjipt og sippete dette her, men jeg er egentlig ganske redd
 
Jeg er bekymra.. har ingen spesiell grunn til å tro at det er noe galt, men åssen vet man at det ikke er noe galt? Det er alt for tidlig å kjenne liv, og pga overvekt har jeg ingen tydelig voksende kul, og så er jeg jo så dum at jeg leser meg opp på MA og diverse drit, samtidig som mange her har sagt hade fordi de har mista.. ble litt kjipt og sippete dette her, men jeg er egentlig ganske redd
Forsøk å stol på at kroppen tar seg av babyen nå. Det er uansett ingenting du kan gjøre til eller fra. Prøv å ikke lese på de vonde historiene. Det er størst sannsynlig at dette går helt fint [emoji321]
 
Jeg er bekymra.. har ingen spesiell grunn til å tro at det er noe galt, men åssen vet man at det ikke er noe galt? Det er alt for tidlig å kjenne liv, og pga overvekt har jeg ingen tydelig voksende kul, og så er jeg jo så dum at jeg leser meg opp på MA og diverse drit, samtidig som mange her har sagt hade fordi de har mista.. ble litt kjipt og sippete dette her, men jeg er egentlig ganske redd

Jeg føler det litt likt. Jeg har vært på TUL så jeg vet at det var liv men det kan jo ha skjedd noe etter det og det er MA jeg er bekymret for. Jeg tror annenhver dag at den er død og grugleder meg til neste TUL.
 
Jeg føler det litt likt. Jeg har vært på TUL så jeg vet at det var liv men det kan jo ha skjedd noe etter det og det er MA jeg er bekymret for. Jeg tror annenhver dag at den er død og grugleder meg til neste TUL.
Nettopp! Det kan ha skjedd etter tul, og skal jeg da går rundt å bære på et dødt foster fram til uke 18, eller når oul blir? får vel bare skjerpe meg og prøve å tenke at det ikke er noe galt..
 
Nettopp! Det kan ha skjedd etter tul, og skal jeg da går rundt å bære på et dødt foster fram til uke 18, eller når oul blir? får vel bare skjerpe meg og prøve å tenke at det ikke er noe galt..
Du vet det om det har gått feil vei, så ikke bekymre deg over noe som vi ikke kontrollerer.
 
Back
Topp