Jeg er mye alene jeg også. Mannen jobber medleverturnus så er ofte borte fire-fem dager i slengen. Han har i tillegg mange aftenvakter
Som nevnt over er gode rutiner viktig og ikke minst multitasking på høyt nivå ;-)
Mine alenerutiner vil bli nogenlunde slik:
Barna våkner ca 07, morgenstell og påkledning. Amming når baby våkner, morgenbarnetv på de på 3 og 5, største på 8år, ordner seg selv og går til skolen kl 08.
Klær er lagt frem kvelden før og matpakker smurt.
Går til bhg med de to mellomste.
Hjem med baby, gjøre husarbeid, gjøre klar til middag, hjelpe største med lekser når han kommer hjem kl 14.
Hente i bhg, lage middag med hjelp fra barna. Største står for middagen to ganger i uka, med litt hjelp.
Leke etter middag til 17.30.
Kveldsrutiner: de to mellomste bader eller dusjer og tar på pysj. Er klare til barnetv kl 18. Steller baby under barnetv.
Lager kveldsmat kl 18.30.
19.00; legger treåring. To eldste ser resten av barnetv.
19.30: legger femåring.
Leser bok for begge, ammer baby samtidig om sulten eller har henne i vippestol.
Eldste legger seg selv kl 20.
Ettersom babyen kommer inn i rutinene vil hun bli lagt 18.30, i mens de andre spiser kveldsmat.
Vi har aktiviteter på mandager og onsdager. Jeg tar da med alle barna. Drar og handler el.lign med de to yngste eller ser på. Dette er i barnetvtid så rutinene blir de samme bare forskjøvet med en halvtime ;-)
Det som er viktig for meg er alenetiden etter kl 20. Da er det meg, meg, meg og kjærestetid om mannen er hjemme :-D