Vi som temper

er ny på temping :) når på morgen er det best å tempe ? jeg står opp 0630 hver dag , er det tidlig nok ?
Jeg temper når jeg våkner. Tenker det får være bra nok.

er ny på temping :) når på morgen er det best å tempe ? jeg står opp 0630 hver dag , er det tidlig nok ?

Det viktigste er at du temper etter du har fått flest mulig sammenhengende timer med søvn, og at du temper med en gang du våkner, uten at du må gå ut av sengen først. Og så bør det være til noenlunde samme tidspunkt hver dag. Om det faste tidspunktet legges til kl 04 eller 08 spiller ingen rolle. Jeg står opp kl 6 på hverdagene, og har satt alarm på 05.58 hver dag. I helgene husker jeg knapt at jeg har vært våken og tempet Lykke til! Vis gjerne grafen til oss andre da, så vi får se resultatet [emoji1303]

Det viktigste er at du temper etter du har fått flest mulig sammenhengende timer med søvn, og at du temper med en gang du våkner, uten at du må gå ut av sengen først. Og så bør det være til noenlunde samme tidspunkt hver dag. Om det faste tidspunktet legges til kl 04 eller 08 spiller ingen rolle. Jeg står opp kl 6 på hverdagene, og har satt alarm på 05.58 hver dag. I helgene husker jeg knapt at jeg har vært våken og tempet Lykke til! Vis gjerne grafen til oss andre da, så vi får se resultatet [emoji1303]
okei :) eneste som er dumt er at jeg pleier å våkne i løpet av natten for å gå på do :(
Screenshot_20170930-133826.png

har bare tatt tempen i 3 dager , så grafen er ganske kort hehe :)

Første runde med temping fra begynnelsen av syklus:happy: Er så spent på å få kryss og alt det. Pos el-test i kveld, pleier å ha kort lh topp, så tror den er negativ i morgen. Men i så fall, vil tempen være ganske høy i morgen og komme kryss? Eller tar det flere dager før krysset kommer?

BBB77D9E-2119-4A85-85EF-09BD69D85A14.png

Første runde med temping fra begynnelsen av syklus:happy: Er så spent på å få kryss og alt det. Pos el-test i kveld, pleier å ha kort lh topp, så tror den er negativ i morgen. Men i så fall, vil tempen være ganske høy i morgen og komme kryss? Eller tar det flere dager før krysset kommer?

Vis vedlegget 233482

FF trenger tre dager med høy temp før den konkluderer med at el har vært. Sånn sett spennende, for da starter man på 3 dpo [emoji7] og ventetiden blir bittelitt kortere. Men så hender det at ff ombestemmer seg og flytter el-datoen fremover, og da blir man litt furten [emoji13]. Du ligger bare rett bak meg i løypa nå - håper vi havner i juniklubben [emoji1303]

FF trenger tre dager med høy temp før den konkluderer med at el har vært. Sånn sett spennende, for da starter man på 3 dpo [emoji7] og ventetiden blir bittelitt kortere. Men så hender det at ff ombestemmer seg og flytter el-datoen fremover, og da blir man litt furten [emoji13]. Du ligger bare rett bak meg i løypa nå - håper vi havner i juniklubben [emoji1303]
Gjør ingenting å hoppe til 3 dpo nei!:D
Hvor pleier el å være? Er det første dag med høy temp, sånn som i dag? Så må det være to dager til med høy temp for at den skal bestemme seg?

Gjør ingenting å hoppe til 3 dpo nei!:D
Hvor pleier el å være? Er det første dag med høy temp, sånn som i dag? Så må det være to dager til med høy temp for at den skal bestemme seg?

Tempen kommer nok til å stige til verdier lik de du hadde de første dagene i mens før ff begynner å telle. Da får du sikkert kryss på gårsdagen eller i dag, alt etter hvor høy morgendagens temp er. Et juksetips hvis tempen hopper skikkelig i morgen, er å legge inn den samme tempen et par dager frem i tid og se om/hvor du får kryss [emoji56].

6d4c9d17976bf3b3a1c210b595d89908.png

Hva er dette for slags tull? Kan det likevel ha vært festesmerter jeg kjente så tydelig i går? Litt vel tidlig for tempen å falle før tr, og altfor seint til å være el. Blir jammen ikke klok på denne kroppens temperaturregulering. Håper tempen stiger igjen i morgen, ellers skjønner jeg i hvertfall ingenting!

6d4c9d17976bf3b3a1c210b595d89908.png

Hva er dette for slags tull? Kan det likevel ha vært festesmerter jeg kjente så tydelig i går? Litt vel tidlig for tempen å falle før tr, og altfor seint til å være el. Blir jammen ikke klok på denne kroppens temperaturregulering. Håper tempen stiger igjen i morgen, ellers skjønner jeg i hvertfall ingenting!
Slår et slag for feste dipp[emoji108] [emoji1]

Slår et slag for feste dipp[emoji108] [emoji1]

Tror du? Trodde det skulle komme litt seinere. Særlig med tanke på at jeg mistenker ff for å telle 1-2 dager feil. Kanskje ff teller riktig likevel da. (Ønsketenkning [emoji7]) Hahaha, nå kommer jeg sikkert til å begynne å teste i morgen, med håp om at jeg produserer hcg i speedtempo [emoji56]. Jaja, har kastet bort 10 kr på mer unyttige ting før... [emoji41]

Det er helt normalt at kurven hakker litt. Når man opererer med to desimaler, se svingningene store ut, men tempen har jo variert max 0,3 grader! Nærmer du deg el?

Bruker alle her inne tempmåler med 2 desimaler? Har ikke fått kjøpt det enda, går det ann med en desimal?

Bruker egentlig 2, men den havnet i vaskemaskinen tidligere i uken og rakk derfor ikke kjøpe ny (du må kjøpe de med 2 på nett) og bruker da 1 nå. Tempen min ser slik ut:

IMG_7197.jpg

Skikkelig dropp i tempen idag (reelt havnet den mellom 36.0 og 36.1 da jeg måtte dobbeltsjekke; ulempen med 1 desimal). Håper det er EL på ferde her i heimen. Spraystart idag så den bør komme raskt om jeg skal ha nytte av den.

Hva tenker dere?

IMG_7197.jpg

har gjort det bortsett fra i dag , da tempet jeg en time senere enn jeg pleier, men hva betyr det at de er hule :)?

Tror det er når temperaturen ikke er tatt innenfor en halvtime fra "normaltid". Noen får rette viss jeg sier feil[emoji4]

Men som krølle... sier så er ikke svingningene på mer enn 0,3 grader. Jeg tenkte ikke på at når man ikke har lagt inn så mange temperaturer ser svingningene større ut enn når man har flere. Må lære meg å se på tallene og ikke bare kurven[emoji6][emoji85]

Skikkelig dropp i tempen idag (reelt havnet den mellom 36.0 og 36.1 da jeg måtte dobbeltsjekke; ulempen med 1 desimal). Håper det er EL på ferde her i heimen. Spraystart idag så den bør komme raskt om jeg skal ha nytte av den.

Hva tenker dere?

Vis vedlegget 233513

Det der er vel typisk el-dropp! Krysser fingrene for at egget endelig er på vandring! Lykke til!!

Back
Topp