Vi som temper

Er ingen xpert på temping, da jeg kun er i min andre tempsyklus, men har lest meg litt opp på emnet. Etter eggløsning kommer det en ganske tydelig stigning i temperaturen. Det er ikke de eksakte temperaturene som er viktig, de er ulike fra person til person og avhenger også av hvor du tar tempen (oralt/vaginalt), men endringene i temperatur man er ute etter. Endringene er små, så det er best å bruke termometer med to desimaler. Hvis du har planer om å bruke en app til registrering, så gir fertility friend veldig gode instruksjoner i hvordan man skal komme i gang med temping.

2747a9afb4ea8a1ed8ad55f11a91b7fa.png
Tusen takk for svar :D har lastet ned FF nå :)

Hvis tempen stiger de neste dagene, tipper jeg du får el-krysset CD14. Hvis du legger inn litt status om utflod og evt el-tester, blir ff mer sikker på hva den driver med... [emoji1303]
Jeg testet med strips slik jeg pleier, og hadde EL trolig mandag 25.09.
Tester til samme tid, vet ikke hva de hulrommene betyr?

46e37c3cfacd54ac90dd7fd341b52ee3.png

Nå tenker jeg ff skal få kjørt seg. Fortsatt positiv el-test i dag, men ikke like sterk som i går, så er nok over toppen nå. Masse vannaktig utflod. Forventer egentlig at el skal være i dag, ut fra at el kom to dager etter første positive el-test forrige runde. Tempen har vært høy i to dager allerede, men jeg har sovet litt dårlig de to siste nettene fordi det har vært så varmt. Mulig det spiller inn. Blir spennende å se om/når det blir noe kryss denne runden, eller om det går mot en rar og anovulatorisk runde... To hærer med svømmedyktige vokter er på plass, og første reservetropp sendes inn litt senere i dag, i tilfelle egget legger ut på tur [emoji1303]

Hver gang jeg er fornøyd ned progresjonen, så finner tempen på noe sprell.
Så typisk!
Er kun 7dpo så kan ikke være tr som kommer enda....eller?
Hva da med «festedipp»?
Når i prosessen kan den komme egentlig?

Krysser fingrene for stigning igjen i morgen :bag:

Vedlegg

• 49B8574A-F4EE-4DDE-B65F-A4A777AC066D.jpeg
    49B8574A-F4EE-4DDE-B65F-A4A777AC066D.jpeg
    388 KB · Visninger: 110
Hver gang jeg er fornøyd ned progresjonen, så finner tempen på noe sprell.
Så typisk!
Er kun 7dpo så kan ikke være tr som kommer enda....eller?
Hva da med «festedipp»?
Når i prosessen kan den komme egentlig?

Krysser fingrene for stigning igjen i morgen :bag:

Festedipp kan komme typisk der du er nå!! Og hvilken dipp!!! Dette MÅ da være en bra spire [emoji1303][emoji94] Utrolig fin kurve du lager...

Festedipp kan komme typisk der du er nå!! Og hvilken dipp!!! Dette MÅ da være en bra spire [emoji1303][emoji94] Utrolig fin kurve du lager...

Så bra!
Godt å få noen oppmuntrende ord når man tenker at da gikk det i dass denne pp også:Heartpink:)

e9e4896276e26cfea6979c4883d2c98d.png

Nå tror jeg kanskje ff har tatt en forhastet beslutning her. El-testen var tydeligst positiv for to dager siden, så jeg nekter å tro at el var for tre dager siden. Tror det er det varme været som har spilt tempen et puss. Har mest tro på at jeg er 1dpo i dag. Får i hvertfall ta høyde for det når det begynner å røyne på tålmodigheten og testebonanzaen setter inn [emoji849].

Sengekos registrert, men ingen EL foreløpig ser det ut som. Får se de kommende dagene. Begynner på spray imorgen.

IMG_7193.jpg

Last edited:
f2cfd5c0e30d1c7307715a21cdeac80d.png

Hva tror dere? FF tror åpenbart at jeg er 4 dpo i dag. Jeg mener el må ha vært 1-2 dager senere. El testene var pos med to like streker første og siste av de tre dagene den var pos, mens andre dagen var teststreken mye sterkere enn kontrollstreken. Ser jo at det ikke stemmer helt med temp-stigningen, men tror likevel jeg er 1-2 dager mindre dpo enn ff mener.

Bruker alle her inne tempmåler med 2 desimaler? Har ikke fått kjøpt det enda, går det ann med en desimal?

Bruker alle her inne tempmåler med 2 desimaler? Har ikke fått kjøpt det enda, går det ann med en desimal?

Det går fint an med én desimal også. Da blir kurven ofte litt mer hakkete, og så kan det være mer vrient å registrere temp-skille etter el, hvis hoppet er lite. Bare å begynne, så ser du fort om én desimal er nok for deg[emoji1303] Lykke til!!

20170930_104928.png

Jeg bruker ikke å ha menssmerter før mens, men d har jeg nå. Og mens kommer vanligvis ikke før dpo 14, men ser nå ut som den er rett rundt hjørne. Bedre lykke neste mnd når ikke alt er på bærtur pga MA.
Men dagens temp er ikke helt rett pga dårlig søvn.

Vis vedlegget 233457
Jeg bruker ikke å ha menssmerter før mens, men d har jeg nå. Og mens kommer vanligvis ikke før dpo 14, men ser nå ut som den er rett rundt hjørne. Bedre lykke neste mnd når ikke alt er på bærtur pga MA.
Men dagens temp er ikke helt rett pga dårlig søvn.

Auda, dagens temp var ikke lovende. Men hvis den er feil, kan den lave tempen i går være festedip. Blir spennende å se om tempen går opp igjen i morgen, eller holder seg lav. Opplevde også at første syklus (etter første mens) etter MA ble helt rar. Er i andre syklus nå, og det er fortsatt rart, så har ikke helt troen, men håper selvsagt på full klaff [emoji1303]

Auda, dagens temp var ikke lovende. Men hvis den er feil, kan den lave tempen i går være festedip. Blir spennende å se om tempen går opp igjen i morgen, eller holder seg lav. Opplevde også at første syklus (etter første mens) etter MA ble helt rar. Er i andre syklus nå, og det er fortsatt rart, så har ikke helt troen, men håper selvsagt på full klaff [emoji1303]
Nei jeg har ingen forventninger om å lykkes denne mnd. Men håper heller på å lykkes før jul.

Back
Topp