Ja. Men hos meg øker den som oftest ikke før dag 2 etter el. Så det er litt forskjell på folk [emoji4]Ser foresten nå at jeg la den i feil gruppe [emoji85][emoji85] Men da kan jeg spør ett spørsmål til.. er det da i morgen tempen skal øke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja. Men hos meg øker den som oftest ikke før dag 2 etter el. Så det er litt forskjell på folk [emoji4]Ser foresten nå at jeg la den i feil gruppe [emoji85][emoji85] Men da kan jeg spør ett spørsmål til.. er det da i morgen tempen skal øke?
Du burde fortsette å teste, den kan bli positiv fortsatt fremover. EL kommer etter positiv test. Og så stiger tempen etter EL.Ser foresten nå at jeg la den i feil gruppe [emoji85][emoji85] Men da kan jeg spør ett spørsmål til.. er det da i morgen tempen skal øke?
Det kan jo være en kjemisk? I så fall kan du vel også i teorien teste positivt nå? Har du G-testet noe?Så, idag 14dpo og nå i ettermiddag fikk jeg blødning. Er litt usikker på om festeblødning kan være så sterk. Forrige syklus var lutealfasen på 11 dager, nå 13 dager, dersom dette er TR.
Jeg er usikker siden alle sier at lutealfasen er så konstant. Nå er den isåfall to dager lengre enn forrige syklus. Men har hørt at festeblødning bare skal være lett blødning, og den virker ganske sterk nå. Var mørk rød først, så lysere noen timer senere. Vanligvis får jeg spotting + lyst blod først. Burde jeg ta en test imorgen, eller er dette garantert TR?
Ff endret krysset mitt fra helt ren linje til prikkete linje for EL også. Tempen er heller ikke i nærheten så lav som forrige syklus. Er usikker på denne altså...
Vis vedlegget 226768
Nei, har bare en test igjen, og pga helligdager tenkte jeg å vente til mandag med å teste (det var ihvertfall planen før jeg begynte å blø) Tok test på 11dpo og den var negativ.Det kan jo være en kjemisk? I så fall kan du vel også i teorien teste positivt nå? Har du G-testet noe?
Så, idag 14dpo og nå i ettermiddag fikk jeg blødning. Er litt usikker på om festeblødning kan være så sterk. Forrige syklus var lutealfasen på 11 dager, nå 13 dager, dersom dette er TR.
Jeg er usikker siden alle sier at lutealfasen er så konstant. Nå er den isåfall to dager lengre enn forrige syklus. Men har hørt at festeblødning bare skal være lett blødning, og den virker ganske sterk nå. Var mørk rød først, så lysere noen timer senere. Vanligvis får jeg spotting + lyst blod først. Burde jeg ta en test imorgen, eller er dette garantert TR?
Ff endret krysset mitt fra helt ren linje til prikkete linje for EL også. Tempen er heller ikke i nærheten så lav som forrige syklus. Er usikker på denne altså...
Vis vedlegget 226768
Min lutealfase har ligget på 11-12 dager, men har også vært oppe i 13. Et par dagers variasjon er helt normalt. [emoji4]
Festeblødning (som nok ikke er på langt nær er så vanlig som man skulle tro her inne, snarere tvert i mot) er noe som skjer når egget fester seg, typisk rundt en uke etter EL, men selvsagt med variasjoner her også. 14 dpo er dog meeeget sent til å være festeblødning. Og med tempdropp over to dager og frisk blødning i tillegg er det nok dessverre liten tvil om hva som er på gang. [emoji53] Tempen dropper ikke nødvendigvis under coverline når tr kommer, jeg har til og med opplevd at den har steget igjen samme dag som tr kom. Pokkers lurekropp. [emoji23]
Takk for svar. Bare leste at det var vanlig å få blødning rundt 14 dager pga egget fester seg 2-11 dager etter befruktning, og det kommer ikke nødvendigvis ut med én gang. Men greit å vite at lutealfasen kan variere hos flere. Ff ble tydeligvis veldig usikker på min EL etter at jeg tastet inn blødning idag, så derfor tenkte jeg også litt på hvor vanlig det er å ha variasjon på lutealfasen.
Men, jeg tester imorgen. For sikkerhets skyld. Mamma sier hun fikk mensen når hun var gravid med meg (var jo ikke mensen da, men blødning hun trodde var mensen). Så bare for sikkerhets skyld ;-) Sånnt går jo gjerne videre i generasjonene.
Tror du skal holde deg til den kl 7 dersom du sov godt i timene imellom. Det er jo da du bruker å måle.Vis vedlegget 226791
I dag kom kryssetJeg tempet først kl 4.45, da var den bare 36.4, men krysset kom likevel. Sov videre til etter kl 6 (pleier å tempe kl 7), og da var den 36.7, og jeg la inn den i stedet. Vet ikke hvilken som blir minst feil, men er vel kanskje ikke så nøye når krysset uansett kom?
Siden testen var positiv i går kan det hende EL er i dag og at tempen stiger mer i morgen![]()
Positiv ELtest i går, og litt høyere temp i dag, men burde ikke den vert enda høyere? Og hva kan det evt skyldes at den ikke er høyre? [emoji2]
Siden testen var positiv i går kan det hende EL er i dag og at tempen stiger mer i morgen![]()
Den trenger ikke å stige med så mye første dag etter EL. Den på bare stige/holde seg tydelig høyere over flere dager. Så kan godt være at du har hatt EL.![]()
Positiv ELtest i går, og litt høyere temp i dag, men burde ikke den vert enda høyere? Og hva kan det evt skyldes at den ikke er høyre? [emoji2]
Den trenger ikke å stige med så mye første dag etter EL. Den på bare stige/holde seg tydelig høyere over flere dager. Så kan godt være at du har hatt EL.
Ff i seg selv aner jeg ikke så mye om, men metoden med å måle kroppstemperaturen og BBT er godt anerkjent og dokumentert de siste tiårene. Så det stoler jeg fullt og helt på, særlig ettersom jeg så tydelig kan finne EL hos meg selv ved hjelp av det.Hm...fant ut nå at jeg kan legge inn morgendagens temp. Og uansett hva jeg legger inn så kommer krysset opp igjen på cd11.
Noen som har god erfaring på FF og hvor pålitelig det er? FF har truffet veldig bra i tidligere sykluser ihvertfall.