Vi som temper

Oi, ja det her var Berg og dalbane [emoji23] og utrolig lav temp du har hadd, litt vanskelig å se om el har vært. Men du får nesten prøv å se om den holder seg høy framover.

Hvor temper du?
Tempen min er veldig lav til vanlig. Mulig det er stoffskiftet mitt som gjør det[emoji21]Jeg temper under armen.

Når jeg ser tilbake på de to-tre forrige syklusene så har EL skjedd rundt CD17 og 18.

Tempen min er veldig lav til vanlig. Mulig det er stoffskiftet mitt som gjør det[emoji21]Jeg temper under armen.

Når jeg ser tilbake på de to-tre forrige syklusene så har EL skjedd rundt CD17 og 18.

Det kan hende ja, men er vel ikke helt anbefalt å måle under armen - da det kan gi slike svingninger.
Ikke prøvd å tempe i munnen?:)

Nei, det har jeg ikke prøvd [emoji4]

Jeg måler i munnen, godt under tungen og samme side hver gang :) Syns det funker utmerket!
Kan hen du får jevnere temp da, så det blir lettere for ff og sette kryss ;)
Blir kanskje litt vanskelig om du sover med åpen munn men :p

Jeg måler i munnen, godt under tungen og samme side hver gang :) Syns det funker utmerket!
Kan hen du får jevnere temp da, så det blir lettere for ff og sette kryss ;)
Blir kanskje litt vanskelig om du sover med åpen munn men :p
Takk for tips! Hvis det ikke klaffer nå, får jeg prøve å tempe i munnen neste syklus.

Du har jo fått svar på det allerede, men tempe under armen blir for unøyaktig. Enten må du tempe i munnen, eller vaginalt (mest nøyaktig). Mange får helt fine kurver ved å måle oralt, men om du f.eks. sover med åpen munn vil du også kunne få veldig ujevn kurve og problemer med å finne EL.
Ikke bytt sted nå midt i syklusen, men hvis det blir en ny pp starter du å tempe oralt (eller vaginalt) da. [emoji4]
Anbefaler også å lese den infoen som FF har om temping, der finner du virkelig svar på ALT, og litt til. [emoji6] (Trykk på menyknappen oppe i høyre hjørnet, og scroll ned til Docs, education and fun.)

Last edited:
540fd4bd462cbb9896cafff933b37e4c.png

Snakk om å fyk opp.

Du har jo fått svar på det allerede, men tempe under armen blir for unøyaktig. Enten må du tempe i munnen, eller vaginalt (mest nøyaktig). Mange får helt fine kurver ved å måle oralt, men om du f.eks. sover med åpen munn vil du også kunne få veldig ujevn kurve og problemer med å finne EL.
Ikke bytt sted nå midt i syklusen, men hvis det blir en ny pp starter du å tempe oralt (eller vaginalt) da. [emoji4]
Anbefaler også å lese den infoen som FF har om temping, der finner du virkelig svar på ALT, og litt til. [emoji6] (Trykk på menyknappen oppe i høyre hjørnet, og scroll ned til Docs, education and fun.)
Jeg tar det ikke så veldig seriøst, og tenker det er bedre å slappe av i stedet. Da blir det kanskje lettere for kroppen også[emoji4]

Jeg tar det ikke så veldig seriøst, og tenker det er bedre å slappe av i stedet. Da blir det kanskje lettere for kroppen også[emoji4]
Helt enig i det, men å tempe under armen tror jeg ikke har så mye for seg, da kan du nok like gjerne la være. [emoji4]

Men alt står på engelsk og da sliter jeg endel med å sette sammen alt :(

Her står det veldig kort og greit om det viktigste. Finner mer informasjon om temping på den siden også, f.eks hvordan tyde temperaturmålingene. :)

3abb10a4f3463f30c6867283fac2a214.jpg
bytta fra å temp i munnen til å gå over til vagnialt denne pp med håp om å få en jevnere graf, men den gang ei.. vanskelig å skjønner seg på denne syklusen synes jeg. Fikk positiv eggløsningstest på cd14/cd15 men synes tempen er litt snodig..

Byttet tidspunkt for temping fra kl 7 til 5.45 denne PP, og vet ikke om det har hatt noe å si, men grafen er foreløpig ganske annerledes hvertfall! :wideyed:
IMG_1293.jpg

IMG_6405.jpg

Back
Topp