Vi som temper

Neii! Tuller du? [emoji53] tempen som var Såå flott!!!!
Ja, vet. Pp med lurestreker, luretemper og luresymptomer som ikke endte i noe:( Håper du har mer hell enn meg, ser veldig lovende ut foreløpig for deg ;) Krysse fingre og tær for at spiren sitter ❤❤ Det syns jeg du trenger og skal få nå ❤ Lykke til med testing, jeg følger med :) Goklem ❤

Hadde tenkt å teste ut 3 mnd VIP, men fikk tilbud på et år for 215 kr så da brukte jeg den. Har jo tenkt til å bli gravid lenge før det, men
emoji14.png

Har ikke testet ut så mange dager enda da, men greit å kunne se symptomer osv :)

Jeg tenker at det jo kan være greit å bruke FF som naturlig prevansjon også, etter føds
Fikk noen skyggestreker før tempen falt, spottet de siste dagene. Tr kom for fullt i kveld, så CD1 og ny pp :( Håper du har mer hell med deg :)

Awww... neiiii! Den som var så høy og fin :(

Hei, Ny i tempe verden. Hva trenger jeg å vite [emoji14] ? begynte å måle første gang i går :D
Mål med en gang du våkner, i munnen eller nedentil [emoji14] helst samme tid hver dag etter mest mulig søvn.
Tempen kan være helt på trynet første syklus man gjør det, så ikke vær redd for et hoppeslott på grafen.
Også er vi her hele gjengen om du har spørsmål [emoji1]

Hei, Ny i tempe verden. Hva trenger jeg å vite :p ? begynte å måle første gang i går :D

Mål til så fast tid som mulig, og etter minst tre timer med søvn. Mål sporenstreks etter at du våkner. Mål i munnen under tunga, men best resultat får du ved å måle enten vaginalt eller analt. Bruk et termometer med to desimaler for mest presisjon, men det funker helt ok med ett desimal også for å finne EL. Beregn tre sykluser for å få dreis på det, selv om du ser resultater med en gang.

Velkommen til temping! Det er helt fantastisk for å bli kjent med egen kropp, finne ut av når EL er, eller om du i det hele tatt har hatt EL, og hvor lang lutealfase du har.

Mål med en gang du våkner, i munnen eller nedentil [emoji14] helst samme tid hver dag etter mest mulig søvn.
Tempen kan være helt på trynet første syklus man gjør det, så ikke vær redd for et hoppeslott på grafen.
Også er vi her hele gjengen om du har spørsmål [emoji1]
takk :)

Mål til så fast tid som mulig, og etter minst tre timer med søvn. Mål sporenstreks etter at du våkner. Mål i munnen under tunga, men best resultat får du ved å måle enten vaginalt eller analt. Bruk et termometer med to desimaler for mest presisjon, men det funker helt ok med ett desimal også for å finne EL. Beregn tre sykluser for å få dreis på det, selv om du ser resultater med en gang.

Velkommen til temping! Det er helt fantastisk for å bli kjent med egen kropp, finne ut av når EL er, eller om du i det hele tatt har hatt EL, og hvor lang lutealfase du har.

Har satt vekker klokke på samme tidspunkt hver morgen og gått til innkjøp av termometer med to desimaler :) Måler vaginalt :) Hva mener du med Mål sporenstreks etter at du våkner ? :P når tempen stiger har jeg hatt eggløsning da eller kommer den da ? :)

takk :)

Har satt vekker klokke på samme tidspunkt hver morgen og gått til innkjøp av termometer med to desimaler :) Måler vaginalt :) Hva mener du med Mål sporenstreks etter at du våkner ? :p når tempen stiger har jeg hatt eggløsning da eller kommer den da ? :)

Jeg mener at du ikke skal stå opp og begynne med saker og ting, ligge og sjekke mobilen osv. Det første du gjør når du åpner øynene er å måle. Bruk fertilityfriend eller et annet program, så slipper du å kalkulere dette selv eller føre opp for hånd. Veldig enkelt og greit. Temperaturen må ha vært høy i hele tre dager før du kan si at EL har vært. Les om dette på nett, eller lån bok på biblioteket. Det er en bok som heter "Planlegg svangerskapet" som inneholder mye info om naturlig familieplanlegging.

Du kan ikke bruke temping til å forutse EL, på så måte. Bare til å fastslå når EL har vært. Men programmer som fertilityfriend tar også høyde for andre fruktbarhetstegn som utfloden din osv, og vil etter en syklus med måling gjøre et estimat på når du trolig vil ha neste EL.

Med denne charten, når tror dere jeg hadde EL? CD14? Og i så fall, hvor mange dager er LF, 11 dager?

Vedlegg

• IMG_3275.jpg
    IMG_3275.jpg
    112 KB · Visninger: 103
Med denne charten, når tror dere jeg hadde EL? CD14? Og i så fall, hvor mange dager er LF, 11 dager?
Det er litt vanskelig å gjette når det er de første målingene etter mulig el som mangler. Får jo ikke sett på hvilken dag temphoppet kom. Men om el var på CD 14 så er LF 11 dager ja.

CD12. Fortsatt negative el tester, og selv om tegnene på el er der og antyder el mandag eller tirsdag, så tipper jeg at egget ikke slipper før CD 16 eller 17.

df9608047e76474d4fdfd615efc8e473.jpg

aa81bf99e8f96be7c0daeddf3781e1df.jpg

Det er litt vanskelig å gjette når det er de første målingene etter mulig el som mangler. Får jo ikke sett på hvilken dag temphoppet kom. Men om el var på CD 14 så er LF 11 dager ja.

Ja, skjønner det, tenkte mest på den dippen rett før. I dag hadde jeg samme dipp (CD11) som forrige mnd på CD12...

Jeg ville gjetta på cd 12. Men så mangler det noen temper rett etterpå, så da er det vanskelig å si :) Dag 1 av lutealfasen er dagen etter el, og siste dag er dagen før mens.

IMG_6251.jpg

4f6603e7c7ebab132cf579ff3c8ab971.jpg

Startet å tempe tidligere i uken og skal ha hatt el denne uken, utfra tempen ser det ut til at el har vært? Hadde positive tester i midten av uken pluss smerter, det er no gitt seg så jeg vil tro jeg har hatt el, men så skjønner jeg ikke helt tempen enda

Ser heller ut som du hadde det på CD12, men at du hadde for få målinger i forkant til at FF vil sette kryss. Mener de bruker blandt annet prinisppet om "tre over seks", dvs at temperaturen må i tre dager ha vært høyere enn de foregående seks dagene. Du hadde bare målinger fra de fem foregående dagene.

4f6603e7c7ebab132cf579ff3c8ab971.jpg

Startet å tempe tidligere i uken og skal ha hatt el denne uken, utfra tempen ser det ut til at el har vært? Hadde positive tester i midten av uken pluss smerter, det er no gitt seg så jeg vil tro jeg har hatt el, men så skjønner jeg ikke helt tempen enda

Tempen indikerer ikke enda at EL har vært. Den må ha vært høy i tre dager. EL-slimet ditt virker å henge sammen med at du hadde EL på CD 24 da. Tempen imorgen burde avsløre om det er korrekt eller ikke. Uansett tror jeg du startet for sent med målingen denne syklusen for å si sikkert, så det blir bare en gjetning.

Det er jo typisk at jeg har våkna mange ganger og ligget og snudd meg og kava skikkelig mye de to siste nettene fordi det har vært så varmt på soverommet. Det er jo nå jeg virkelig har lyst å se den "normale" tempen[emoji12] blir det rett at jeg har lagt til Sleep deprived på specifics da? Håper jeg uansett etterhvert kan se når EL var..

Edit: fortsatt litt usikker på om det var en positiv EL-test i går, men la den inn som det[emoji4]
75c83e2c7c58ffd42f4381c5b8c15742.png

Ja, skjønner det, tenkte mest på den dippen rett før. I dag hadde jeg samme dipp (CD11) som forrige mnd på CD12...
Aah sånn å forstå. Men jo, det er ikke utenkelig det. Jeg har også hatt noen smådipp i tempen før el, til meg var det vel dagen før mener jeg. Ikke like tydelig dipp som det da.

Aah sånn å forstå. Men jo, det er ikke utenkelig det. Jeg har også hatt noen smådipp i tempen før el, til meg var det vel dagen før mener jeg. Ikke like tydelig dipp som det da.

Jeg får se om den spretter opp igjen i morgen - negativ el-test igjen i dag, så spørs om det er hold i teorien...

Jeg får se om den spretter opp igjen i morgen - negativ el-test igjen i dag, så spørs om det er hold i teorien...

Æsj, hadde jo vært greit om det hadde stemt, kunne brukt tempen til å forutse el også.

Back
Topp