Vi som temper

Prøver meg på temping denne ppen for første gang, moro. Gleder meg til å se utviklingen [emoji23]
Hvor mye har det å si når jeg temper? Det er jo russetid nå, så da hender det at jeg våkner i femtida av busser som kjører forbi med anlegget på maks. Har tempet da før jeg evt står opp og går på do/drikker vann. Men hvis de ikke kjører forbi, og jeg temper etter alarmen ringer 07:00, har det veldig mye å si? Sånn hvis jeg har hatt 4 t sammenhengende søvn?

Det viktige er at du tar tempen når du har sovet en lengre periode i strekk. 4 timer sammenhengende søvn er det anbefalte. Når på natten/morgenen du temper er ikke så viktig, det viktigste er at du temper når kroppen har vært mest mulig avslappet i lengst mulig tid. Noen ganger våkner jeg av meg selv kl 6 om morgenen. Hvis jeg da skal opp kl 8, så tar jeg tempen kl 6 npr jeg våkner, heller enn kl 8. For da er det jo bare 2 timer mellom 6 og 8, som er litt for lite.

Det viktige er at du tar tempen når du har sovet en lengre periode i strekk. 4 timer sammenhengende søvn er det anbefalte. Når på natten/morgenen du temper er ikke så viktig, det viktigste er at du temper når kroppen har vært mest mulig avslappet i lengst mulig tid. Noen ganger våkner jeg av meg selv kl 6 om morgenen. Hvis jeg da skal opp kl 8, så tar jeg tempen kl 6 npr jeg våkner, heller enn kl 8. For da er det jo bare 2 timer mellom 6 og 8, som er litt for lite.

Flotters med godt svar :)
Da trenger jeg ikke stresse hvis ikke russen vekker meg til samme tidspunkt hver morgen [emoji23] sovner med en gang igjen uansett heldigvis.

Til min store skuffelse så stupte tempen i dag, Og da er egentlig løpet kjørt føler jeg [emoji53]

0145c6e16d324b56229a097a7dce8c7b.jpg

Så da håper jeg tanta er snill denne gangen eller venter til mandag siden jeg vil jobbe i jobbhelgen min og ikke ligge på sofaen og dø av smerter [emoji14]

Det stemmer ikke for alle, for meg har det stor betydning når jeg temper. Tommelfingerregelen er at tempen stiger ca 0,1 grader per time, og hos meg stemmer det nokså bra. Det vil si at om jeg måler to timer tidligere enn vanlig blir tempen min 0,2 grader lavere, og det gir jo store utslag på grafen, noe som kan gjøre det vanskelig å finne EL. Men slikt ser man når man har tempet en stund, for noen er tidspunktet viktigst, for andre er det antall timer søvn. [emoji4]

Det stemmer ikke for alle, for meg har det stor betydning når jeg temper. Tommelfingerregelen er at tempen stiger ca 0,1 grader per time, og hos meg stemmer det nokså bra. Det vil si at om jeg måler to timer tidligere enn vanlig blir tempen min 0,2 grader lavere, og det gir jo store utslag på grafen, noe som kan gjøre det vanskelig å finne EL. Men slikt ser man når man har tempet en stund, for noen er tidspunktet viktigst, for andre er det antall timer søvn. [emoji4]

Da får jeg bare prøve meg frem å se :)

OK. Jeg testet dette på meg selv ved å ta tempen både kl 6 den gangen jeg våknet da, og kl 8 igjen, og den var faktisk den samme på begge tidspunkt. Er nok fordi jeg sovnet raskt igjen og kroppen ikke våknet skikkelig til. Men ja, bare å teste og så ser man hva som gjelder for en selv.

Last edited:
I dag våknet jeg en time før av meg selv. Tempet og fikk 36,47, sovnet igjen med en gang og tempet til vanlig tid en time senere og fikk 36,67. Hva burde jeg legge inn? Eneste bevelgesene mellom tidene var at jeg snudde meg etter termometeret og tilbake.

9f7bcbe5b27e60887033f158a93e6800.jpg

CD7, 3 dager igjen til jeg begynner å el teste. Så spent på syklusen nå!

I dag våknet jeg en time før av meg selv. Tempet og fikk 36,47, sovnet igjen med en gang og tempet til vanlig tid en time senere og fikk 36,67. Hva burde jeg legge inn? Eneste bevelgesene mellom tidene var at jeg snudde meg etter termometeret og tilbake.

Hvis du har sovet mer enn 3 timer sammenhengene på første temp, hadde jeg tatt den :) litt kort på den siste.

Ikke gjør det [emoji14] skjønner godt at det føles sikkert, men det blir veldig fort usikkerhet fordi tempen kan finne på å gå under coverline uten grunn!

Iiik Okay :) da skal jeg ikke stole på den :p er vel greit å tempe første trimester vel?

Iiik Okay :) da skal jeg ikke stole på den [emoji14] er vel greit å tempe første trimester vel?
Du bør slutte like godt først som sist. Plutselig svinger tempen litt, og så blir du bare bekymret, som oftest helt uten grunn. Legg bort termometeret! [emoji4]
Og gratulerer så mye, forresten!

Dagens graf. Jeg pleier å ha en lutealfase på 13 dager, og nå er jeg 16 dpo.. Bare svak skyggestrek uten synlig farge på morgenurin, og negative utpå dagen. Så gravid kan jeg ikke være. En test hadde vel vært klart positiv nå tenker jeg.. Mistenker at ff har tatt feil av el og at el kan ha vært på dippen som er 4 dpo. Men samtidig hadde jeg skikkelig el smerter rundt da ff sier jeg har el..
Livmortappen når jeg så vidt, og den er myk ish, og før mensen skal den vel være langt ned og hard! Blæ.. Skjønner ingenting. Tempen dropper ikke så langt ned før jeg har fått mensen vanligvis. Og nå er det ingen tegn på den i det hele tatt. Såeh. jeg skjønner nada nix [emoji19] [emoji57]
18b899254d7e4992cde34f4b0dcc4437.jpg

Jeg ville også tatt den første du målte.

Vil tro at kjemisk-grensen er innafor, etter det trenger du søvnen din mer enn du trenger tempen for å si det sånn [emoji6] gratulerer med spira

Du bør slutte like godt først som sist. Plutselig svinger tempen litt, og så blir du bare bekymret, som oftest helt uten grunn. Legg bort termometeret! [emoji4]
Og gratulerer så mye, forresten!

Ja, det vil jeg tro også :) merker vel om det går galt uansett. Og tenkt til å ta noen tester fremover uansett så.
Tusen takk :)

Back
Topp