Last ned FF hvis du ikke allerede har gjort det. Så går du inn på de 3 strekene i høyre hjørnet.
Vis vedlegget 323435
Deretter på docs, education & fun
Vis vedlegget 323436
Da kommer du hit:
Vis vedlegget 323437
Her er det masse fin informasjon! Anbefaler den som heter Charting turtorial/quiz. Der er det delt opp i tema og veldig greit forklart, både fra temping, tilleggsinformasjon som bør registreres og til tolking av grafer
1) Alle har individuelle grafer, og grafer kan variere fra syklus til syklus. FF setter et rød kryss etter du har fått eggløsning, så den bestemmer det på en måte for deg. Den ønsker gjerne å se at tempen din øker med 0,2 grader. Så hvis du ligger på 36,4, så vil du etter eggløsning ligge rundt 36,6 f.eks. Mange for et dip før eggløsning. Her tempen min forrige eggløsning:
Vis vedlegget 323443
Den setter gjerne EL på vei opp fra dip i tempen
2) Du skal få det rød krysset det forteller deg når FF tror du har hatt EL. Hvis du får stiplet rød linje, så er ikke FF sikker og kan være trenger litt mer tid/loggføring for å avgjør
Dette er grafen for denne PP og siden jeg ikke har hatt EL har jeg ikke fått kryss.
Vis vedlegget 323441
3) På grafen på punkt 1) ser du at tempen stuper under den rød streken. Det er ofte et tegn på at mensen er på vei. Jeg spottet samme kveld tempen falt!
Her er grafen min når jeg ble gravid med frøkna.
Vis vedlegget 323444 Der har jeg lagt til positiv graviditetstest og får grønn strek. Her ser du at tempen ikke får det fallet under rød strek. Dette er ingen fasit, bare et utgangspunkt. Fall i temp rett før mensen trenger ikke å bety at du ikke er gravid, men som oftest er det et tegn på mensen.
Håper det var til hjelp, ble evig langt