Vi som temper

Så spennende! Kan se ut som en festedipp :D da kan du vel muligens få positiv test 2-3 dager etter dippen? Men det kaan jo være bare en tilfeldig dipp, så det gir nok ikke svar på om du er gravid eller ikke. Men stor mulighet med denne dippen :signs003
Ja skikkelig spennende! Men kanskje større sjangse siden jeg ikke har dipp til vanlig? :happy: Legger ved grafen forrige pp.

Vedlegg

• DD497725-7D45-40DD-BFEA-3DAF6E4B7BE6.png
    DD497725-7D45-40DD-BFEA-3DAF6E4B7BE6.png
    94,4 KB · Visninger: 121
Ja skikkelig spennende! Men kanskje større sjangse siden jeg ikke har dipp til vanlig? :happy: Legger ved grafen forrige pp.
Leste litt inn på FF og mange gravide øker ofte til et nivå høyere ift temp når de er gravid :) Men merk deg at ikke alle gravide har en et sånt mønster og noen får også et slikt mønster uten å være gravid! Men gøy å følge med :)
549E8DBA-853C-491B-9A4D-1F4A505F4E8F.png

Jeg har forsøkt å lese litt om temping, men jeg forstår ikke hvordan en chart BØR se ut for å vite om jeg har eggløsning eller ikke..
Forstår at jeg bør tempe til samme tid hver morgen (begynner i morgen på CD6 ettersom jeg fikk termometeret i dag). Har noen av dere lyst å hjelpe meg med noen spørsmål?

1) Hvis jeg tar utgangspunkt i kun temping og ikke EL-test, sekret osv, hvordan kan jeg se om jeg har hatt EL?

2) Hvordan skal en graf se ut for at det skal se ut som det kan være at egget har sluppet?

3) Hvordan skal grafen / charten se ut for at det skal tyde på graviditet?

Gleder meg til å begynne tempingen :)

Jeg har forsøkt å lese litt om temping, men jeg forstår ikke hvordan en chart BØR se ut for å vite om jeg har eggløsning eller ikke..
Forstår at jeg bør tempe til samme tid hver morgen (begynner i morgen på CD6 ettersom jeg fikk termometeret i dag). Har noen av dere lyst å hjelpe meg med noen spørsmål?

1) Hvis jeg tar utgangspunkt i kun temping og ikke EL-test, sekret osv, hvordan kan jeg se om jeg har hatt EL?

2) Hvordan skal en graf se ut for at det skal se ut som det kan være at egget har sluppet?

1) Da vil du se det på stigningen i temperaturen din. Den vil stige dagen etter EL og holde seg høy frem til IKM (eller fortsatt holde seg høy/stige videre om du er gravid). Jeg bruker tester i tillegg, og legger det inn i appen.
2) Litt det samme svaret som over her. Temperaturen stiger.
3) Tror det er veldig forskjellig. Selv har jeg ikke fått en gravid-graf enda, så sitter nok ikke med så mye informasjon akkurat her. Noen får en "festedipp", altså at temperaturen går ned og så opp igjen neste dag, men det er absolutt ikke alle som får det.

Temping er faktisk utrolig fascinerende. Jeg er veldig imponert :D spennende hvordan temperaturen kan fortelle så mye om kroppen. Pass på! Det er stor fare for å bli avhengig av temping :p

1) Da vil du se det på stigningen i temperaturen din. Den vil stige dagen etter EL og holde seg høy frem til IKM (eller fortsatt holde seg høy/stige videre om du er gravid). Jeg bruker tester i tillegg, og legger det inn i appen.
2) Litt det samme svaret som over her. Temperaturen stiger.
3) Tror det er veldig forskjellig. Selv har jeg ikke fått en gravid-graf enda, så sitter nok ikke med så mye informasjon akkurat her. Noen får en "festedipp", altså at temperaturen går ned og så opp igjen neste dag, men det er absolutt ikke alle som får det.

Temping er faktisk utrolig fascinerende. Jeg er veldig imponert :D spennende hvordan temperaturen kan fortelle så mye om kroppen. Pass på! Det er stor fare for å bli avhengig av temping :p

Tusen takk for tilbakemelding :) Har lest litt mer om det og jeg tror nesten jeg bare må begynne temping og se etterhvert som grafen utarter seg og forstå sammenhengen. Forstår det du skriver altså, men det er lettere når jeg får brukt det selv.

Har stor tro på at det er avhengighetsskapende! :p Gleder meg til i morgen kl. 07.00 :D

Tusen takk for tilbakemelding :) Har lest litt mer om det og jeg tror nesten jeg bare må begynne temping og se etterhvert som grafen utarter seg og forstå sammenhengen. Forstår det du skriver altså, men det er lettere når jeg får brukt det selv.

Har stor tro på at det er avhengighetsskapende! :p Gleder meg til i morgen kl. 07.00 :D

Ja, jeg prøvde også å lese meg opp - men det enkleste er å hoppe i det og prøve det ut selv. Kvinnekroppen er jo innmari merkelig, og sååå forskjellig fra kvinne til kvinne. Eneste man kan si sikkert er at tempen skal stige etter at egget har sluppet :)
Jeg ser i alle fall ganske tydelig når mensen kommer, for da dropper tempen rett i gulvet.

Hvordan tenker du å tempe da? I munnen? Eller vaginalt?

Jeg starta med å tempe i munnen. Fikk store svinginger på temperaturen, og tror det kan ha noe med at man av og til sover med åpen munn og av og til med lukket munn. Jeg er ofte tett i nesa (allergisk), og sover da med åpen munn. Så etter en syklus med temping gikk jeg over til vaginal temping. Fortsatt litt svinging, men ikke like mye. Stoler mer på tempen nå i alle fall.

Ja, jeg prøvde også å lese meg opp - men det enkleste er å hoppe i det og prøve det ut selv. Kvinnekroppen er jo innmari merkelig, og sååå forskjellig fra kvinne til kvinne. Eneste man kan si sikkert er at tempen skal stige etter at egget har sluppet :)
Jeg ser i alle fall ganske tydelig når mensen kommer, for da dropper tempen rett i gulvet.

Hvordan tenker du å tempe da? I munnen? Eller vaginalt?

Jeg starta med å tempe i munnen. Fikk store svinginger på temperaturen, og tror det kan ha noe med at man av og til sover med åpen munn og av og til med lukket munn. Jeg er ofte tett i nesa (allergisk), og sover da med åpen munn. Så etter en syklus med temping gikk jeg over til vaginal temping. Fortsatt litt svinging, men ikke like mye. Stoler mer på tempen nå i alle fall.

Jeg begynner oralt, tenker det er det letteste til å begynne med hvertfall. Så får jeg se etter denne syklusen :)

Ja, må bare kaste meg ut i det og komme igang. Da kommer jeg nok til å lære masse og få mer utbytte av det. Blir gøy :)

Last ned FF hvis du ikke allerede har gjort det. Så går du inn på de 3 strekene i høyre hjørnet.
D49A01FA-A520-493B-B7EA-315181B59FC8.jpeg

Deretter på docs, education & fun
8872DE13-ECED-48D0-8357-FA815C9C3868.jpeg

Da kommer du hit:
F24947CF-46D0-4C19-BA08-33EFC4FCEA97.png

Her er det masse fin informasjon! Anbefaler den som heter Charting turtorial/quiz. Der er det delt opp i tema og veldig greit forklart, både fra temping, tilleggsinformasjon som bør registreres og til tolking av grafer :)

1) Alle har individuelle grafer, og grafer kan variere fra syklus til syklus. FF setter et rød kryss etter du har fått eggløsning, så den bestemmer det på en måte for deg. Den ønsker gjerne å se at tempen din øker med 0,2 grader. Så hvis du ligger på 36,4, så vil du etter eggløsning ligge rundt 36,6 f.eks. Mange for et dip før eggløsning. Her tempen min forrige eggløsning:
26E3AFC0-AD8F-45D6-AC1F-1136E9A2E267.jpeg

Den setter gjerne EL på vei opp fra dip i tempen :)

2) Du skal få det rød krysset det forteller deg når FF tror du har hatt EL. Hvis du får stiplet rød linje, så er ikke FF sikker og kan være trenger litt mer tid/loggføring for å avgjør :) Dette er grafen for denne PP og siden jeg ikke har hatt EL har jeg ikke fått kryss.
6BA3FCAF-5F8D-40A1-9220-FC234D530C96.jpeg

3) På grafen på punkt 1) ser du at tempen stuper under den rød streken. Det er ofte et tegn på at mensen er på vei. Jeg spottet samme kveld tempen falt!

Her er grafen min når jeg ble gravid med frøkna.
7825213B-C7E0-4F10-924D-9ED2A5E42401.png
Der har jeg lagt til positiv graviditetstest og får grønn strek. Her ser du at tempen ikke får det fallet under rød strek. Dette er ingen fasit, bare et utgangspunkt. Fall i temp rett før mensen trenger ikke å bety at du ikke er gravid, men som oftest er det et tegn på mensen.

Håper det var til hjelp, ble evig langt :nailbiting:

Last ned FF hvis du ikke allerede har gjort det. Så går du inn på de 3 strekene i høyre hjørnet.
Vis vedlegget 323435

Deretter på docs, education & fun
Vis vedlegget 323436
Da kommer du hit:
Vis vedlegget 323437
Her er det masse fin informasjon! Anbefaler den som heter Charting turtorial/quiz. Der er det delt opp i tema og veldig greit forklart, både fra temping, tilleggsinformasjon som bør registreres og til tolking av grafer :)

1) Alle har individuelle grafer, og grafer kan variere fra syklus til syklus. FF setter et rød kryss etter du har fått eggløsning, så den bestemmer det på en måte for deg. Den ønsker gjerne å se at tempen din øker med 0,2 grader. Så hvis du ligger på 36,4, så vil du etter eggløsning ligge rundt 36,6 f.eks. Mange for et dip før eggløsning. Her tempen min forrige eggløsning: Vis vedlegget 323443
Den setter gjerne EL på vei opp fra dip i tempen :)

2) Du skal få det rød krysset det forteller deg når FF tror du har hatt EL. Hvis du får stiplet rød linje, så er ikke FF sikker og kan være trenger litt mer tid/loggføring for å avgjør :) Dette er grafen for denne PP og siden jeg ikke har hatt EL har jeg ikke fått kryss.
Vis vedlegget 323441

3) På grafen på punkt 1) ser du at tempen stuper under den rød streken. Det er ofte et tegn på at mensen er på vei. Jeg spottet samme kveld tempen falt!

Her er grafen min når jeg ble gravid med frøkna.
Vis vedlegget 323444 Der har jeg lagt til positiv graviditetstest og får grønn strek. Her ser du at tempen ikke får det fallet under rød strek. Dette er ingen fasit, bare et utgangspunkt. Fall i temp rett før mensen trenger ikke å bety at du ikke er gravid, men som oftest er det et tegn på mensen.

Håper det var til hjelp, ble evig langt :nailbiting:

Tusen tusen takk for helt super forklaring, denne skal jeg se mye nærmere på!! :Heartred

Oppdatering! I dag fikk jeg svak strek men var ikke i tvil om den var der :Heartred nå krysser jeg fingrene for at dette går veien! Tørr ikke juble før jeg ser stigning

Vedlegg

• 4FC4B378-CCBC-4FB0-A082-47967AC7AF3C.jpeg
    4FC4B378-CCBC-4FB0-A082-47967AC7AF3C.jpeg
    53,4 KB · Visninger: 111
Siden alle bruker Ferility Friend app til å loggføre tempen, lastet jeg like så greit ned den jeg også. Har brukt Femometer sin app til nå.

Det positive var at FF satt meg til 6 dpo i steden for 5 dpo som Femometer mener :scratch:smiley-bounce012

Hva mener dere? (Har jo ikke så mye å si men..:D)

Vedlegg

• Screenshot_20200417-095029_Femometer.jpg
    Screenshot_20200417-095029_Femometer.jpg
    26,3 KB · Visninger: 79
  • b_4ddSrk.png
    b_4ddSrk.png
    57,5 KB · Visninger: 99
Siden alle bruker Ferility Friend app til å loggføre tempen, lastet jeg like så greit ned den jeg også. Har brukt Femometer sin app til nå.

Det positive var at FF satt meg til 6 dpo i steden for 5 dpo som Femometer mener :scratch:smiley-bounce012

Hva mener dere? (Har jo ikke så mye å si men..:D)
Hmm! FF pleier å sette dagen etter dip, og du har også positiv test dagen etter. Syns det faktisk er litt rart den sier dagen etter. Kan være pga du økte såpass i temp neste dag? Blir spennende da :D

Hmm! FF pleier å sette dagen etter dip, og du har også positiv test dagen etter. Syns det faktisk er litt rart den sier dagen etter. Kan være pga du økte såpass i temp neste dag? Blir spennende da :D

Takk for svar :)

Nå er det jo første syklus som er registrert på denne appen, og den har ingen andre sykluser og sammenligne med. Men den stod på 28 dager syklus, så endret jeg det til 29 etterpå. Kan det være derfor? At den går ut i fra syklus på 28 dager som standard..? :scratch jeg trodde også at den pleide sette kryss dagen etter dippen..

Back
Topp