Vi som temper

Okei så greit :) Jobber selv mye netter, så det varierer veldig når på døgnet jeg står opp. Bruker dere bare vanlig tempmål under armen og noterer det i app? Hvilken app er best da? :)

Ja d blir litt sånn med turnus Men har gått overraskende greit. Nå har jeg en to åring fra før da, så er oppe tidlig uansett med unntak av nettene. Så lenge en har sovet minst 3 timer sammenhengene skal d gå greit.

Du må ha et med to desimaler. Jeg kjøpte mitt for 160kr el no på fertil tror jeg, husker ikke helt. Temp under armen er ikke stabilt nok. Selv temper jeg under tunga. D mest nøyaktige vil være rektalt, vet noen temper vaginalt og, men tror de fleste temper under tunga. Viktig å tempe samme plass hele syklusen.

Jeg bruker fertility friend, har kjøpt vip el hva d heter, men tror appen funker bra med gratisversjonen og

Noen her som jobber turnus og temper? Hvordan funker det for dere? :) Tenker kanskje å begynne med det, men har lest at man helst skal tempe til samme tid hver dag, noe som ikke er lett i turnus..

Har vekkerklokka på samme tid enten jeg må opp eller ikke. Bare å snu meg rundt og sove videre etterpå.
Har jeg jobba på natta så temper jeg ikke.

Okei så greit :) Jobber selv mye netter, så det varierer veldig når på døgnet jeg står opp. Bruker dere bare vanlig tempmål under armen og noterer det i app? Hvilken app er best da? :)

Du må ha et med to desimaler. Mål enten oralt eller vaginalt.
På samme sted hver gang. Til samme tid.
Jeg måler under tunga. I den samme gropa på samme side.

Her ser det nesten ut som tr er på vei en uke før tiden... skjønner fint lite, noen tanker fra dere?

Vedlegg

• Screenshot_20180831-171646_FF Mobile.jpg
    Screenshot_20180831-171646_FF Mobile.jpg
    272,6 KB · Visninger: 99
Okei, takk for svar alle sammen :) Da får jeg skaffe meg et tempmål med 2 desimaler!

Dagens kurve [emoji4] Tror egentlig jeg er 6 dpo (hvertfall i følge El-testene), men er vel fin kurve så langt uansett?

IMG_6039.jpg

Ingen EL enda. Tempen er for høy, den må ned i morgen, og hoppe opp på mandag!

Vedlegg

• Screenshot_20180901-084226_FF Mobile.jpg
    Screenshot_20180901-084226_FF Mobile.jpg
    573,4 KB · Visninger: 91
Screenshot_20180901-090509~2.png

Jeg har en litt rar syklus denne gangen, med temperaturer som liggel høyere enn vanlig like før eggløsning. Nc sier el skal være i morgen, men jeg tviler litt på det.. håper i allefall el kommer! Noen andre her som har opplevd å ikke få el den første syklusen etter å ha mistet?

Noen som forstår noe her? Pos el test på CD 22. Skal ikke tempen holde seg høy etter el? Har jeg ikke hatt el likevel?? Hva er feil med kroppen min? Håper noen kan hjelpe, blir sykt frustrert av dette..
4C674491-EEFC-44B3-89EE-5612A6227AD3.png

Noen som forstår noe her? Pos el test på CD 22. Skal ikke tempen holde seg høy etter el? Har jeg ikke hatt el likevel?? Hva er feil med kroppen min? Håper noen kan hjelpe, blir sykt frustrert av dette.. Vis vedlegget 273105
Tempen fra i går har en hul prikk.
Prøv å sett inn en temp for i morgen på rundt det samme som idag og se om du får strek da.

Leste igår om det å plusse på et tall hvis man temper tidligere eller senere enn det man pleier, men hvor mye skal man plusse på??

Eller skal jeg slette den tempen jeg har skrevet inn på FF som er blitt tempet tidligere / senere ??

:woot::woot:
Tempen fra i går har en hul prikk.
Prøv å sett inn en temp for i morgen på rundt det samme som idag og se om du får strek da.
Det gjorde det vettu :D Trodde tempen skulle holde seg høy etter el, den er jo nesten nede på «før el temp»
Tusen takk for svar :D Hva skulle en nybegynner som meg gjort uten dere kloke damer?! :joyful:

Last edited:
Forstår fint lite enda, kommer tr en uke før tidlig eller? Hva skjer....
Kaos i hodet, jeg har brukt klomifen og tatt ovitrelle (eggløsningssprøyte). Ikke gravid ser det ut til.

Vedlegg

• Screenshot_20180901-131705_FF Mobile.jpg
    Screenshot_20180901-131705_FF Mobile.jpg
    288,6 KB · Visninger: 95
Da håper jeg egget har sluppet. Ikke den kjempe store tempøkningen, men tempen har vært unormalt høyt før EL.

Vedlegg

• Screenshot_20180902-081037_FF Mobile.jpg
    Screenshot_20180902-081037_FF Mobile.jpg
    574,1 KB · Visninger: 89
  • Snapchat-1842026051.jpg
    Snapchat-1842026051.jpg
    470,3 KB · Visninger: 101
Da var håpet ute for denne måneden:sorry: Fordelen med temping er kanskje at man slipper å bruke penger på tester siden temperaturen tydelig viser at TR er på vei. Hvis jeg hadde blitt gravid denne måneden ville termin vært 17.mai, får satse på junibaby istedenfor. Screenshot_20180902-103810_Flo.jpg

Da var håpet ute for denne måneden:sorry: Fordelen med temping er kanskje at man slipper å bruke penger på tester siden temperaturen tydelig viser at TR er på vei. Hvis jeg hadde blitt gravid denne måneden ville termin vært 17.mai, får satse på junibaby istedenfor. Vis vedlegget 273209
Æsj, klem❤

Back
Topp