Jeg er så facinert av den stabile tempen din :OSlik ser grafen ut i dag:
Jeg har hatt 2 dager med positive EL-tester før så jeg tror og håper at EL er i dag Jeg har bare én EL-test igjen så det blir ikke testing før i kveld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er så facinert av den stabile tempen din :OSlik ser grafen ut i dag:
Jeg har hatt 2 dager med positive EL-tester før så jeg tror og håper at EL er i dag Jeg har bare én EL-test igjen så det blir ikke testing før i kveld.
Jeg og [emoji56] min driver bare og herjer, temper i det jeg våkner ila natta og da får jeg bare tomme prikker [emoji23]Jeg er så facinert av den stabile tempen din :O
Jeg ble så tilfredsstilt da jeg begynt å tempe til fast tid ganske jevn og hele prikker bortsett fra idag daJeg og [emoji56] min driver bare og herjer, temper i det jeg våkner ila natta og da får jeg bare tomme prikker [emoji23]
Jeg tenker at om jeg våkner klokka fire kan jeg bare tempe og skru av alarmen, for jeg får ikke sovet lenge nok mellom klokken 4 og 6 [emoji87]Jeg ble så tilfredsstilt da jeg begynt å tempe til fast tid [emoji14] ganske jevn og hele prikker [emoji14] bortsett fra idag da
Jeg tenker at om jeg våkner klokka fire kan jeg bare tempe og skru av alarmen, for jeg får ikke sovet lenge nok mellom klokken 4 og 6 [emoji87]
Min erfaring er at dersom du som oftest sovner greit igjen gjør det ikke så mye om du har vært litt våken i løpet natten, og for meg har det vært viktigere å tempe til samme tid. Som en tommelfingerregel stiger tempen 0,1 grader per time, så når du måler kl 04 i stedet for 06 vil tempen din være ca 0,2 grader lavere, og det gir jo ganske store utslag på kurven. (På meg har det stemt overraskende bra med 0,1 per time, iallfall.)Jeg tenker at om jeg våkner klokka fire kan jeg bare tempe og skru av alarmen, for jeg får ikke sovet lenge nok mellom klokken 4 og 6 [emoji87]
Jeg våkner helt når jeg våkner [emoji87] blir liggende å trykke på telefonen til øyelokkene blir tunge igjen [emoji23] blir jeg liggende å vri meg er det enda værreJeg temper klokken 5 og våkner stadig vekk 3 eller 4. Da er jeg bare våken i noen sekunder og det går fint, det påvirker ikke tempen Da blir den også tatt til samme tid hver dag.
Min erfaring er at dersom du som oftest sovner greit igjen gjør det ikke så mye om du har vært litt våken i løpet natten, og for meg har det vært viktigere å tempe til samme tid. Som en tommelfingerregel stiger tempen 0,1 grader per time, så når du måler kl 04 i stedet for 06 vil tempen din være ca 0,2 grader lavere, og det gir jo ganske store utslag på kurven. (På meg har det stemt overraskende bra med 0,1 per time, iallfall.)
Henger meg på dette spørsmåletOm jeg skjønner det du skriver rett: siden jeg så feil på klokken i morges tok jeg tempen kl 05:30, men skal egentlig ta den 06:30/7:00. Og fikk 36,30 kl 05:30. Da burde jeg egentlig skrive at den er 36,40 kl 06:30?
For å få mer rett graf?
Ny på dette ja [emoji23]
Jeg temper 3.30. Men jeg er bestemor og legger meg som regel i ti-tiden daJeg tenker at om jeg våkner klokka fire kan jeg bare tempe og skru av alarmen, for jeg får ikke sovet lenge nok mellom klokken 4 og 6 [emoji87]
Om jeg skjønner det du skriver rett: siden jeg så feil på klokken i morges tok jeg tempen kl 05:30, men skal egentlig ta den 06:30/7:00. Og fikk 36,30 kl 05:30. Da burde jeg egentlig skrive at den er 36,40 kl 06:30?
For å få mer rett graf?
Ny på dette ja [emoji23]
Jeg har såvidt sovnet klokka 3 [emoji87]Jeg temper 3.30. Men jeg er bestemor og legger meg som regel i ti-tiden da
Jeg prøvde justere det etter ca 0.1 pr time.. grafen min så plutselig ut som en graf og ikke en usikker fjellkjede [emoji23] skrev opp de "riktige verdiene" og blir sikkert å endre tilbake om/når tr kommer for å ha riktig sammenlikning til neste rundeFF anbefaler ikke å legge inn korrigert temp, men ja, 36,40 ville antakelig vært mer «riktig». Jeg har aldri lagt inn korrigert verdi, bare det jeg faktisk har målt, men skriver inn korrigert temp på notater. [emoji4] Jeg har også tempet ved ulike tidspunkt samme morgen og sett at det stemmer bra med 0,1 grader per time for min del, men det er så mye annet som også kan påvirke tempen, derfor har jeg altså bare lagt inn faktiske målinger, så får det heller bare bli litt opp og ned.
FF anbefaler ikke å legge inn korrigert temp, men ja, 36,40 ville antakelig vært mer «riktig». Jeg har aldri lagt inn korrigert verdi, bare det jeg faktisk har målt, men skriver inn korrigert temp på notater. [emoji4] Jeg har også tempet ved ulike tidspunkt samme morgen og sett at det stemmer bra med 0,1 grader per time for min del, men det er så mye annet som også kan påvirke tempen, derfor har jeg altså bare lagt inn faktiske målinger, så får det heller bare bli litt opp og ned.
Hul sirkel betyr bare at målingen er usikker, enten pga avvikende tidspunkt eller noe annet. Det er bare hvis du discarder tempen at den ikke blir tatt med. [emoji4] Da blir den liggende som en løs prikk, streken som utgjør kurven trekkes ikke gjennom den.Hmm, så gjør ingenting at det blir slik hull i sirkelen?
Tenkte det betydde at det var ugyldig og ikke ble tatt med på en måte. Og bare laget kluss i systemet [emoji23]
Men da skal jeg prøve på det tusen takk for svar! Har så lyst å få til temping så jeg får svar på at el har vært i det minste, da syklusen min bare blir lengre og lengre virker det som.
Jeg tok tempen bare på gøy kl 07:10, og da sa tempen 36,48. Så da kan det jo stemme bra egentlig med 0,1 grad i timen.
Slik ser grafen ut i dag: