Vi som temper

Kan se ut som EL var på søndag, siden du har en dip og en kraftig økning! Fortsetter tempen å stige så får du krysset 3DPO :)

Håpe håpe:D men har verken kjent eggløsningsmerter eller hatt noe tegn på eggløsningslim :( så tviler sterkt at jeg hadde Igår. Vanligvis kjenner jeg skikkelig sprengt i eggstokkområdet under eggløsning men har ikke kjent noen ting:(

CD 24 | 7 DPO

Glemte termometeret når jeg var på tur, men innser det ikke hadde vært noe vits uansett. Car mye sene netter og "litt" alkoholinntak som ville gitt uriktige resultater.

Tempet i dag, og den er fortsatt høy og fin. Lurer på å fortsette å tempe, så jeg vet hvordan den oppfører seg når jeg ikke er gravid. Så har jeg et godt utgangspunkt til neste PP, når vi endelig kan begynne på igjen!

IMG_20161003_105819.png

Håpe håpe:D men har verken kjent eggløsningsmerter eller hatt noe tegn på eggløsningslim :( så tviler sterkt at jeg hadde Igår. Vanligvis kjenner jeg skikkelig sprengt i eggstokkområdet under eggløsning men har ikke kjent noen ting:(

Tror det er vanlig å ha litt forskjellige sykluser av og til :) Men de sier jo at det er normalt at man har 1-2 sykluser i året uten EL, så det er dessverre mulig at det ikke har vært. Blir uansett spennende å følge med fremover da, så får vi håpe tempen fortsetter å stige :)

Tror det er vanlig å ha litt forskjellige sykluser av og til :) Men de sier jo at det er normalt at man har 1-2 sykluser i året uten EL, så det er dessverre mulig at det ikke har vært. Blir uansett spennende å følge med fremover da, så får vi håpe tempen fortsetter å stige :)

Ja krysser fingrene at det blir eggløsning denne mnd. Har lapraskopi denne mnd men håpet på at jeg kunne ringe og avbestille hvis det klaffet denne mnd. Tempgrafen din ser veldig fin ut! Krysser fingrene for at det klaffer for deg<3 nå fortjene vi alle å bli gravide i oktober altså :)

Følger deg også søte gledeståre <3
Jeg fikk nesten positiv el test den 30/9 men så har den bare blitt svakere (klør meg i hodet):arghh:
Cb dobbelindikator blinder i 6 dager nå :( jeg har uregelmessige sykluser men sist mnd hadde jeg en 27 dager syklus og da tar jeg i utgangspunkt at jeg egentlig skal få eggløsning nå men ingenting har skjedd:/ har kjent eggløsningsmerter 2 tidlige sykluser men har ikke kjent noe denne syklus:confused:

Kanskje jeg ikke har eggløsning denne mnd. Min tempchart ser slik ut:

Jeg kan trøste deg litt med at da jeg el- testet sist, så fikk jeg også sterkere og så svakere igjen rundt da jeg bruker få el , men ikke pos test. Jeg fikk ikke pos test før cd23 og da var det ingen tvil!

Jeg tipper kroppen din har prøvd på el, men ikke fått det til. Da vil den prøve igjen ( er min teori). Typisk vil det gå noen dager før det blir økning igjen ( hos meg har det vært sånn). Kanskje kan du forvente el et sted mellom cd17-19?

Hos meg tror jeg el var såå utrolig sen fordi jeg ammet.
Har avsluttet ammingen nå, så da tror jeg det er med på å stabilisere syklus.

Hvor stort sprik har du på syklusene dine hvis du vil fortelle det? :)

Jeg kan trøste deg litt med at da jeg el- testet sist, så fikk jeg også sterkere og så svakere igjen rundt da jeg bruker få el , men ikke pos test. Jeg fikk ikke pos test før cd23 og da var det ingen tvil!

Jeg tipper kroppen din har prøvd på el, men ikke fått det til. Da vil den prøve igjen ( er min teori). Typisk vil det gå noen dager før det blir økning igjen ( hos meg har det vært sånn). Kanskje kan du forvente el et sted mellom cd17-19?

Hos meg tror jeg el var såå utrolig sen fordi jeg ammet.
Har avsluttet ammingen nå, så da tror jeg det er med på å stabilisere syklus.

Hvor stort sprik har du på syklusene dine hvis du vil fortelle det? :)

Åååh takk for oppmuntrende ord <3 håper virkelig det altså!:) begynt å få litt bedre syklus 2 ganger nå. Før det var den helt på bærtur. Det kunne gå månedsvis :( ikke rart at jeg har brukt over 1,5 år på dette. Veide litt lite pga høyt stoffskifte men har nå stabilisert vekten. Og høytstoffskifte er bra nå også. Men jeg får oftere oppfølging hos fastlegen,endokrinolog og gynekolog dersom jeg blir gravid igjen :)
Sist mnd fikk jeg positiv el test CD 15 så kanskje det er grunnen ?

Ja krysser fingrene at det blir eggløsning denne mnd. Har lapraskopi denne mnd men håpet på at jeg kunne ringe og avbestille hvis det klaffet denne mnd. Tempgrafen din ser veldig fin ut! Krysser fingrene for at det klaffer for deg<3 nå fortjene vi alle å bli gravide i oktober altså :)

Her er det prøvestopp pga mannen var i Zikaland på jobboppdrag. Dette er bare for å kartlegge og bli kjent med min egen syklus og så jeg skal ha noe annet å fokusere på enn at vi ikke kan prøve!

Åååh takk for oppmuntrende ord <3 håper virkelig det altså!:) begynt å få litt bedre syklus 2 ganger nå. Før det var den helt på bærtur. Det kunne gå månedsvis :( ikke rart at jeg har brukt over 1,5 år på dette. Veide litt lite pga høyt stoffskifte men har nå stabilisert vekten. Og høytstoffskifte er bra nå også. Men jeg får oftere oppfølging hos fastlegen,endokrinolog og gynekolog dersom jeg blir gravid igjen :)
Sist mnd fikk jeg positiv el test CD 15 så kanskje det er grunnen ?

Så bra du får god oppfølging for stoffskiftet! Det trenger du helt sikkert nå som du er prøver og kanskje gjennom graviditet også?

Så bra du får god oppfølging for stoffskiftet! Det trenger du helt sikkert nå som du er prøver og kanskje gjennom graviditet også?

Ja det er veldig bra :) jeg får tidlig ul og oftere ul slik at de kan se utvikling hos fosteret:) jeg tror det er snakk om hver 2 uke og enda hyppigere når termin nærmer seg. Det er veldig betryggende:)
Jeg fikk veldig høyt stoffskifte under mitt første svangerskap.
Nå syns jeg at vi skal få til klaff denne mnd gledeståre <3 lille jenta vår spør hele tiden om det er noe baby i magen. Jeg vil ha lille søster sier hun:Heartpink blir så trist hver gang hun spør om det for vi vil så gjerne gi henne en lillesøster/lillebror.

Her er det prøvestopp pga mannen var i Zikaland på jobboppdrag. Dette er bare for å kartlegge og bli kjent med min egen syklus og så jeg skal ha noe annet å fokusere på enn at vi ikke kan prøve!

Huff hvor lenge må dere vente da? Kjempe bra at du får mulighet til å kartlegge syklusene nå :D da blir det skikkelig klaff når han er tilbake fra zikaland:)

Huff hvor lenge må dere vente da? Kjempe bra at du får mulighet til å kartlegge syklusene nå :D da blir det skikkelig klaff når han er tilbake fra zikaland:)

Er vel egentlig 8 uker fra han kom hjem vi må ha sex med kondom, og nå har han vært hjemme i 2 uker nå. Er vel i uke 6 når vi begynner på igjen, men han var på båt langt fra land 90% av tiden, ble ikke stukket og har ikke vist noen symptomer. Så det er liten sjanse for at han har det, og det var hardt nok å stå over en PP!

Hei:) kan noen hjelpe meg litt. Jeg ble syk,ingen feber bare kun litt hoste og vondt hals. Kan det ha vært påvirkning til den høye tempen på de 2 siste dagene? Burde jeg fjerne det?har ikke fått noen positive eggløsningstester og heller ikke kjent noen eggløsningsmerter annet enn litt ømme bryst.

Vedlegg

• image.png
    image.png
    304,6 KB · Visninger: 114
Hei:) kan noen hjelpe meg litt. Jeg ble syk,ingen feber bare kun litt hoste og vondt hals. Kan det ha vært påvirkning til den høye tempen på de 2 siste dagene? Burde jeg fjerne det?har ikke fått noen positive eggløsningstester og heller ikke kjent noen eggløsningsmerter annet enn litt ømme bryst.

Men pleier du å ha EL smerter? Og får du alltid positive EL tester?
Man skal liksom ikke fjerne temper, men man skal krysse av for at du er syk hvor man kan regiserer symptomer.

Skal du teste snart :) er så spent!!:)

Jeg har lovet i en annen tråd å vente til ikm! Men blir fristet når jeg ser hvor mye tempen har økt :) Negative tester har vært ganske vanskelig for meg tidligere, så er faktisk mange mnd siden sist jeg testet.

Får ikke tempet til riktig tid i morgen, så om tempen har holdt seg såpass høy til torsdag så skal jeg vurdere en test :D

Jeg er heeelt blank på dette med temping. Når bør man gjøre det? Hvordan ser jeg på temp at el nærmer seg osv? :p
Du temper til samme tid hver morgen, før du har stått opp. Du skal ha sovet minst 3 timer i strekk (så ikke gå på do før du har tempet). Du ser som regel ikke på tempen at el er på vei (utenom at den kan gå nedover før el, men noen ganger går den litt opp og ned), men når tempen har steget og vært høyere i tre dager i strekk har du nok hatt el.

Appen Fertility Friend gjør det meste for deg, du trenger bare å plotte inn tempen din hver morgen :)

Du temper til samme tid hver morgen, før du har stått opp. Du skal ha sovet minst 3 timer i strekk (så ikke gå på do før du har tempet). Du ser som regel ikke på tempen at el er på vei (utenom at den kan gå nedover før el, men noen ganger går den litt opp og ned), men når tempen har steget og vært høyere i tre dager i strekk har du nok hatt el.

Appen Fertility Friend gjør det meste for deg, du trenger bare å plotte inn tempen din hver morgen :)
Ahaa. Takk for svar :)

Back
Topp