Vi som temper

Her er den fra fertility friend
Ååå jeg føler med deg! Tempen min gjorde også et skikkelig hopp i dag! :laughing002 Fikk også negativ (men skimter en skygge)?
Trøster meg med at 11 dpo er fortsatt tidlig, og hvis jeg er gravid så er hcg på vei opp nå (pga tempøkning), så vi vil nok se det på en test om 1-2 dager hvis det har klaffet - det virker jo sånn for begge :smiley-bounce022:Heartred

11 dpo, trodde håpet var ute siden tempen gikk ned i går, men i dag gjorde den et skikkelig hopp! Dette er såå spennende! Negative tester da, men fortsatt tidlig. Syns jeg skimter noe svakt på rfsu sin? Noen andre som ser noe her? :smiley-ashamed004

Vedlegg

• IMG_20250628_093438.jpg
    IMG_20250628_093438.jpg
    159,3 KB · Visninger: 59
  • IMG_20250628_092016.jpg
    IMG_20250628_092016.jpg
    999,1 KB · Visninger: 59
  • IMG_20250628_092026.jpg
    IMG_20250628_092026.jpg
    975,4 KB · Visninger: 62
Jeg har også det, fra i går kveld. Ikke tatt bilde av dagens. Men burde ikke testen min være sterkere i dag om appen mener den så noe i går?
Hmm, aner ikke :Heartred De sier jo at hcg dobler seg hver 2 dag, tror jeg - så imorgen kan du nok forvente en litt sterkere strek :Heartred

Åå krysser både fingre og tær for oss begge nå!

Jeg har en CB ultra tidlig digital + CB m/ukeindikator liggende, pluss strimler fra make sure. Tror kanskje jeg skal prøve den digitale på mandag :smiley-bounce022

Hmm, aner ikke :Heartred De sier jo at hcg dobler seg hver 2 dag, tror jeg - så imorgen kan du nok forvente en litt sterkere strek :Heartred

Jeg har en CB ultra tidlig digital + CB m/ukeindikator liggende, pluss strimler fra make sure. Tror kanskje jeg skal prøve den digitale på mandag :smiley-bounce022

Jeg har akkurat like svak test i dag som i går, slik at appen og chat gpt plukker opp noe noe. Men det burde utviklet seg mer. Begynner å se ut som en potensiell kjemisk graviditet, slik som sist syklus..,

Vedlegg

• IMG_1834.jpeg
    IMG_1834.jpeg
    111,1 KB · Visninger: 41
O dere erfarne tempere i tempetråden - jeg ber dere ydmykt om råd og erfaringsdeling :notworthy

Grunnet en litt tøff natt på legevakt var jeg ikke i seng før kl 02.30, og tempen ble da ikke tatt før 06.30 (2,5 time etter normalt tidspunkt kl 04.00). Tempen ser ut til å reduseres, men det er for tidlig for festedipp og for tidlig for TR (DPO 7 idag). Tenker dere er normal variasjon eller er jeg ute av denne PP runden allerede? :dontknow

IKM forventet et sted mellom 04-06.juli - altså om 1 uke.

IMG_4307.jpeg

O dere erfarne tempere i tempetråden - jeg ber dere ydmykt om råd og erfaringsdeling :notworthy

Grunnet en litt tøff natt på legevakt var jeg ikke i seng før kl 02.30, og tempen ble da ikke tatt før 06.30 (2,5 time etter normalt tidspunkt kl 04.00). Tempen ser ut til å reduseres, men det er for tidlig for festedipp og for tidlig for TR (DPO 7 idag). Tenker dere er normal variasjon eller er jeg ute av denne PP runden allerede? :dontknow

Vis vedlegget 463761
Tror nok det er for tidlig å se noe nå. Dropp før TR skjer mye nærmere IKM, og festedipp hadde vært et større dropp i bare én dag

Takk, enig med deg, får se hva tempen sier imorgen, må bare være tålmodig, dagene går sent :hilarious:
Blir spennende fra i morgen, da begynner den vanligste tiden for at egg fester seg :D Ikke at man skal se på enkettemper da :p
Sjekket siste grafen min, den gikk ned mellom 7-11 DPO, ble jo gravid for det :joyful:

Vis vedlegget 463761
Tipper normal variasjon ❤️

Ser noen fine grafer her inne og blir litt misunnelig! :bag: Jeg temper med klokke og har IKKE vært happy med grafen i FF, selv om den jo klarer å finne el og sånt og syklus er lengdemessig relativt stabil, med et par små unntak. Redd for progesteronsvikt eller et eller annet siden jeg har så mange (store!) tempdropp i lutealfasen.

Nå flytter vi snart til et sted der det er plass til avstigning og nattbord på begge sider av senga, så da skal jeg tempe i munnen heller (nå må jeg klatre over samboer for å få tak i termometer, og han våkner typisk og slenger armene rundt meg, og tempen stiger jo med en gang av sånn akrobatikk).

Jeg håååper jeg får roligere kurver med munntemp. Blir serr dritsur av sånne hissige tagger. Om jeg blir gravid eller ikke; jeg vil bare ha en syklus med en vakker temperaturgraf! Er det så mye å be om :smiley-angry017:hilarious:

Vis vedlegget 462241
Vis vedlegget 462242
Nesten en måned senere, men jeg er ny her inne og må bare spørre om du har fått prøvd ut munntemping med nye nattbord?

Jeg har også det, fra i går kveld. Ikke tatt bilde av dagens. Men burde ikke testen min være sterkere i dag om appen mener den så noe i går?
Meine du at denna appen kan sjå streker som me mennesker ikkje kan se? For det e heilt klin umulig spør du meg. Har sitt mange hundre om ikkje tusen tester her inne, aldri opplevd at AI har sett strek når ingen andre har, og det var reelt. Tvert om. Om dette er RSFU er det nokre av dei treigaste testene på markedet, så kanskje reelt å teste positivt seint då, men generelt er erfaringen her inne at dei aller fleste tester gir strek ved hCG på 5-10, som viser seg som godt synelig strek for dei som veit ka dei ser etter. At ein får skygger er det mange som gjer, det er nok sjeldent snakk om kjemisk då, kjemisk er oftest tydelige streker som berre ikkje blir sterkere, og blir så svakere igjen før dei er negative❤️

Det samme gjelder temp, eg trur ikkje det finnes spesielle gravidtemper egentlig, progesteron og østrogen gjer at kroppstemperaturen auke og synke, så når progesreron synke så synke også tempen. Skal godt gjerast å sjå 8,9,10dpo at ein er gravid, då skal ein i tilfelle ha stålkontroll på syklusen sin og korleis grafene normalt sett er. Også om nivået i progesteron svinge vil nok tempen svinga, så når det produseres hCG vil det gule legemet også fortsette å produsere progesteron, men også da kan det variere. Det finnes liksom ingen anna fasit enn at temperaturen er høyere når det gule legemet produsere progesteron, og lavt når den slutter å produsere det etter 9-17 dagar normalt sett. Og ein ville ha fått positiv test før ein rakk å sjå at tempen synke pga mens.

Eg skjønner jo godt at ein ønsker å legge meir håp i både temp og tester ved bruk av AI osv, men syns det har blitt ei litt rar greie her inne at ein skal gi håp til folk fordi tempen er høy 10dpo. Eller at ein sjekker tester med AI som finner streker rundt over alt på 100% negative tester:confused013

Nesten en måned senere, men jeg er ny her inne og må bare spørre om du har fått prøvd ut munntemping med nye nattbord?
Hei, ja det har jeg! Satt faktisk akkurat i dag å så på det og tenkte herreminhatt at jeg ikke ga opp klokketemp før :hilarious: men er ikke helt i vanen med å løpe til forum og poste, er bare inne og lusker som vanlig haha. Hyggelig du spør :happy:

Oransje er klokka, blå er munntemp (på bildene jeg postet tidligere var oransje hvilepuls og blå håndleddstemp, men endret for å visualisere forskjell på håndledd og munn).

Hadde jeg ikke tempet i munnen denne mnd, med forsinket eggløsning og annerledes lutealfasesymptomer, hadde jeg jo lurt på om jeg i det hele tatt hadde hatt eggløsning :rolleyes: men munntemp oppfører seg eksemplarisk så langt :smiley-angelic001

Mindre store svingninger generelt denne mnd! Happy!

IMG_9232.jpeg

Hei, ja det har jeg! Satt faktisk akkurat i dag å så på det og tenkte herreminhatt at jeg ikke ga opp klokketemp før :hilarious: men er ikke helt i vanen med å løpe til forum og poste, er bare inne og lusker som vanlig haha. Hyggelig du spør :happy:

Oransje er klokka, blå er munntemp (på bildene jeg postet tidligere var oransje hvilepuls og blå håndleddstemp, men endret for å visualisere forskjell på håndledd og munn).

Hadde jeg ikke tempet i munnen denne mnd, med forsinket eggløsning og annerledes lutealfasesymptomer, hadde jeg jo lurt på om jeg i det hele tatt hadde hatt eggløsning :rolleyes: men munntemp oppfører seg eksemplarisk så langt :smiley-angelic001

Mindre store svingninger generelt denne mnd! Happy!

Vis vedlegget 463784
Så bra!!! Det er gøy at du merker så stor forskjell, har startet med temp denne syklusen og synes det er veldig spennende å følge med og lære hvordan kroppen fungerer. Vi er på vårt første barn og på 6 offisielle prøve periode. Så forhåpentligvis er temping tingen som hjelper oss mot spire.

Så bra!!! Det er gøy at du merker så stor forskjell, har startet med temp denne syklusen og synes det er veldig spennende å følge med og lære hvordan kroppen fungerer. Vi er på vårt første barn og på 6 offisielle prøve periode. Så forhåpentligvis er temping tingen som hjelper oss mot spire.
Vi er også på første og ca pp7, så der er vi jo ganske like! Temping har jeg faktisk drevet med før bare fordi jeg synes det var interessant, men sluttet når jeg fikk meg partner haha. Skulle jo uansett ikke bli gravid den første tiden vi var sammen, liksom, og så begynte jeg på p-piller (aldri igjen). Så når jeg sluttet på p-piller var jeg jo så ute av vanen og det var så trangt i vår 140 seng dyttet inntil veggen, så da kjøpte jeg faktisk en apple watch spesielt for tempefunksjonen……. kan de tusenlappene ha noe med at jeg ikke ville godta at klokketemp ikke er no tess? Kanskje :hilarious:

Håper temping gjør susen for deg! Så grafen din over her nå, den ser veldig fin ut i mine øyne :) poenget er jo først og fremst og bekrefte eggløsning, og så blir man jo kjent med sin egen normal etterhvert, selv om jeg håper du blir gravid så fort at du ikke rekker det!

Back
Topp