Vi som temper!

sædprøve har han ikke tatt. da får jeg bestille blodprøver hos legen så vi har det klart til søknaden. vil bli ferdig med dette fortest mulig.

AMH blodprøve må taes på sykehus, med rekvisisjon. Resten kan du ta hos fastlegen. Og sædprøve må leveres inn før søknaden er fullstendig. Jeg vet ikke hvor det er nærmest å levere for dere, vi måtte til Riksen på deres drop-in dager. Det må du også få rekvisisjon til. De godtar prøver tatt hjemme inntil 1,5 time før innlevering. Vårt sykehus har ikke andrologisk lab tydeligvis. Du kan se rekvisisjonsskjemaet til her og nettsidene deres for sædprøve og for IVF. :)

altså jeg aner ikke hva de tok prøver av. men 10 glass fylte de på sykehuset da jeg var på utredning. trodde jeg skulle få prøve svarene selv. men s.huset har vel sendt det til fastlegen håper jeg. vet jeg tok gentest, og det tok mannen før jul også. skal se litt på de skjemaene etterpå :D

Tok du prøver på syklusdag 2 eller 3, eller bare tilfeldig dag?

Edit: Jeg tok masse blodprøver under utredning for habituell abort, men ingen av de obligatoriske for IVF.

Jeg har ikke uregelmessig eller sjelde blødninger, men skal ta hele rekka.. Det er sikkert for å safe seg litt:)

Jeg bestilte også alle hos fastlegen når jeg først var der på syklusdag 3 for å ta FSH. :)

tok bare tilfeldig. hadde el rundt da jeg var der

Da er det nok ingen av disse prøvene her, for de må taes på syklusdag 2 - 3. Og de andre smitteprøvene har ingenting med fruktbarhet å gjøre, så det er kun pga IVF. Så sa er det bare å bestille blodprøver til når du er på syklusdag 2-3 neste gang. :)

Ja, lile greit:). Tr har ikke kommet enda, men det må ikke tas denne pp uansett, da Sædprøven skal ikke leveres før mars..

Ja, du har litt tid på deg. Men om du får syklusdag 2-3 så det passer nå så er det kjekt å få gjort. Jeg var redd for å få syklusdag 2-3 på lørdag-søndag.

Da er det nok ingen av disse prøvene her, for de må taes på syklusdag 2 - 3. Og de andre smitteprøvene har ingenting med fruktbarhet å gjøre, så det er kun pga IVF. Så sa er det bare å bestille blodprøver til når du er på syklusdag 2-3 neste gang. :)
kjedelig at ingen av prøvene gjelder :( hater sprøyter ....

Ja, du har litt tid på deg. Men om du får syklusdag 2-3 så det passer nå så er det kjekt å få gjort. Jeg var redd for å få syklusdag 2-3 på lørdag-søndag.
Jeg har ikke sjangs til å dra fra jobb og ned på sykehuset, vi tar jo blodprøver av pas, men jeg kan ikke ta de på jobb også kjøre de ned.. Så vist tr ikke kommer før mandag neste uke er blodprøvene reddet:). Men jeg tror det kommer i dag eller i morgen:(

kjedelig at ingen av prøvene gjelder :( hater sprøyter ....

Om du ber om å få rekvisisjon til å ta alle på sykehus (siden du må ta én på sykehus) så kan du ta alt samtidig om du drar på syklusdag 2 eller 3. Da bli det bare ett stikk, men flere prøveglass.

Jeg har ikke sjangs til å dra fra jobb og ned på sykehuset, vi tar jo blodprøver av pas, men jeg kan ikke ta de på jobb også kjøre de ned.. Så vist tr ikke kommer før mandag neste uke er blodprøvene reddet:). Men jeg tror det kommer i dag eller i morgen:(

Æsjda. :( Håper hun drøyer så du kan få det til.

Er det bare ønsketenkning, eller er det en svak strek her?

Vedlegg

• IMAG1123_1.jpg
    IMAG1123_1.jpg
    152 KB · Visninger: 88
  • negtest.jpg
    negtest.jpg
    457,1 KB · Visninger: 92
Nyeste test. Tatt nå i ettermiddag. Syns bedre i virkeligheten!

Vedlegg

• IMAG1126_1.jpg
    IMAG1126_1.jpg
    111,9 KB · Visninger: 83
Jeg ser muligens "noe", dersom jeg holder over den andre testen. Den andre testen gjør det vanskelgiere, synes jeg. Vet noen synes det er lettere fordi man ser hvor det skal være, men jeg synes den blender meg.

Back
Topp