Vi som temper.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, en tråd for oss som temper, hvor vi kan dele råd og erfaringer, tolke grafer for hverandre, følge spent med på hverandres grafer og sånn.

Vi snakket litt om det i en annen tråd, og vi var da i alle fall to som syntes det var en god ide, så da starter jeg den. Sånn siden jeg regner med å starte ny graf i løpet av helga også. Så kan jeg vel trenge en plass å få ut frustrasjonen mens jeg veeeeeeeenter på EL etterhvert.

Her er oversikten over FF-grafene våre: (trykk på bildene, så blir de større og mer innholdsrike)
Jeg har laget nicket om til en link også, sånn at vi kan få se oppdaterte chart fra app'en også, der funket nemlig ikke bildelinkene)

¤Mum Loves Her Baby¤


Sara



FruJohnsen


Kaoleena



Jente0709

thumb.png



Vanillatwin



Mammelammen


liljis



LimmyLamb



Bina



Frk Spent




Bubbly


Quorra



Joyfull


Liisjja

 
For å begynne med meg selv da, jeg går nå straks i gang med pp3 for denne gang, men har tempet av og på siden våren 2006. Ja, "av" i svangerskapene og en tid etterpå. Jeg har jo fått to unger i løpet av disse årene.

Denne gangen har jeg betal-versjonen av FF, og grafen min kan for den som vil ses her:

http://www.fertilityfriend.com/home/408fb3
My Ovulation Chart
 
Jeg skal slenge meg med her når jeg får temperaturmålet mitt :)
 
tenkte å slenge meg på her jeg også fra i morgen av, men etter å ha leita meg ihjel på alle apotek i byen har jeg funnet ut at de selger ikke termometer med to desimaler.. bah...
 
Jeg fant heller aldri på apoteket, men både babyornot og billige-tester har, til under hundrelappen. (Jeg kjøpte termometer og 120 folatpiller under 200 kroner i alle fall)
 
Jeg tenkte forresten at jeg kunne legge en oversikt over "oss som temper" med sånn minibilde av grafen (som er link til "delesiden" i førsteinnlegget, dersom flere deler sin sånne "bildekode" etterhvert. For dem som bruker FF da altså. Og vil.
 
Jeg er ganske fersk på tempingen, begynte i November men synes det er helt genialt!
Min graf legger jeg ut når jeg er på pc'en siden iPad ikke vil gjøre dette...

håper det blir mange flotte grafer å studere :D
 
Fant dette på ff, synes det passer inn i denne tråden :)

Your BBT, your body temperature at rest, is a critical fertility sign because it is the only sign that will tell you definitively that you ovulated. It is also the only sign that will let you pinpoint (to as close a degree as possible) when ovulation occurred. All your other signs tell you only that ovulation is approaching.

;)
 
Tenkte å kjøpe meg termometer nå å begi meg ut på denne tempingen. Har akkurat registrert meg FF - dèt var en side full av informasjon! Blir litt fortapt i alt jeg.. Lurer nesten på om det er enklere å spørre dere her: hva er det viktigste jeg trenger å vite? Tror jeg har fått med meg at man alltid må ta tempen til samme tid hver eneste dag, før man i det hele tatt står opp av sengen. Noe mer? :)
 
Begynn der. Mål med en gang du våkner, fortsatt i halvsøvne for min del, til så lik tid som mulig hver dag. Registrert tempen på ff. Mobilapp er fint, så registrerer jeg når jeg har lest av, done deal.

Det er greit om du følger med på sekret også. Sekret er bare et finere ord for utflod, og innebører at du tar på den ja. Men håndvask er fine greier,

Også spørr du når du lurer på noe. Spørre er bare fint det.

Det er jo litt det jeg tenkte med denne tråden, at vi kunne spørre hverandre, dele av erfaringer, tolke grafer sammen, dele frustrasjoner og gleder, håp og sorger, om hverandre.
 
Takk :) Bare å vente på termometeret i posten da. Bestilte i stad. Ble litt overbevist av Mum Loves Her Baby sin tråd her, og at man da faktisk kan vite at el har vært. Regner dog ikke med å vite det aller første syklus, men etterhvert om dette skulle trekke ut i tid. Noe det jo statistisk sett gjør.
 
Grei innstilling.

Veldig grei.

for ja, det tar gjerne litt tid å bli kjent med syklusen. Dog er det mulig at du kan finne EL allerede første syklus liekvel, gitt at du begynner tempingen tidlig nok i syklusen da. Men det er litt å venne seg til, litt å finne teknikken, litt å sette seg inn i. Men veldig lærerikt
 
Tror jeg fikk denne ideen litt sent i denne syklusen. CD6 nå, og har fremdeles besøk av tanta. Men får se hva som skjer. Stoler ikke på kroppen, og har ikke tro på at jeg skal skjønne ALT den driver med. Men godt å ha noen erfarne her inne ;)
 
Spørs hvor du har bestilt fra. Og hvor lang syklus du har/hvpr sent du pleier ha EL.

Personlig har jeg jo fort 3 uker etter mens før EL, men jeg vet jo at folk flest ikke er helt sånn...
 
Billige-tester.no. Testet for første gang etter el forrige syklus, og da var den på cd18, og tr kom etter 26 dager.. Har syklus på 30-32 dager som regel. Så helt oversikt har jeg ikke enda :p
 
Derfra pleier ting å komme på få dager, så kanskje?

Skriver fra mobilen. Bvapp.
 
Cd1-Pp3.

Måtte denne gi et klarere bilde enn den forrige.

Ff antyder utfra de to første en 40 dagers syklus, jeg er forberedt på mellom 35 og 45 dager, vi får se.

Skriver fra mobilen. Bvapp.
 
Back
Topp