Vi som temper.

Jeg også, når er planlagt testing?
 
Jeg fant heller aldri på apoteket, men både babyornot og billige-tester har, til under hundrelappen. (Jeg kjøpte termometer og 120 folatpiller under 200 kroner i alle fall)

Og heisann der hadde jeg også kjøpt meg både folatpiller og temometer! Takk for tips! :D
 
Ingen pakke i posten i dag allikevel :( Og jeg som våknet alt for tidlig i ørska i dag og mente det var noe jeg burde huske på.. :p Men neida, intet termometer på mitt nattbord enda :p
 
Hehe, i morgen da kanskje. pakke altså, måle må du nok vente enda en dag med.

Det å huske å måle, er en del av det man må venne seg til. Før man gjør noe, snakker, plutselig innser at man har gått på do, etc.
 
Hehe, ja. Men underbevisstheten min har tydeligvis innstilt seg på at det skal skje noe når man våkner :p Får håpe den holder på det. Er dog godt vant med å være litt distre så blir ikke overrasket om det går i glemmeboka flere ganger.
 
Jeg har jo påberot meg mange års tempeerfaring. Hvilket stemmer. Men jeg kommer jo også fra en to års pause (grunnet svangerskap og etterfølgende tid uten syklus) så jeg er påe t vis litt nybegynner i VANEN selv om jeg er god på teorien.

Gjett hvem som glemte å tempe i morges? Sånn etter å ha sagt overrasket til mannen "Her er INGEN unger i sengen!" og krabbet bort i armkroken hans kom "oi, søren, jeg glemte å måle tempen!" Vel, jeg konkludete med at det er dag 3, så skulle målingen avvike veldig fra forventet, så bare registrerer jeg det ikke. Lukket munnen, holdt den igjen litt, og målte. 0,01 opp fra dag 1 (i går var det rotenatt, våkenatt og trøblemorgen, så da var det aldri aktuelt å tempe) så jeg anser den som reelt akseptabel :)

Noen ganger glemmer man. Noen ganger går det bare ikke grunnet ulike årsaker.

En gang endte jeg med å ikke klare å sove mer enn 1-2 timer i strekk, ene og alene fordi hodet mitt var opptatt av at jeg trengte 3 timers sammenhengende søvn for tempingen. Jeg innså at jeg holdte på å bli gal. Og konkluderte med:

Uansett om jeg klarer å registrere det på tempen eller ei, det som skjer, det skjer. Har jeg el, så HAR jeg el, selv om det muligens er 2-3 dpo før jeg får målt den første høye tempen. Så da? Ok, grafen viser det ikke, men det påvirker jo ikke kroppen min. Egget løsner, selv om GRAFEN ikke har en temp som viser det. Og blir jeg gravid, ja da BLIR jeg faktisk det, helt uavhengig av om jeg har tempet eller ei, faktisk. Kroppen min, hormonene, egget, de leser ikke FF, nemlig.

Men HODET mitt leser FF. Og derfor måtte jeg lære meg å akseptere at KROPPEN gjør det den gjør uansett. så da må HODET bare akseptere det.

(Nei, jeg kan ikke si at "kroppen min gjør det den skal", for sånn der syklusgreier er ikke min kropp så god på å gjøre akkurat det den skal. Men den gjør da i det minste det den gjør, uansett)
 
Hvor store variasjoner er det snakk om? Trenger forsåvidt ikke STÅ OPP til fast tid, bare måle til fast tid... Når står du opp da?

Jeg er kronisk syk, så jeg kan plutselig være syk over natten, så da får jeg ikke sove før på dagen f.eks. Men jeg får bare prøve, så får jeg se om det viser noe. Sjekker jo sekret og livmortapp samtidig, så får jo kanskje en viss pekepinn om tempingen funker eller ikke.
 
Er det sånn at det må være to desimaler på temperaturmåleren når man temper?
Har begynt å tempe, men har bare ett desimal. Spiller dette veldig stor rolle?
 
Hiver meg med her inne, selv om tempinga gikk i glemmeboka denne mnd (mye urolige unger og sykdom), men om det ikke klaffer denne pp, så blir det mer temping i neste pp :)

Godt å ha noen å spørre om man lurer på, jeg er jo helt fersk i dette, så artig å studere andres grafer også :)
 
Er det sånn at det må være to desimaler på temperaturmåleren når man temper?
Har begynt å tempe, men har bare ett desimal. Spiller dette veldig stor rolle?

Må være to desimaler ja, hvis det bare er en desimal får du for store variasjoner på graderne når du måler, siden stigningen etter el er på ca 0,5 grader om jeg ikke tar helt feil.
 
Må være to desimaler ja, hvis det bare er en desimal får du for store variasjoner på graderne når du måler, siden stigningen etter el er på ca 0,5 grader om jeg ikke tar helt feil.
Okei, da må jeg bare kjøpe meg en ny måler da :)
 
Oh, se på den grafen da!

Ff mener jo at du har ikm i dag?
 
Okei, da må jeg bare kjøpe meg en ny måler da :)

Du kan prøve. Så lenge det viser 36.3 ikke enten 36.0 eller 36.5 vil det kunne gå. Du ser jo om det blir for unøyaktig.
 
Du kan prøve. Så lenge det viser 36.3 ikke enten 36.0 eller 36.5 vil det kunne gå. Du ser jo om det blir for unøyaktig.
Da prøver jeg, å ser hvordan det blir :)
 
Oh, se på den grafen da!

Ff mener jo at du har ikm i dag?

Meg du mener nå? Ja, det stemmer.. sikkert pga. klusset forrige pp da jeg endte på 26 dager helt plutselig. GARANTERT pga. alt stresset med julen ;)

Men jeg har ikke IKM før 29.01 etter mitt hode ;) men når jeg tenker meg om nå.. så tror jeg at det er feil. Syklusen er på 29 dager - derfor har jeg satt 29.01 i mitt hode, men jeg fikk jo ikke TR på dag 1 i januar.. så da har jeg faktisk IKM 28.01!

Herregud.. nå ser du hvor tullete jeg er liksom! :p

Men ja, 29 dager er på mandag, og da er IKM etter mitt hode/vanlige syklus. Haha ;)
Men jeg skal TESTE 29.01 :p
 
Back
Topp