Vi som temper(Ny)

Hahaha. Sorry. Går litt fort i svingene når man leser og svarer innimellom. Hehe

Han ville bare la meg prøve en gang, pga at gynekologene nektet å skrive ut det til meg :(

Jeg ville forsøkt med logikk og kranglet meg til et forsøk til. Det er jo veldig lite sannsynlig at du skal få full klaff på en syklus (altså på befruktning) og Crinone kan jo først "gjøre jobben sin" etter befruktning.

Jeg støtter meg til Lykkeliten her, en dag eller to til. Jeg tror absolutt du har hatt EL, og jeg tenker at du ser an temp og evt test eller blod i morgen, i alle fall

Ville kanskje sett an en dag til? Test og temp i morgen, og så eventuelt Crinone? Det er jo noen som ikke får positiv test før sent.
Takk for svar :) Tror jeg må det.. Hvis tempen daler i morgen og negativ test, kan jeg kanskje slutte. Men dersom den fortsatt er høy tar jeg en dag til. Har ei venninne som ikke fikk pos test før 2 dager etter ikm, altså 16dpo.. Så kan jo hende. Og hvis egget festet seg da jeg hadde "festedipp" kan det jo hende hcg ikke er høyt nok :P Men tviler altså :) Men hadde også bittelitt blod i trusen for noen dager siden, eller bare en liten prikk egentlig. Men det kan jo være crinonen sin skyld.

Jeg støtter meg til Lykkeliten her, en dag eller to til. Jeg tror absolutt du har hatt EL, og jeg tenker at du ser an temp og evt test eller blod i morgen, i alle fall
Takk for svar :) Så godt å få andres tanker og meninger om situasjonen. hehe. Men hva tenker dere om neste pp da. Bare prøve letrozol, eller crinone itilegg? Gynekolog mener bare letrozol.. Men har en ekstra resept på crinone som jeg fikk av en annen gynekolog via telefon før jeg fikk av min egen ;)

Takk for svar :) Så godt å få andres tanker og meninger om situasjonen. hehe. Men hva tenker dere om neste pp da. Bare prøve letrozol, eller crinone itilegg? Gynekolog mener bare letrozol.. Men har en ekstra resept på crinone som jeg fikk av en annen gynekolog via telefon før jeg fikk av min egen ;)

Hvis du skal måle progesteron dpo neste pp så burde du jo la være å bruke Crinone (eventuelt begynne etter at du har målt progesteron, det måler man jo ofte 6-7 dpo?) Starte med Crinone når du kommer hjem fra blodprøvetakingen. :D

Siden du skal ta blodprøver lønner det seg kanskje å ikke ta crinone? :)

Takk for svar :) Tror jeg må det.. Hvis tempen daler i morgen og negativ test, kan jeg kanskje slutte. Men dersom den fortsatt er høy tar jeg en dag til. Har ei venninne som ikke fikk pos test før 2 dager etter ikm, altså 16dpo.. Så kan jo hende. Og hvis egget festet seg da jeg hadde "festedipp" kan det jo hende hcg ikke er høyt nok :p Men tviler altså :) Men hadde også bittelitt blod i trusen for noen dager siden, eller bare en liten prikk egentlig. Men det kan jo være crinonen sin skyld.

Det er jo veldig spennende! Da må du ikke slutte med Crinone nei, vent til du er helt helt helt sikker på at det ikke er håp. Jeg synes det høres fortsatt spennende ut.

Takk for svar :) Tror jeg må det.. Hvis tempen daler i morgen og negativ test, kan jeg kanskje slutte. Men dersom den fortsatt er høy tar jeg en dag til. Har ei venninne som ikke fikk pos test før 2 dager etter ikm, altså 16dpo.. Så kan jo hende. Og hvis egget festet seg da jeg hadde "festedipp" kan det jo hende hcg ikke er høyt nok :p Men tviler altså :) Men hadde også bittelitt blod i trusen for noen dager siden, eller bare en liten prikk egentlig. Men det kan jo være crinonen sin skyld.
Veldig godt å se deg her inne igjen Molly! Håper veldig for deg❤️

Hvis du skal måle progesteron dpo neste pp så burde du jo la være å bruke Crinone (eventuelt begynne etter at du har målt progesteron, det måler man jo ofte 6-7 dpo?) Starte med Crinone når du kommer hjem fra blodprøvetakingen. :D
Siden du skal ta blodprøver lønner det seg kanskje å ikke ta crinone? :)
Nei jeg vet. Da må jeg jo evnt ikke ta blodprøve. Får høre med gynekologen hva hun mener :) Hun tenkte egentlig at hvis crinone hjalp, ville hun bare jeg skulle forstette med det. Men jeg føler også at jeg trenger noe for å kicke i gang eggløsning :)

Veldig godt å se deg her inne igjen Molly! Håper veldig for deg❤️
Takk søte deg <3 Håper for deg også, og for alle dere andre! Godt å være litt tilbake med nytt mot !

Nei jeg vet. Da må jeg jo evnt ikke ta blodprøve. Får høre med gynekologen hva hun mener :) Hun tenkte egentlig at hvis crinone hjalp, ville hun bare jeg skulle forstette med det. Men jeg føler også at jeg trenger noe for å kicke i gang eggløsning :)

Men om du kan få bestemme blodprøve-dag så burde det jo funke med Crinone fra og med f.eks. 6 dpo. Så får du "i pose og sekk". :)

Men om du kan få bestemme blodprøve-dag så burde det jo funke med Crinone fra og med f.eks. 6 dpo. Så får du "i pose og sekk". :)
Ja hvis lutealfasen min kommer så langt, vet jo aldri :P Tenker at det gjerne er for sent med meg hvis jeg begynner med crinone 7dpo. Sist på pergo fikk jeg mens 8dpo :P

Ja hvis lutealfasen min kommer så langt, vet jo aldri :p Tenker at det gjerne er for sent med meg hvis jeg begynner med crinone 7dpo. Sist på pergo fikk jeg mens 8dpo :p

Om du tar blodprøve 6 dpo så begynner du jo med Crinone samme dag, ingen grunn til å vente til 7 dpo etter at blodet er ute av kroppen. Det har ganske rask effekt å få den dosen med progestron altså, så det kan holde/burde nesten holde. :)

Om du tar blodprøve 6 dpo så begynner du jo med Crinone samme dag, ingen grunn til å vente til 7 dpo etter at blodet er ute av kroppen. Det har ganske rask effekt å få den dosen med progestron altså, så det kan holde/burde nesten holde. :)
Det er sant :) Kan jo like godt ta crinonen på kvelden. Jeg har nå tatt det på morningen :) Jeg får prøve det. Men har stor mistanke om lavt progesteron med mine lutealfaser :P

Nå vet jeg ikke helt hva du mente med "falle så mye". Det skal helst øke litt for hver dag i starten av svangerskapet, det skal jo ikke falle noe som helst.

Nå kan jeg ikke nøyaktig tallene for hvor mye Crinone øker progesteronnivået i blodet, så nå finner jeg på tall.

La oss si du er 12 dpo og normalt har progesteron på omtrent 13 på dette tidspunktet i syklusen.
La oss si du er gravid, 12 dpo og har tatt Crinone så progesteron er 17. Så slutter du på Crinone og det faller til 13, og kroppen regner med at fallet betyr at enten 1) spiren er død eller 2) det fantes ikke en spire. Da vil man abortere, fordi man har fått et fall i progesteron. Det var det jeg mente. Hvor fort man begynner å blø er vel individuelt, og det kan også hende Crinone påvirker mindre. Jeg har ikke funnet tall som sagt for hvor mye den øker nivået i blod.

Den pillen jeg fikk for å "stoppe svangerskapshormonene" i starten av min medisinske abort heter Mifegyne og skal stoppe progesteron-produksjonen i kroppen. Selv om jeg egentlig var i uke 13 og livmoren og hormonene mine fortsatt trodde jeg var gravid før jeg tok den pillen, så begynte jeg å spotte så vidt samme dag som jeg tok den pillen. Kroppen har altså en ganske sterk innebygd: "Fall i progesteron = begynn å blø!"

Det er ikke så farlig for meg om jeg får målt progesteron eller ikke, for det er vist i noen studier at det har effekt dersom man har opplevd tre eller flere aborter uansett. Så den andre gynekologen din har tydeligvis ikke lest faglitteraturen. Det er feil at det brukes kun ved IVF. :)
Jeg tenkte gradfall, altså at tempen hopper litt opp og ned. Så det du prater om nå var ikke jeg kjent med. Men skjønner hva du mener nå :) takk for et ganske opplysende svar!

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Gynekologen vil jo egentlig jeg skulle prøve en av delene? :/ Ikke vet jeg hvorfor, men det var vel fordi hun ville se hva som virket. Jeg vil jo egentlig prøve begge deler. Føler jeg trenger noe for å kicke i gang en ordentlig eggløsning, men at jeg også trenger crinone etter eggløsning. Jeg skal jo starte på letrozol på dag 3 i neste syklus, så skal jeg til gynekologen på cd12 for å sjekke forholdene. Tenkte da å høre om jeg kan prøve crinone itilegg siden jeg fikk så fin lutealfase denne pp :)

Hihi det er vanskelig å lure kroppen til at en ikke prøver, det går jo ikke :p Ikke hos meg vertfall.
Jeg får ikke prøve crinone samme pp som letrozol nå siden jeg skal sjekke nivået til progesteronet. Men som jeg forsto det på gu'n så jar det ikke noe å si å ta det samme pp. Men viss du skal sjekke progesteronet bør du ikke ta crinone

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Jeg får ikke prøve crinone samme pp som letrozol nå siden jeg skal sjekke nivået til progesteronet. Men som jeg forsto det på gu'n så jar det ikke noe å si å ta det samme pp. Men viss du skal sjekke progesteronet bør du ikke ta crinone

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12
Jeg skal igrunnen også sjekke progesteronet :) Men skal høre med gynekologen nå neste pp på cd 12 når jeg skal inn å sjekke :)

Jeg skal igrunnen også sjekke progesteronet :) Men skal høre med gynekologen nå neste pp på cd 12 når jeg skal inn å sjekke :)
Så Lykkeliten svarte deg, er enig med hun at du kan starte med crinone etter blodprøven :) følger spent med deg :D glad du er kommet hit på forumet igjen, savnet deg!

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Her steg trmpen med 0.4 idag! Hva tror dere?

Så rart! Føler meg kvalm og rar, og at noe er uvanlig...likevel føles det som om TR kommer når som helst. Løper på do for å sjekke hele tiden.
Har ingen gtester liggende nå.

Sent from my iPad using BV Forum

Her steg trmpen med 0.4 idag! Hva tror dere?

Så rart! Føler meg kvalm og rar, og at noe er uvanlig...likevel føles det som om TR kommer når som helst. Løper på do for å sjekke hele tiden.
Har ingen gtester liggende nå.

Sent from my iPad using BV Forum
Skaff deg en test :)

Back
Topp