Vi som temper(Ny)

Ja hadde jo sneket meg inn med en fot. Hadde jo strek insdag, torsdag og fredag. Lørdag ble den svakere og idag kom tantefaen på besøk!! Kjemisk graviditet sucks!!! :, (

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

:( Ja, det gjør det virkelig. :( Sender deg en klem!

Jeg begynner å tro at jeg nærmer meg EL! JIPPI! Det synes jeg er litt godt (og skummelt, men sånn er det jo).

Dersom dere ser på tempen min så har den endelig stabilisert seg der den "pleier å være" før EL. Den har jo ligget for høyt egentlig hele uken nå, men i dag tok jeg en ny g-test (siden tempen er så lav) og nå er det ingen strek etter tidsfristen! Det var det jo på mandag (og dagene før mandag også). CD 9 til CD 13 var etter tidsfristen (CD 12 var ettermiddagsurin og ikke morgenurin som resten av testene, derfor svakere strek enn CD 13.) I dag, ingen strek etter tidsfristen (og nå er det mange timer siden jeg stod opp)!!!

upload_2014-3-2_14-52-18-png.52505

Og her er EL-testene. Jeg synes det er litt vanskelig å se på bilde, men den øverste streken er aller sterkest av alle, det er nok pga. hcg. Og den som er nummer to er også sterkere pga. hcg, men dagens (nederst) er like sterk som nummer to fra toppen. Så nå er det altså på vei opp igjen, og det er ikke hcg. Jeg har lagt dagens test ved siden av hver og en av testene oppover og ser tydelig at den er litt sterkere (selv om jeg synes det var vanskelig å se på bilde som sagt).

upload_2014-3-2_15-1-17-png.52506

Så nå er jeg optimistisk til at eggehvite/vanndig utflod, åpen/høy/myk tapp og EL-smerter/vondter i magen er tegn på at kroppen er over på nytt forsøk. Håper derfor på EL i løpet av uka. Termin i slutten av november/starten av desember. <3 Førjulsskatt.

Dette ser virkelig bra ut, @Lykkeliten_86 !

I dag sitter jeg og leser dagbøker til de som er gravide, og dagdrømmer at det er meg. Kjenner det stikker litt ekstra når jeg ser magebilder og leser om nyinnkjøpte babyklær. :(

FF er kun et dataprogram som bruker informasjon du gir. :)

*Taster på app på mobilen*
Eneste som er litt dumt er jo at jeg da startet litt for tidlig med crinone...kan drt være skadlig for evt foster?

... men jeg tror som sagt ff har konkludert feil denne gangen.

Bør vel kanskje være flinkere til å registrere CM, men detsynes jeg er litt vanskelig...jeg ser EL slim da, men alt det andre.....

Tappetafsing skjønner jwg meg ikke på ihvertfall....

Sent from my iPad using BV Forum

Eneste som er litt dumt er jo at jeg da startet litt for tidlig med crinone...kan drt være skadlig for evt foster?

... men jeg tror som sagt ff har konkludert feil denne gangen.

Bør vel kanskje være flinkere til å registrere CM, men detsynes jeg er litt vanskelig...jeg ser EL slim da, men alt det andre.....

Tappetafsing skjønner jwg meg ikke på ihvertfall....

Sent from my iPad using BV Forum

Nei, Crinone er jo ikke skadelig for fosteret. Derfor man kan/skal ta det til uke 10-12 ved graviditet. :)

Poenget med å vente med å ta Crinone er at progesteron er kroppens signal til eggstokkene om at eggløsningen er ferdig (temperaturen som stiger er jo progesteron som frigjøres). Så faren med å ta Crinone for tidlig er at man ikke får noe egg som løsner, at de eggene som var "nesten" modne bare skrumper inn fordi de får beskjed om at "nå har ett egg løsnet, dere tapte kappløpet om å være mest modne."

Jeg registrer stort sett bare når det er watery eller eggwhite, det er jo fruktbar utflod. Tappetafsing er ikke så viktig det altså.

Kan hende du burde vurdere termometer med 2 desimaler, 120 kr fra billig-teste.dk. Siden du har litt svigninger. Du får jo se an, dersom du trenger til en ny syklus. Håper du slipper.

Synes det ser ut som du har hatt EL hvert fall, så da har ikke Crinone hatt noen negativ effekt av for tidlig oppstart (som altså kun er at det kan forhindre EL.) :D

Dette ser virkelig bra ut, @Lykkeliten_86 !

I dag sitter jeg og leser dagbøker til de som er gravide, og dagdrømmer at det er meg. Kjenner det stikker litt ekstra når jeg ser magebilder og leser om nyinnkjøpte babyklær. :(

Ja, jeg har troa på at vi rekker EL i god tid før 23. mars hvert fall (kondom-oppstart om jeg ikke er gravid innen da). Så jeg krysser fingrene og håper på EL i løpet av førstkommende uke. :D Kan nok ta en del dager med opp og ned siden jeg har hatt hcg i kroppen så lenge, men lov å være optimist for det!

Huff, ikke les det! Hold deg unna! Det må hvert fall jeg kjenner jeg. *Klemme på*

Krysser fingrene for deg!

Takk! :) Om jeg får EL helt på grensen til desember så venter jeg uansett på deg med å flytte inn nå (tror ikke jeg flytter ut fra FS før første ultralyd denne gangen her). Så da kan jeg jo velge å bli med der du er. ;) Så du får bare godsnakke litt med eggstokkene dine og fortelle at gullegget kan slippes nå de neste ukene.

Hvordan er deres tanker om det å prøve slik at man får termin rundt jul? Det må da være kjedelig å ha bursdag på julaften, da får man aldri en egen bursdagsfeiring på selve dagen...

Hvordan er deres tanker om det å prøve slik at man får termin rundt jul? Det må da være kjedelig å ha bursdag på julaften, da får man aldri en egen bursdagsfeiring på selve dagen...
Om det så blir termin rundt jul har det ingenting å si, prøvd for lenge til å bry meg om dato :p

*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*

Jeg tenker ikke sånn nå som vi har prøvd lenge, nå er alle bursdager greit. MEN så får vi ikke prøvd på julebarn vi da. Pga. utredningen min. Så om EL kommer etter 23. mars så blir det kondom i 1 eller 2 sykluser. Og EL 30. mars gir termin 24. desember. Siden det ser ut som EL nærmer seg så betyr det nok at jeg mest sannsynlig bare får ett forsøk nå på slutten av november/starten av desember og om det ikke klaffer så blir neste forsøk februar 2015. Sannsynligvis. Og det er ikke pga. bursdagsdato, men pga utredning for habituell abort altså.

Kan forstå, litt, at man tenker sånn, men så tenker jeg at det er jo opp til foreldrene å lage bursdag for det. Det er nok litt vanskelig om det blir akkurat 24. desember, men blir det en hvilken som helst annen dato så er det egentlig lett å lage en helt ny egen bursdags-tradisjon. Og så kan man jo lage en fast dag til bursdagsselskap så resten av slekten man vil ha med vet det. Og ha noen egen pynt som ikke er julepynt med bursdag. Fordelen er kanskje at de fleste har fri og tid til å komme i bursdagen? Og så ville jeg nok presisert at sammenslått jul og bursdagsgave IKKE er greit. Hvert fall ikke før h*n er tenåring og ønsker seg større ting som kan være greit å ha sammenslått uavhengig av når på året man har bursdag.

Og blir det 24. desember så kan man jo ha bursdagslunsj eller bursdagsfrokost? Hvert fall med de aller nærmeste. Og så har bursdagsselskap en annen dag? De fleste feirer jo barnebursdager i nærmeste helg uansett.

Snakket litt med mannen i sted, at dette er siste sjangs for 2014, for nå er de desember vi prøver på. "Da bare lar vi være å prøve denne gangen da" sa han, og jeg så nok lettere sjokkert ut. Mente han det Nei, det gjorde han ikke, han bare spilte litt på hvor urettferdig verden er lagt opp. Jeg legger jo ikke skjul på at jeg på mange måter synes januar er bedre enn desember, i forhold til skolestart, yngst i klassen og alt det der. Men likevel, nei, vi hoppet ikke over å prøve i mars 2006. (men faktisk mars 2007, da hadde vi prøvepause til april eller mai. det var ikke pga desember, men pga bryllupet vårt sommeren 2007 ) Mars 2008 var jeg gravid. Heller ikke i mars 2009 hoppet vi over, sånnsett, men da hadde jeg ikke syklus. Mars 2010 prøvde vi, mars 2011 hadde vi en nyfødt. Mars 2012 hadde jeg ikke syklus enda, og mars 2013 prøvde vi. Og mars 2014 prøver vi.

Bursdag akkurat julaften er jo ikke så kjekt, jeg vil vel si at 24-25-26-31 desember er uheldige datoer. Men, sannsynligheten for akkruat den dagen er ikke så stor, og jeg prøver uansett på dese,ber (men trolig mer sånn 1-15 en gang, tror jeg)

Jeg er enig med lykkeliten og Sara! Jeg lar ingen pp gå forbi meg, når vi har prøvd så lenge som vi har! Barnet er velkommet når som helst på året :) Det var jo litt av grunnen til at vi valgte å ikke høre på gynekolog denne pp og prøvde alikevel :) Vi vil ikke miste noen pp!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er enig med lykkeliten og Sara! Jeg lar ingen pp gå forbi meg, når vi har prøvd så lenge som vi har! Barnet er velkommet når som helst på året :) Det var jo litt av grunnen til at vi valgte å ikke høre på gynekolog denne pp og prøvde alikevel :) Vi vil ikke miste noen pp!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tenk å få sekslinger 24. desember. Da får julen ny mening for den familien hvert fall. laughing7

Vi kommer nok ikke til å hoppe over en pp kun på grunn av fare for bursdag i julen, men hvis jeg blir gravid neste mnd, kommer jeg nok til å krysse fingrene for at barnet ikke blir født på helligdagene. I vår familie har vi tre stykker som har bursdag rundt jul/på helligdager, så er jo vant til det.

Og helt enig med deg, @Lykkeliten_86, sammenslåing av bursdags- og julegave blir uaktuelt før barnet er i tenårene, nærmer seg voksen.

Tenk å få sekslinger 24. desember. Da får julen ny mening for den familien hvert fall. laughing7

Ai, det er ikke bare bare! Tenk deg bursdagsfrokost og gaver til seks små, etterfulgt av julemiddag/-selskap og nye gaver. Blir svett bare av tanken! :p

Ai, det er ikke bare bare! Tenk deg bursdagsfrokost og gaver til seks små, etterfulgt av julemiddag/-selskap og nye gaver. Blir svett bare av tanken! :p

Godt at Molly hadde eggløsning lenge før mulighet for fødsel på juleaften. Dessuten måtte man vel hatt termin i januar eller februar om det skulle bli fødsel på juleaften med sekslinger (og det er nok planlagt KS så da kan man jo velge en annen dato).

Hihi. Er ikke fare for å få sekslinger neste pp :P Og pp etter skal jeg jo prøve et annet hormon som kun stimulerer til ett egg om gangen (som regel) Så flerlingene får komme denne pp isåfall :D

Vi stopper ikke pga desember. Har jo skjønt nå at baby bestiller man ikke. Planen var jo vår/sommerbaby men ting går ikke helt som planlagt tydligvis. Om el kommer som normalt denne mnd blir termin i starten av desember og det går greit. Men samtidig kjenner jeg at om det ikke klaffer denne pp blir jeg ikke like skuffet som ved tidligere pp eller de neste pp-ene. Nå tar vi det som det kommer.

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Back
Topp