Vi som temper(Ny)

Jeg er litt stille av meg for tiden, for appen nekter å virke. Og prøvingen begynner å ta sitt av humøret. Tenkte jeg skulle gi litt faen denne ppen. Fikk lagt inn godt med aksjer osv, men bare for at vi ville, ikke for at vi måtte. Selv om det ble to fluer i en smekk.
Fått sjekket eggstokker, hormoner, mannen og hele pakka og alt er bra i følge gyn, men likevel skjer det ingenting her. Så gynekologen har sendt søknad på prøverør.
Fortalte at jeg har lutealfase på 9-10 dager, men det er visst helt fint. Defektlutealfase vil de ikke høre noe om.

Vi har klart å legge inn aksjer! Fikk positiv el-test i går, så håper det ikke var for seint. Hadde svake murringer i korsryggen og kun bittelitt el-slim i dag, så krysser fingrene for at el var i dag.

Jeg er litt stille av meg for tiden, for appen nekter å virke. Og prøvingen begynner å ta sitt av humøret. Tenkte jeg skulle gi litt faen denne ppen. Fikk lagt inn godt med aksjer osv, men bare for at vi ville, ikke for at vi måtte. Selv om det ble to fluer i en smekk.
Fått sjekket eggstokker, hormoner, mannen og hele pakka og alt er bra i følge gyn, men likevel skjer det ingenting her. Så gynekologen har sendt søknad på prøverør.
Fortalte at jeg har lutealfase på 9-10 dager, men det er visst helt fint. Defektlutealfase vil de ikke høre noe om.

Da ville jeg bedt om second opinion hos annen gynekolog. Du burde jo få prøve progesteron før du må over på prøverør kanskje da? Med 9-10 dagers lutealfase så er det veldig vanskelig for egget å rekke å feste seg. Med mindre du ønsker å gå over på prøverør nå da. :) (Eller om du har fått prøve progsteron allerede, da er jeg litt rask på avtrekkeren nå.)

Da ville jeg bedt om second opinion hos annen gynekolog. Du burde jo få prøve progesteron før du må over på prøverør kanskje da? Med 9-10 dagers lutealfase så er det veldig vanskelig for egget å rekke å feste seg. Med mindre du ønsker å gå over på prøverør nå da. :) (Eller om du har fått prøve progsteron allerede, da er jeg litt rask på avtrekkeren nå.)
Hvis du blir lei av jobben din kan du starte egen konsulentvirksomhet innen fertilitetsveiledning ;D

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du blir lei av jobben din kan du starte egen konsulentvirksomhet innen fertilitetsveiledning ;D

Hehehehehe.. Ja, greit å ha en reserveplan! :D Må bare få barn først, så det virker troverdig kanskje? :rolleyes:

Jeg ville forsøkt progesteronstøtte (feks Lutinus eller Crinone) først.. Og jeg vet alt om gynekolog som lukker ørene. Jeg fikk ikke pergo før jeg ble sendt til ivf, selv om jeg sa jeg ikke hadde el. Hadde finfin sykluslengde i følge han.. 33 eller 34 dager ca. Hva skjedde med ivfen? Ble overstimulert.. Kom tilbake på kontoret til gynekologen og sa at jeg ble overstimulert og at jeg nå ville forsøke pergo. Åååååja sa han, jo da burde du forsøkt med pergo først.. Og dessuten hadde jeg litt lang sykluslengde.. I tillegg mistet jeg for 6. gang nå og forrige sv.skap ba jeg om å få Prednisolon. Nei det trengte jeg ikke. Hva skjedde? Mistet for 6.gang. Og han sa med en gang at neste gang får du Prednisolon..

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men en ting er sikkert: Få en annen gynekolog til å se på deg hvis du lurer på hva som er riktig vei å gå. Jeg burde byttet for mange år siden..

Slik var det med meg også. Prøvde liksom å høre om jeg kunne få crinone siden jeg har kort lutealfase.. ikke tale om. 10 dager var helt normalt... :/ Leger.. Argh. Vet du hvor lang tid det tar før dere får innvilget prøverør? Håper det klaffer denne pp som dere slapper av ;)

Jeg har vært hos to gynekologer og begge mener at lutealfasen er fin :/ Den ble bedre på Pergotime da, da var den på 11-13 dager. Men så fort at jeg er tilbake uten, så 9 dager (10 i følge FF). Forresten så hadde den ene gynekologen aldri hørt om bruk av Crinone i forbinnelse med lutealfase og bruk når man prøver å bli gravid.
Har ikke særlig lyst på prøverør, både med tanke på penger, hormoner, påkjenning og at jeg må ned i vekt. Lurer på om jeg skal bestille meg time hos fastlegen min, når el nærmer seg å høre om han kan skrive ut Crinone og ikke minst sjekke med blodprøve om jeg har EL uten Pergotime, selv om tempen viser det.

Jeg ville forsøkt progesteronstøtte (feks Lutinus eller Crinone) først.. Og jeg vet alt om gynekolog som lukker ørene. Jeg fikk ikke pergo før jeg ble sendt til ivf, selv om jeg sa jeg ikke hadde el. Hadde finfin sykluslengde i følge han.. 33 eller 34 dager ca. Hva skjedde med ivfen? Ble overstimulert.. Kom tilbake på kontoret til gynekologen og sa at jeg ble overstimulert og at jeg nå ville forsøke pergo. Åååååja sa han, jo da burde du forsøkt med pergo først.. Og dessuten hadde jeg litt lang sykluslengde.. I tillegg mistet jeg for 6. gang nå og forrige sv.skap ba jeg om å få Prednisolon. Nei det trengte jeg ikke. Hva skjedde? Mistet for 6.gang. Og han sa med en gang at neste gang får du Prednisolon..

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men en ting er sikkert: Få en annen gynekolog til å se på deg hvis du lurer på hva som er riktig vei å gå. Jeg burde byttet for mange år siden..

Ja, en lurer virkelig på om man skal gråte eller le innimellom :/ Det verste er jo at vi som prøver vet mer enn legen, men når vi prøver å si noe så setter de seg på bakføttene, for ingen skal fortelle de noe

Slik var det med meg også. Prøvde liksom å høre om jeg kunne få crinone siden jeg har kort lutealfase.. ikke tale om. 10 dager var helt normalt... :/ Leger.. Argh. Vet du hvor lang tid det tar før dere får innvilget prøverør? Håper det klaffer denne pp som dere slapper av ;)

Aner ikke hvor lenge det tar før vi hører noe, men regner med det går et par måneder før vi blir innkalt. Hadde egentlig passa fint å fått prøvd selv i noen måneder til, så får jeg jobba med vekta og kanskje (forhåpentligvis) fått tilbake på skatten, så vi har råd til det. Hehe

Jo her går det bra, vært på kurs. Lange dager med paragrafer, har blitt tillitsvalgt på jobben. Så jeg har rett å slett ikke hatt tid til BV. Litt godt men nå er jeg tilbake ;) hvordan går det med deg?

*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*
Der er du :) trodde du hadde forlatt oss jeg. Fint å se deg igjen :D

fra appen :)

Æsj, her synker tempen. Så da kommer vel tanta på søndag som forventet og vi går inn i pp 12. Hadde virkelig ikke trodd det skulle ta sååå lang tid. Hadde besøk av en venninne igår , og hos henne klaffet det på pp2. Kjentes litt urettferdig igrunn...

Der er du :) trodde du hadde forlatt oss jeg. Fint å se deg igjen :D

Neida, folater dere ikke før jeg er gravid ;)

*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*

Ja, jeg syns det har vært lenge siden du har vært her! Kjedelig når det ikke klaffer, men en dag gjør det det! :) Håper det blir din tur snart! Hvor lenge hadde dere prøvd igjen?

Masse masse masse lykke til i dag, @Medusa_83 Tenker masse på deg i dag, og sender deg mine varmeste tanker! Håper de finner det de skal i dag og at du kan legge dette bak deg!! Lykke lykke til! :)

Ja, jeg syns det har vært lenge siden du har vært her! Kjedelig når det ikke klaffer, men en dag gjør det det! :) Håper det blir din tur snart! Hvor lenge hadde dere prøvd igjen?

Prøvd i 2 år og 2 måneder i morgen

Håper det er noe der da. Ser lovende ut:)

Vedlegg

• 1393576629265.jpg
    1393576629265.jpg
    76,4 KB · Visninger: 80
Takk, jenter! Nå har jeg fått venflon, og fått beskjed om at det er min tur om ca en time. .. Begynner å bli sulten og tørst, men ellers går det greit foreløoig:)

Back
Topp