Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gratulerer FruUndercoverhærlig å komme inn å se en positiv test!
*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*
Jo her går det bra, vært på kurs. Lange dager med paragrafer, har blitt tillitsvalgt på jobben. Så jeg har rett å slett ikke hatt tid til BV. Litt godt men nå er jeg tilbakeHvordan går det med deg? Hvor har du vært de siste dagene?![]()
Jo her går det bra, vært på kurs. Lange dager med paragrafer, har blitt tillitsvalgt på jobben. Så jeg har rett å slett ikke hatt tid til BV. Litt godt men nå er jeg tilbakehvordan går det med deg?
*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*
OK... Da har jeg kommet meg litt ovenpå igjen, så nå orker jeg å oppdatere dere.
Jeg fikk en ny grundig undersøkelse i dag. De fant fortsatt ikke noe fosteranlegg, og de virker å være veldig uvante med å være i en sånn situasjon (siden hcg er såpass høy, og de aller, aller fleste exu ligger i eggleder, eller i litt færre tilfeller i eggstokkene). Blodprøven viste at hcg må har gått opp fra 3200 på tirsdag, til 5000 i dag.
Nå har vi en del problemer. Siden de ikke finner noe med ul, vet de ikke hvor de skal lete ved kikkhullsoperasjonen. I praksis kan fosteranlegget ligge hvor som helst i buken, og se ut som hva som helst, så det er veldig vanskelig. Cellegift er fint å bruke når hcg er under 1500, og SKAL IKKE BRUKES ved hcg over 3000. Samtidig er man redd for at jeg kan få en stor indre blødning, dersom jeg blir gående med dette, og store blodkar sprekker ("da kan det høre snakk om at man har veldig dårlig tid", sitat gyn).
Så nå er jeg egentlig forbannet og veldig lei meg for at de ikke satte inn behandling tidligere. Jeg skal ha kikkhullskirurgi i morgen, men jeg har ikke så stort håp om at de finner noeSå hva gjør vi da? Det virker som om de ikke har en veldig god plan for det... Og så skal jeg bare gå og vente på at det blir stort nok til de finner noe, eller jeg får en massiv indre blødning? Føler nesten jeg må skrive på armer og ben hva som feiler meg i tilfelle jeg plutselig faller om...
Hun jeg var hos i dag, sa forresten mer eller mindre rett ut at jeg antakeligvis har en "sak" om jeg ønsker å klage... Men hva er poenget?
Nei, de har ikke vært i kontakt med spesialister. Men om de ikke er noe nærmere en løsning i morgen, kommer jeg til å be om overføring til Riksen.Du burde få hjelp av spesialister? Har de hatt noen kontakt med andre spesialister? Rikshospitalet? Sjekket liknende tilfeller i andre land? Håper virkelig dette ordner seg for deg, og at du får hjelp. Klagesak kan gi deg penger da, det kommer alltid godt med det da? Jeg ville klaget.
*Taster på app på iPad*
Neida, sliter meg ikke ut men mye å sette seg inn i. Blir et oppfølgingskurs i mai, lære meg å forhandle lønn å diverse. Egentlig int, arti å lære noe nyttIkke slit deg helt ut med jobben da!
Næh. Det går litt opp og ned fortsatt. Supersvake EL-tester, så det ser ut som det nok kan ta litt tid, men det er jo forventet. Og så har jeg regnet ut at jeg nok bare får én sjanse, før vi må bruke kondomer pga. utredning. Så jeg håper virkelig det klaffer nå (og at EL kommer før 23 mars hvert fall) eller så kan det hende vi må vente til vi kan prøve på februar/mars 2015, og det føles jo veldig lenge til. Så, ja, det går litt opp og ned.
Blir glad når flere har blitt gravide her inne de siste par dagene da. Det gir meg håp og ny optimisme. Og så har stinefine født sønnen sin. Det er også sånn som gir håp. <3 Det går til slutt.
Oi hjelpes.. 13 ganger, det er ganske sprøtt! Håper babyklisteret funker, og at spiren sitter hele vegen utHvor gamle er de du har fra før
?
Nei, det er jo ikke spesielt vanlig at det blir sånn her, da. Tror ikke det er noe å gå rundt å bekymre seg for, for å si det sånn. Jeg har virkelig vunnet jackpotten med negativt fortegn denne gangen.Å, Medusa..Får så vondt av deg! Jeg krysser alt jeg har for at de finner fosteranlegget i morgen og får tatt det bort. Jeg visste ikke engang at det kunne feste seg hvor som helst i buken, så det er jo kjempeskummelt. Men dette går bra! Det er jeg sikker på!!!! Sender deg en stooooooooor klem!!!
Ja, det blir jo en slags eksplorativ lapraskopi, skulle jeg tro. Jeg tror det sitter i nedre del av magen, på høyre side, siden det er der jeg har hatt smerter, men det behøver selvsagt ikke å være fasiten. Jeg skal nok spørre dem litt ut i morgen angående strategi for letingenHuff, for en lei situasjon! Lurer jo litt på det samme som @Lykkeliten_86: Om sykehuset har konsultert andre sykehus i landet og hørt med spesialister? Det høres litt sprøtt ut hvis de skal gjennomføre en kikhullsoperasjon, uten å vite hvor de skal lete...
Sender deg mange klemmer!
Nei, de har ikke vært i kontakt med spesialister. Men om de ikke er noe nærmere en løsning i morgen, kommer jeg til å be om overføring til Riksen.
Ja, jeg får se om jeg får klaget når jeg er ferdig med dette opplegget, og jeg vet hva de fulle konsekvensene har blitt. I dag hadde jeg bare håpløsheten og endeløsheten trukket ned foran øynene mine, og orket ikke å tenke forbi det. Tenkte jeg skulle alliere meg med en lege i familien, så blir det kanskje gjort
Nå har jeg i alle fall lest meg litt opp på abdominale svangerskap, og har lagd meg et lite ark med spørsmål som jeg skal stille før operasjonen i morgen. Utrolig spent på hva slags informasjon jeg får når jeg våkner igjen!
Neida, sliter meg ikke ut men mye å sette seg inn i. Blir et oppfølgingskurs i mai, lære meg å forhandle lønn å diverse. Egentlig int, arti å lære noe nytt
Ja det føles lenge til ja, krysser for EL ganske snart til deg! Vil så gjerne at du skal bli gravid igjen å den skal sitte i 9mnd!!
Jeg og blir glad av å se flere blir gravide, gir masse håp!
Litt redd jeg hadde EL når jeg var på kurs så har ikke fått lagt aksjer før igår. Hadde jo mensen i en evighet så da ville ikke mannen ha sex før jeg dro på kurs på søndagen, for det kunne jo komme litt blod på tissen hans..
Igår orket han ikke egentlig å da sa jeg med en lei meg stemme: vil ikke lag barn du! Vips så ble det sex gitt
*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*
Nei, det er jo ikke spesielt vanlig at det blir sånn her, da. Tror ikke det er noe å gå rundt å bekymre seg for, for å si det sånn. Jeg har virkelig vunnet jackpotten med negativt fortegn denne gangen.
Jeg håper virkelig du har rettAt dette går bra...
Kjipt at det ikke klaffet for dere denne gangen, men håper det snur snart!
Ja, jeg ville bedt om overføring eller second opinion ja. Særlig når de virker usikre. Masse lykke til i morgen!
Klagesak har du god tid på altså, jeg mente ikke at du trenger å bry deg med det nå. Det var mer når du spurte om det var noe poeng, så er det jo alltid kjekt å få penger når man har blitt dårlig behandlet, men det er jo ikke førsteprioritet nå. Klage kan man gjøre når man er ferdig og på beina igjen, nå står du jo midt oppi dette! <3
Takk for det
Og med meg, er det mest det å få gjort det når det gjelder klagesaken. Jeg hadde jo tenkt å klage etter KS også, pga elendig anestesi, men det kokte litt bort...
Du slapper nok av igjen snart, men ikke alltid man klarer å kose seg når man tenker babybabybabyBra du fikk lagt inn aksjer!Vi skal legge inn hvert fall annenhver dag nå, jeg klarer ikke helt å slappe av med kosen igjen. Huff, men det gikk faktisk veldig bra i går, men jeg kjenner at jeg setter i gang ikke fordi jeg har lyst, men fordi jeg har lyst på aksjer. Jeg håper det gir seg når vi er litt tilbake til gamle sengevaner igjen, har ikke vært normalt siden midten av desember, da kvalmen min kom snikende.
Det går ikke an å trykke på grafen i signaturen din! Arg! Haha.. Det kan jo se ut som EL har vært, men det kan jo ha vært i går? Håper dere fikk full klaff!
Du slapper nok av igjen snart, men ikke alltid man klarer å kose seg når man tenker babybabybabyer lenge siden jeg egentlig har kost meg med sexen.
Hmm rart. Katta vekte meg i 5 tiden i morrest så er usikker på tempen idag, ser det vell i morgen. Håper den var igår, både tirsdag og onsdag hadde jeg el smerter. Glemte jo selfølgelig å tempe de dagenemen for å være ærlig har jeg ingen tro på denne pp. Men man kan jo bli positivt overasket.
*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*
Sant så santMange som får klaff den pp'en de ikke prøvde.![]()
![]()