Vi som temper(Ny)

Bare av nysgjerrighet.. Hvorfor får dere crinone og ikke pergo? Er ikke pergo stimulerende på dpotiden også, sånn indirekte?

Det er to forskjellige hormon-kurer altså for to forskjellige problemer. Noen får jo begge to, når man har mistanke om at det er problemer med begge deler.

Pergo skal stimulere kroppen til å lage eggløsning "riktig". Dersom man har tullete eggløsning, eller ikke får til eggløsning, veldig lange sykluser med sen eggløsning. Det kan påvirke dpo-tiden dersom kroppen ikke har klart å lage en "ordnetlig eggløsning". Det er jo selve eggløsningen (at egget løsner fra eggstokken) som stimulerer hvordan dpo-tiden skal være (at eggstokken fortsetter å lage riktige hormoner frem til tr eller i en graviditet). Så hvis eggløsningen ikke har vært riktig, så kan dpo-tiden bli rar. Pergo har derfor egentlig ikke en funksjon på dpo-tiden, men det kan for noen være en hyggelig bivirkning. Du kan lese om medisinen her; http://www.felleskatalogen.no/medisin/pergotime-merck-562744

Crinone er progesteron. Det er det hormonet som kommer fra eggstokken når egget har løsnet, men noen kvinner har for lav produksjon, for lite progesteron. Da kan man måle i blodprøve at man har for lite progesteron etter EL eller man begynner å spotte/blø tidlig dpo. Defekt lutealfase. Progesteron er også det hormonet som skal forhindre at tr kommer, og gjøre livmorvevet næringsrikt så egget kan feste seg. Dersom man har opplevd flere kjemiske graviditeter eller spontanaborter i første trimester så er det testet i studier om progesteronstøtte kan hindre abort. Det er ikke bevist, men det ser sannsynlig ut - så det forskes på det fortsatt. Det er sannsynligvis fordi progesteron gjør livmoren næringsrik, så egget klarer å feste seg ordentlig og at embryoet kan vokse riktig frem til morkaken tar over næringstilførselen til fosteret (rundt uke 10). Crinone skal derfor taes fra etter eggløsning frem til uke 10-12 i svangerskapet. Du kan lese om Crinone her; http://www.felleskatalogen.no/medisin/crinone-merck-547703

Jeg får EL hver syklus, og jeg får det ganske tidlig, så jeg har ingen grunn til å påvirke kroppen før EL. Vi får jo stort sett befruktet egget også, så det har fungert bra. Jeg har 12 dager lutealfase og spotter aldri før tr kommer, så egentlig ser det ut som jeg har greit med progesteron også, men så har jeg jo hatt tre kjemiske graviditeter. Så derfor fikk jeg Crinone og da festet spiren seg (men døde jo dessverre 8+4), men jeg (og legen min) tror jeg må ta Crinone om jeg skal ha sjanse for at det befruktede egget skal feste seg - så jeg slipper kjemisk graviditet. Så jeg skal ta det frem til 10-12 uker i et svangerskap.

Vis vedlegget 53297 Har en innrømmelse og komme med..
Jeg er absolutt ei testetøs uten like:oops:
Fikk plutselig for meg og teste nå, 3 dpo! Hvor dum går det an og være da:p
Så kan jo takke meg selv for denne skyggestreken!:(:oops: Hater de strekene altså:mad: Og hva i all verden skal jeg teste så tidlig for, fyyyy meg!!!!:oops:

Dersom testene dine er "feil" så kan du teste det ved å dyppe en test i vann. Om den samme streken kommer da. Jeg synes det er vanskelig å se om streken din er rosa. Skyggestrek er grå. Det er for tidlig å ha strek 3 dpo, så da må det i så fall være hcg-rester fra noe annet (tidligere EL, tidligere abort eller annet som påvrker hormonet i kroppen din).

Håper du får en klar positiv test etter hvert. :)

Litt ekkel info.. På lørdagsmorran klarte jeg ikke å sove for jeg var livredd for at jeg hadde proppa full glufsa med for my crinone. Så for meg en bikube med pappmasje inni der x) så måtte stå opp å greve ut litt!

*Før Savangerskapet*
*Vi som temper*
*Prøver siden Nov 12*

hahaha.

Huff da. Det går jo opp og ned med alle følelsene med så mye hormoner og så stor lyst på en liten. Jeg prøver å være optimistisk. Tålmodighet er jeg dårligere på (derfor jeg tester fra 8 dpo). Uansett så er jo oppskriften å vente. Og hver dag som går er en dag nærmere målet, uansett hvor lenge det er til vi er i mål. :Heartred

Fin innstilling <3

Vis vedlegget 53297 Har en innrømmelse og komme med..
Jeg er absolutt ei testetøs uten like:oops:
Fikk plutselig for meg og teste nå, 3 dpo! Hvor dum går det an og være da:p
Så kan jo takke meg selv for denne skyggestreken!:(:oops: Hater de strekene altså:mad: Og hva i all verden skal jeg teste så tidlig for, fyyyy meg!!!!:oops:

hahaha tullejente.
Skyggestreken er der kun for å plage deg fordi du tester 3 dpo. :p

Du fikk hvertfall fram smilet hos meg ;) (ikke dårlig det for jeg er seriøst grinete i dag)

Finnes ikke noe mer sexy enn grinete damer? Haha.. :p Kanskje du blir grinete for at du må jobbe litt mer for å forføre mannen? Kroppens selvmotsigende signaler? :p

hihi, nei heldigvis så er mannen min og jeg på samme bølgelengde når det kommer til sex. Og EL funker på han.

Han merker det gjerne først og spør veldig forsiktig om jeg nærmer meg EL fordi han og instinktivt har mer lyst (uten at jeg hverken sier eller gjør noe annerledes) :D

Jeg er heldig sånn :)

Jeg førte den om EW, men det er alltid godt med flere meninger. :D

Jeg også fører det som eggwhite om det er stretchy. Watery skal jo være flytende som vann, derav navnet?

Denne har Liisjja lagt ut før. Jeg tror "Watery" er den som er nederst av de tre som heter "Eggwhite" i denne oversikten her (siden denne oversikten ikke har skilt mellom de to ulike fruktbare typene):

imageuploadedbybv-forum1378409266-839511-jpg.29709

Jeg også fører det som eggwhite om det er stretchy. Watery skal jo være flytende som vann, derav navnet?

Ja, jeg er enig i det, men jeg har aldri tynnflytende cm, men det kjennes glatt og da tenker jeg automatisk watery. Eggwhite er hos meg ikke så glatt, men det er heller ikke sticky. Og Creamy noterer jeg kun når det kjennes ut som lotion.

Men denne gangen var det både vått og stretchy, men jeg tror EW er rett her nå.
Tenker jeg feil?

Denne har Liisjja lagt ut før. Jeg tror "Watery" er den som er nederst av de tre som heter "Eggwhite" i denne oversikten her (siden denne oversikten ikke har skilt mellom de to ulike fruktbare typene):

Den var fin... Men FF har ikke alle disse betegnelsene og da hender det jeg blir usikker. Men takk for denne, jeg tror ikke jeg har sett den før.
*lagre*
edit: altså underbetegnelsene jeg mente. var litt for rask å svare før jeg hadde sett hele plansjen.

Den var fin... Men FF har ikke alle disse betegnelsene og da hender det jeg blir usikker. Men takk for denne, jeg tror ikke jeg har sett den før.
*lagre*

FF har da alle disse? Det er jo kun de fire alternativene:

- Ingen utflod (så er det to bilder med ulike eksempler på det)
- Sticky utflod (tre ulike varianter av sticky, bildene under)
- Cramy utflod (tre ulike varianter av creamy, bildene under)
- Eggwhite utflod (tre ulike varianter, men jeg tror det nederste bildet av "eggwhite" er det som kalles watery i FF, siden det ikke er strekkbart, men i denne oversikten regnes det tydelig som eggwhite for å gjøre det enkelt med én kategori med fruktbar utflod). :)

Så jeg synes denne gjør det enklere jeg. Du kan se over alle bildene og når du finner det som er mest likt så kan du lese på toppen hvilken kategori det er.

Ja, jeg er enig i det, men jeg har aldri tynnflytende cm, men det kjennes glatt og da tenker jeg automatisk watery. Eggwhite er hos meg ikke så glatt, men det er heller ikke sticky. Og Creamy noterer jeg kun når det kjennes ut som lotion.

Men denne gangen var det både vått og stretchy, men jeg tror EW er rett her nå.
Tenker jeg feil?

Da ser det ut som du vanligvis har eggwhite bilde nummer to i oversikten, men at du denne gangen har eggwhite bilde nummer 1. :)

FF har da alle disse? Det er jo kun de fire alternativene:

- Ingen utflod (så er det to bilder med ulike eksempler på det)
- Sticky utflod (tre ulike varianter av sticky, bildene under)
- Cramy utflod (tre ulike varianter av creamy, bildene under)
- Eggwhite utflod (tre ulike varianter, men jeg tror det nederste bildet av "eggwhite" er det som kalles watery i FF, siden det ikke er strekkbart, men i denne oversikten regnes det tydelig som eggwhite for å gjøre det enkelt med én kategori med fruktbar utflod). :)

Så jeg synes denne gjør det enklere jeg. Du kan se over alle bildene og når du finner det som er mest likt så kan du lese på toppen hvilken kategori det er.

Regner med du så editen over. Jeg så ikke kategoriene, kun betegnelsen ved siden av bildene :)

Da ser det ut som du vanligvis har eggwhite bilde nummer to i oversikten, men at du denne gangen har eggwhite bilde nummer 1. :)

Ja :) Det er gjerne litt av begge, men denne gangen var det helt klart. *

Beklager litt overshare her nå :p

Regner med du så editen over. Jeg så ikke kategoriene, kun betegnelsen ved siden av bildene :)

Hehe.. Hjelper å se kategoriene. :) Her var jo poenget nettopp at man kan bli usikker av at utfloden ikke nødvendigvis er helt lik fra gang til gang, men at mange ulike varianter kan være i én kategori allikevel. Synes den er veldig kjekk.

Dersom testene dine er "feil" så kan du teste det ved å dyppe en test i vann. Om den samme streken kommer da. Jeg synes det er vanskelig å se om streken din er rosa. Skyggestrek er grå. Det er for tidlig å ha strek 3 dpo, så da må det i så fall være hcg-rester fra noe annet (tidligere EL, tidligere abort eller annet som påvrker hormonet i kroppen din).

Håper du får en klar positiv test etter hvert. :)
Er nok bare en dum skyggestrek eller noe rart, men hååååper på positiv neste uke:D

hahaha tullejente.
Skyggestreken er der kun for å plage deg fordi du tester 3 dpo. :p

Du fikk hvertfall fram smilet hos meg ;) (ikke dårlig det for jeg er seriøst grinete i dag)
Hahaha, jeg er testetøs men har aldri testet så tidlig før altså:oops:
Skyggestreker er noe herk, vil ikke ha dem uansett når..!
Bra jeg fikk frem smilet hos deg:D Hihi..

Hahaha, jeg er testetøs men har aldri testet så tidlig før altså:oops:
Skyggestreker er noe herk, vil ikke ha dem uansett når..!
Bra jeg fikk frem smilet hos deg:D Hihi..

Tisser du i kopp eller rett på pinnen? Min erfaring er hvis pinnen får for mye væske (enten ved direkte tissing eller for lenge i kopp) kan man få skyggestreker.. ;)

Som sara skrev i en tråd her om dagen: test strimler skal dyppes, og pinner kan tisses på.

Back
Topp