Vi som mistet i juli og august... Mars 2019 termingruppe [emoji174]

Så fantastisk fint initiativ! [emoji173]️[emoji1376] Jeg mistet i begynnelsen av juli. For andre gang på et halvt år (mistet i februar også). Så, det er ganske vemodig å prøve på nytt. Men vi gir ikke opp[emoji847] Jeg fikk mensen tilbake først for to uker siden. Så jeg har (etter mine beregninger) eggløsning nå på fredag [emoji16] I dag fikk jeg blinkende smiley på clearblue sin digitale EL-test, for dere som er kjent med den [emoji1] For en fantastisk følelse at kroppen endelig er seg selv igjen!! Nå begynner den spennende tiden! Denne gangen MÅ det gå bra.. men en liten del av meg er kjempe redd. Hvordan er det med dere? Hva føler dere med å prøve på nytt? Har dere barn fra før av? I hvilken uke mistet dere? Har dere mistet før? Pjuuh! Mange spm[emoji28]
Så trist å høre at du har mistet, spesielt flere ganger:(
Jeg ble veldig glad når denne tråden ble startet! Som nevnt over her så er det ikke akkurat her man helst vil "tilhøre ", men det er godt å ha denne tråden ved siden av IKM trådene :Heartpink Mens og EL er deilige delmål å nå, godt å kjenne at kroppen er seg selv igjen!
Jeg er litt ambivalent i forhold til å prøve på nytt, er optimistisk og har trua, men kjenner at jeg ved litt "motgang" (forsinket EL nå) blir stressa.. Jeg mistet 9 juli, var 7+1, ingen barn fra før, og første gang jeg mistet, fikk EL og mens som normalt etter det:)
Nå venter jeg på EL nr 2 etter SA, men den lar vente på seg litt. Når den først er for sen håper jeg den drøyer til fredag/lørdag, så vi får sjangs til å legge inn aksjer :hilarious: Blir spennede for deg nå, håper det blir spire på deg og at alle gode ting er 3:love7

Så leit å høre at du mistet! [emoji173]️ var du langt på vei?
Jeg var ikke så langt.. og «later som» om min mens kom over uke seinere bare.. det hjelper for meg [emoji6] men kjenner som el nermer seg er jeg mer og mer nervøs. Isteden for å tenke positivt og glede seg, har jeg lyst å løpe vekk og ta en laaaang røyk [emoji28]
Bruker ikke el tester, så går bare på magefølelse og flo/fitbit beregninger... men tenker jeg starter med det evt i pp4 elr 5 [emoji28] er nå pp1 etter sa [emoji849][emoji6]

Godt at kroppen sammarbeider igjen! [emoji16] masse lykke til denne pp! [emoji173]️ hiv deg på IKM tråden [emoji5]

Var «heldigvis» ikke så langt på vei begge gangene. Ca 6 uker første gang, og 8 uker andre gang. Men er rart hvor mye man begynner å tenke, fundere og glede seg til på bare noen uker. Har vært en tung periode, men vi gir ikke opp. Føler meg helt fin igjen nå, og klar for å prøve igjen [emoji5] Har et barn fra før av, på 8(!) år. Så på tide med en liten lillebror- eller søster [emoji28] Alt ligger til rette, men er det ikke typisk da at man skal «plages» [emoji43] Livet ass! Skjønner deg godt!! Vanskelig å tenke positivt bestandig.. Spesielt etter vonde opplevelser. En slik periode skal jo liksom kun være fryd og gammen. Også syns man kanskje at «alle andre» har det så lett, og blir gravid med engang. Man føler seg kanskje litt alene, og kanskje litt vanskelig for partneren også å sette seg helt inn i vår situasjon. Men her inne kan vi forhåpentligvis finne trøst (og snart glede!!) i hverandre [emoji1]

Så kult at du klarer å la vær med EL-tester og alt det der. Jeg er ALTFOR nysgjerrig, jeg mååå teste, for å se om jeg kjenner kroppen min så godt som jeg tror[emoji23]

Tusen takk!! Og lykke til, til deg også[emoji5][emoji173]️

Så trist å høre at du har mistet flere ganger! :Heartred Velkommen til oss! Ikke en gjeng man trakter etter å passe inn i, men veeeldig fin gjeng å ha når man først har fått drittpakka utlevert :love7

Så godt at kroppen er på rett kjøl igjen! Og hurra for eggløsning og nytt håp!! :happy:

Får prøve å svare på noen av spm ;) MA oppdaget på TUL i uke 9+, straks 4 uker siden, jeg tror eggløsning har vært og ikm søn/man, men vet ikke, skjønner ikke så mye av kroppen akkurat nå :banghead: Ikke mistet tidligere, kun en streifer mnd før bi ble gravide.. Er så heldige å ha en fra før :Heartbigred Så det er søskenspira vi håper på skal flytte inn snart :happy:

Midt oppi cytotec-kuren på sykehuset slo det meg at «Shit, når vi prøver igjen utsetter jeg meg for muligheten for å måtte oppleve dette igjen..»
Men er aller mest håpefull for en ny spire og muligheten til å bli en familie på fire :Heartred:happy:

Hva med deg? Var du langt på vei? Er dere klare for å prøve igjen? :happy:

Så godt sagt[emoji5] Fint å ha en gjeng man kan finne trøst i, og forhåpentligvis snart glede [emoji1]

Så trist å høre.. det må ha vært en vond opplevelse[emoji29] jeg krysser fingrene for at syklusen din er i gang igjen! Fantastisk hvis det har gått så fort. Såfremt du er klar for det da, selvfølgelig [emoji4]

Ser den. Tror det er vanskelig å la vær å tenke slikt etter en slik vond opplevelse. Jeg tror alle har den frykten at det kan gå galt, men vi som har mistet har kanskje den frykten enda nærmere. Men samtidig tenker jeg «jeg kan ikke miste eeeenda en gang, denne gangen MÅ det jo bare gå bra». Tenkte det sist gang også, at sjansen for å miste to ganger etter hverandre er minimal. Men så skjedde det. Så frykten er jo der for å miste for tredje gang[emoji29] Har en på 8 år som er veldig klar for en lillebror/søster, så er ekstra trist når det går til h.....

Jeg var ca 6 uker på vei i februar, og 8 uker på vei i juli. Ingenting som står i veien for å bli gravid her [emoji28] Så håper spira sitter med engang. Men føler jeg ikke makter å gå gjennom en SA en gang til[emoji31] Men vi vil jo ha et til barn, så det er bare å hoppe i det og håpe på det beste. Jeg krysser fingrene for oss begge!![emoji173]️

Var «heldigvis» ikke så langt på vei begge gangene. Ca 6 uker første gang, og 8 uker andre gang. Men er rart hvor mye man begynner å tenke, fundere og glede seg til på bare noen uker. Har vært en tung periode, men vi gir ikke opp. Føler meg helt fin igjen nå, og klar for å prøve igjen [emoji5] Har et barn fra før av, på 8(!) år. Så på tide med en liten lillebror- eller søster [emoji28] Alt ligger til rette, men er det ikke typisk da at man skal «plages» [emoji43] Livet ass! Skjønner deg godt!! Vanskelig å tenke positivt bestandig.. Spesielt etter vonde opplevelser. En slik periode skal jo liksom kun være fryd og gammen. Også syns man kanskje at «alle andre» har det så lett, og blir gravid med engang. Man føler seg kanskje litt alene, og kanskje litt vanskelig for partneren også å sette seg helt inn i vår situasjon. Men her inne kan vi forhåpentligvis finne trøst (og snart glede!!) i hverandre [emoji1]

Så kult at du klarer å la vær med EL-tester og alt det der. Jeg er ALTFOR nysgjerrig, jeg mååå teste, for å se om jeg kjenner kroppen min så godt som jeg tror[emoji23]

Tusen takk!! Og lykke til, til deg også[emoji5][emoji173]️

Så bra dere står på! Det er vel en stor støtte for dere å ha en barn fra før [emoji173]️ Håper dere får en (elr to [emoji6]) søskenspire snart!

Her får man virkelig god støtte! Flott gjeng [emoji6] og man blir nå skikkelig nysgjerrig på alt -el,dpo,ikm osv.. men tror nok jeg er litt lat ennå for å teste etter alt dette [emoji23]

Så bra dere står på! Det er vel en stor støtte for dere å ha en barn fra før [emoji173]️ Håper dere får en (elr to [emoji6]) søskenspire snart!

Her får man virkelig god støtte! Flott gjeng [emoji6] og man blir nå skikkelig nysgjerrig på alt -el,dpo,ikm osv.. men tror nok jeg er litt lat ennå for å teste etter alt dette [emoji23]

Wææ! Ja det kommer vel to-tre på engang når det først sitter[emoji32][emoji28]

Haha! For å være ærlig må jeg Google meg fram til hva alt det der betyr [emoji23]

Wææ! Ja det kommer vel to-tre på engang når det først sitter[emoji32][emoji28]

Haha! For å være ærlig må jeg Google meg fram til hva alt det der betyr [emoji23]

[emoji23][emoji23][emoji23] det finnes en tråd med forkortelser! Måtte pugge de sjøl først [emoji6][emoji23][emoji28]

Så fantastisk fint initiativ! [emoji173]️[emoji1376] Jeg mistet i begynnelsen av juli. For andre gang på et halvt år (mistet i februar også). Så, det er ganske vemodig å prøve på nytt. Men vi gir ikke opp[emoji847] Jeg fikk mensen tilbake først for to uker siden. Så jeg har (etter mine beregninger) eggløsning nå på fredag [emoji16] I dag fikk jeg blinkende smiley på clearblue sin digitale EL-test, for dere som er kjent med den [emoji1] For en fantastisk følelse at kroppen endelig er seg selv igjen!! Nå begynner den spennende tiden! Denne gangen MÅ det gå bra.. men en liten del av meg er kjempe redd. Hvordan er det med dere? Hva føler dere med å prøve på nytt? Har dere barn fra før av? I hvilken uke mistet dere? Har dere mistet før? Pjuuh! Mange spm[emoji28]

Så trist at du mistet [emoji174] Det er vondt og urettferdig. Jeg skjønner veldig godt at du synes det er vemodig å prøve på nytt, men jeg synes du virker veldig optimistisk og med godt mot så det er veldig bra! Og så bra at kroppen er seg selv igjen! [emoji4]

Her finner du hvertfall oss som trolig har kjent på alle de samme følelsene som du har hatt. Lagde denne tråden fordi det er en veldig ensom sorg og da er det godt å kunne snakke med andre i samme båt. Så ikke et sted man vil høre hjemme, nei. Men når ting er som de er er det godt å ha hverandre. Dessuten er det jo greit å utveksle litt erfaringer [emoji1]

Her kom eggløsning (EL) i dag. Eller positiv test i dag morges så da skjer vel selve eggslippet ila. natten/i morgen tidlig. Kjenner det røsker litt i den ene eggstokken. Jeg synes det er helt utrolig hva man kommer seg gjennom og jeg blir overrasket over at jeg nok en gang er positivt innstilt med pågangsmot.

Jeg har mistet flere ganger og dette blir potensielt min 7. graviditet og den 4. bare i år. Jeg blir gravid bare av å se samboeren min naken [emoji13] Klarer bare ikke forbli gravid. Hadde en MA i feb i uke 10 og en MA til i mai i uke 12. Så ble vi utredet for habituell abort. De fant ikke noe galt. Ble gravide igjen i juni, men mistet igjen i slutten av juli i uke 6. Trodde jeg var gravid igjen forrige syklus, men var bare skyggestreker. Nå er jeg forhåpentligvis gravid igjen. Eller veldig snart hvertfall [emoji4] De andre abortene i fjor har jeg ikke like god koll på for jeg fulgte ikke så godt med da og vi prøvde egentlig ikke, men var aldri lenger enn uke 8.

Jeg er 50 % sykemeldt da det siste årets påkjenninger har vært litt i overkant. Har ikke taklet en stressende jobb med enormt ansvar ved siden av. Ved ny graviditet går jeg på Litinus, Abyl-E og prednisolon. Håper det nyeste innslaget - Prednisolon - er utslagsgivende.

Jeg går også til akupunktur og fotsoneterapi på Frøyaklinikken. Man blir litt desperat og villig til å prøve alt når det er så mye motgang. Tenker at det skader hvertfall ikke. Om jeg så bare får en placeboeffekt så er jo det fint [emoji6]

For øvrig har 70 % (overdriver ikke - det er helt sykt!) av min omgangskrets babyer under 1 år eller en på vei. Det gjør det ekstra vondt. Har trukket meg veldig tilbake fordi det er så sårt.

Jeg måtte også Google forkortelsene i begynnelsen, men tar ikke lang tid før det sitter [emoji6]

Håper dette går veien for oss alle snart! [emoji173]️

Så godt sagt[emoji5] Fint å ha en gjeng man kan finne trøst i, og forhåpentligvis snart glede [emoji1]

Så trist å høre.. det må ha vært en vond opplevelse[emoji29] jeg krysser fingrene for at syklusen din er i gang igjen! Fantastisk hvis det har gått så fort. Såfremt du er klar for det da, selvfølgelig [emoji4]

Ser den. Tror det er vanskelig å la vær å tenke slikt etter en slik vond opplevelse. Jeg tror alle har den frykten at det kan gå galt, men vi som har mistet har kanskje den frykten enda nærmere. Men samtidig tenker jeg «jeg kan ikke miste eeeenda en gang, denne gangen MÅ det jo bare gå bra». Tenkte det sist gang også, at sjansen for å miste to ganger etter hverandre er minimal. Men så skjedde det. Så frykten er jo der for å miste for tredje gang[emoji29] Har en på 8 år som er veldig klar for en lillebror/søster, så er ekstra trist når det går til h.....

Jeg var ca 6 uker på vei i februar, og 8 uker på vei i juli. Ingenting som står i veien for å bli gravid her [emoji28] Så håper spira sitter med engang. Men føler jeg ikke makter å gå gjennom en SA en gang til[emoji31] Men vi vil jo ha et til barn, så det er bare å hoppe i det og håpe på det beste. Jeg krysser fingrene for oss begge!![emoji173]️
Om man har mistet en eller flere ganger så må man jo tenke at neste gang så går det bra :Heartred Hvis ikke tør man jo ikke.. Og når man endelig sitter der med en liten en så trur jeg at det negative og triste vil falme :happy:

Håper spira sitter for oss alle sammen ganske så snart!! :love7

Og klar for det er bare forbokstaven, ble ikke noen ventemåned her i gården når jeg mistenkte el :hilarious:
Fikk blødninger igjen etterpå, så trur nok det ikke er håp denne mnd, men vi prøvde nå hvertfall :joyful:

32778456-29E4-40AD-9121-8AD6CFFDBC7D.jpeg
23E472E9-9A14-4073-A634-100C9AE2D36D.jpeg

Hadde vel håpet g-testene skulle være helt neg idag, så litt (veldig) snurt! Var derfor jeg måtte finne frem en 25 mlu også - har jo brukt opp hele testeforsyningen før testene er blitt negative jo :hilarious:

Gadd ikke el-test idag siden jeg fortsatt har litt blødninger :banghead:

Ut ifra tempen så trur jeg at det er tr jeg venter på eller..?
Bruksanvisning til kroppen, ja takk :arghh:

Vis vedlegget 272799 Vis vedlegget 272798

Hadde vel håpet g-testene skulle være helt neg idag, så litt (veldig) snurt! Var derfor jeg måtte finne frem en 25 mlu også - har jo brukt opp hele testeforsyningen før testene er blitt negative jo :hilarious:

Gadd ikke el-test idag siden jeg fortsatt har litt blødninger :banghead:

Ut ifra tempen så trur jeg at det er tr jeg venter på eller..?
Bruksanvisning til kroppen, ja takk :arghh:

Ikke godt å si [emoji85] men hvis det er mensen så er det «bra». Testene blir garantert negative etterpå og du slipper å gå rundt å lure på hva som skjer hele tiden. Du starter på nytt med en ordentlig sjans. Også kan du kose deg litt ekstra i helgen [emoji8]

Ikke godt å si [emoji85] men hvis det er mensen så er det «bra». Testene blir garantert negative etterpå og du slipper å gå rundt å lure på hva som skjer hele tiden. Du starter på nytt med en ordentlig sjans. Også kan du kose deg litt ekstra i helgen [emoji8]
Ja, det er sant!! Sånn sett håper jeg mensen kommer NÅ!! :happy093For blir den noen dager forsinket så mister vi TO pp pga jobb til mannen..
akkurat det vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til akkurat nå :(

Ja, det er sant!! Sånn sett håper jeg mensen kommer NÅ!! :happy093For blir den noen dager forsinket så mister vi TO pp pga jobb til mannen..
akkurat det vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til akkurat nå :(

Oj!! Nei, det skjønner jeg [emoji30] Så han er borte i 2 mnd av gangen? [emoji85]

Oj!! Nei, det skjønner jeg [emoji30] Så han er borte i 2 mnd av gangen? [emoji85]
Neida :hilarious: Men han er offshore, så dersom syklusen min går rett tilbake i vanlig rutine så har han på-periode ved neste el, og skulle syklus forskyve seg litt så er’n pokkern meg ute ved neste el også!! :eek:
MEN det murrer i korsryggen igjen idag, så håper egentlig at mensen starter idag/imrg - hvordan pokkern jeg skal skille evt mensen fra blødningene jeg har hatt til nå vet jeg ikke men :wideyed:

Neida :hilarious: Men han er offshore, så dersom syklusen min går rett tilbake i vanlig rutine så har han på-periode ved neste el, og skulle syklus forskyve seg litt så er’n pokkern meg ute ved neste el også!! :eek:
MEN det murrer i korsryggen igjen idag, så håper egentlig at mensen starter idag/imrg - hvordan pokkern jeg skal skille evt mensen fra blødningene jeg har hatt til nå vet jeg ikke men :wideyed:

Ikke ta noen sorger på forskudd da. Kan jo tenkes at syklus ikke blir helt som den var [emoji5]

Ja, det er et godt spørsmål. Blir vel tempen da som må gi deg en pekepinn da ‍♀️

Ikke ta noen sorger på forskudd da. Kan jo tenkes at syklus ikke blir helt som den var [emoji5]

Ja, det er et godt spørsmål. Blir vel tempen da som må gi deg en pekepinn da ‍♀️
Nei, det er sant! Prøver å ikke tenke så mye på det, plutselig kan det jo bli fulltreffer allikevel :happy:

Ja, får se hva som skjer med temp, tenker jeg setter CD 1 når tempen går ned og holder seg der, også blir det nok en del el-tester som ryker idet blødningene gir seg, så eggløsning hvertfall ikke kan snike seg forbi :woot:

I mellomtiden er det full dpo-nedtelling på dine vegne :hilarious: 1 dpo idag, ja? 6 dager til testing :D

Nei, det er sant! Prøver å ikke tenke så mye på det, plutselig kan det jo bli fulltreffer allikevel :happy:

Ja, får se hva som skjer med temp, tenker jeg setter CD 1 når tempen går ned og holder seg der, også blir det nok en del el-tester som ryker idet blødningene gir seg, så eggløsning hvertfall ikke kan snike seg forbi :woot:

I mellomtiden er det full dpo-nedtelling på dine vegne :hilarious: 1 dpo idag, ja? 6 dager til testing :D

Hahahah ja! [emoji1]

Uff, merker jeg er blitt litt sånn kverulant, bezzerwizzer forum-type. Må slutte! [emoji85][emoji85][emoji85]

Klarer bare ikke dy meg til tider for folk sprer så mye rar info [emoji15][emoji15][emoji15]

Hahahah ja! [emoji1]

Uff, merker jeg er blitt litt sånn kverulant, bezzerwizzer forum-type. Må slutte! [emoji85][emoji85][emoji85]

Klarer bare ikke dy meg til tider for folk sprer så mye rar info [emoji15][emoji15][emoji15]
Haha! Fortsett :jimlad: Det er jo mye rart som deles til tider! :banghead: Trenger at noen faktisk korrigerer :gen014

Trur faktisk jeg er CD1 idag :happy093
Tempen gikk enda et hakk ned, bare 0,05-0,1 fra der jeg har flest temp før el :happy: Det murrer i korsryggen og blødningene har tatt seg litt opp idag tidlig, fra nesten ingenting i går ettermiddag/kveld. Også orker jeg ikke fundere mer, så nå har jeg bare bestemt meg - CD1! :D

Trudde jo dette skulle bli drit kjipt!! Men det føles godt! :eek:

Og dersom det faktisk er mensen som setter i gang og syklus er tilbake i rytme allerede så får vi faktisk en sjanse de to kommende månedene, dog litt flaks trengs i september, men det synes jeg vi fortjener :joyful:

Back
Topp