Vi som hadde termin mars, april og mai 2024

Takk, det var veldig fint å lese! Første gang vi prøvde på barn, så ble jeg gravid på PP3 og den spiren satt hele veien (hun er 2 år nå). Etter ammeslutt, så var det mye kluss med syklusen, men da den ble stabil, så tok det igjen bare 3 PP, men det er den MAen jeg nå venter på at kroppen skal bli ferdig med. Med gynekologen din sine ord i bakhodet, så konkluderer jeg med at dette går bra! :) Heia kroppen!:happy093.
Trivelig å kunne være til hjelp☺️ synes du høres superfertil ut jeg!! Etter min MA så sa hun også (samme gynekologen) at det desverre er mer vanlig enn man tror, at de så utrolig mye av det på akuttmottaket... ca 1 av 4 går tapt. Og en MA er like sannsynlig for enhver person, man kan bare ha hatt uflaks. Desverre... men godt å vite at det ikke nødvendigvis er noe feil med en selv eller partner av den grunn. Heia kroppen!! snart er du i rute igjen skal du se ☺️❤️

Var igjennom utskraping etter BO for 15 dager siden. Testene ble fort veldig svake (type man må legge mye godvilje til for å se strek på de testene jeg tok den siste uken). Tok EL-test i dag, egentlig bare av ren kjedsomhet... kan dette stemme? 20231015_132352.jpg

Last edited:
Var igjennom utskraping etter BO for 15 dager siden. Testene ble fort veldig svake (type man må legge mye godvilje til for å se strek på de testene jeg tok den siste ukene). Tok EL-test i dag, egentlig bare av ren kjedsomhet... kan dette stemme? Vis vedlegget 417003
Ja, tror faktisk det der kan stemme. Mener å ha lest en plass på mai-gruppen at en det hadde eggløsning to uker etter sa eller noe sånt. Masse lykke til :happy:

Ja, tror faktisk det der kan stemme. Mener å ha lest en plass på mai-gruppen at en det hadde eggløsning to uker etter sa eller noe sånt. Masse lykke til :happy:
var igjennom BO og deretter utskrapning I juni også. Da fikk jeg tilbake mens 25 dager etter inngrepet. Ble anbefalt å vente til etter ny mens med å prøve igjen, men vi hadde jo sex i natt:bag:

Ammingen forhindret mensen hos meg og, i ca 6 mnd. Så det tror jeg er ganske vanlig og tror ikke det vil skje igjen hvis ikke du ammer nå. Ikke PCOS er veldig bra da! Jeg har det, vil ikke anbefale det :p :hilarious: tror det er veldig vanlig men kjipt med endringer etter mist. men skjønner godt at du stresser! Jeg husker gynekologen min sa til meg en ting som hjalp meg når jeg stresset over min alder, hun sa at "jo, det stemmer at fertiliteten synker med økende alder når man ser på befolkningen som en helhet. Men ser man på kvinner som enkeltindivider trenger det ikke være tilfellet. En kvinne på nærmere 40 kan f.eks. være mer fertil enn ei på 20, det kommer an på de genene vi har med oss, kvaliteten på eggene, underliggende sykdommer osv." Så bare alder så hun ikke som et hinder, og det synes jeg var så fint og betryggende å høre, da vi pumpes fulle av info overalt at med økende alder er det så mye vanskeligere osv. Blir jo mildt sagt stressa av mindre :oops:
Veldig enig der , samme har jeg hørt og både jeg og moren min er super fertile og mormor . Så tenker at det er genetisk . Var uheldig med med pilla to ganger og ble gravid i tenåra og tidlig 20 åra og tok abort , ble også gravid raskt med de tre vi har uten st de var super planlagt . Prøvd på nr fire nå med ny mann som har testa for lav sædlvalitet . Tar ut spiralen i desember og smeller til i mars med spire , mister i uke 8 og smeller til med ny etter to mnd konstanterer MA i uke 12 målt i uke 8 . Så smekte vi til med kjemisk mnd etter . Venter nå på ny el å håper at spire nr fire for i år vil sitte . Jeg er også bikka 40 :) vi fikk beskjed om å hive oss i å prøve på nytt og at det var uflaks at vi mista 2 ganger .

Var igjennom utskraping etter BO for 15 dager siden. Testene ble fort veldig svake (type man må legge mye godvilje til for å se strek på de testene jeg tok den siste uken). Tok EL-test i dag, egentlig bare av ren kjedsomhet... kan dette stemme? Vis vedlegget 417003
Jeg har hatt positiv el på samme tid etter to MA i år :) så kan stemme .

Var igjennom utskraping etter BO for 15 dager siden. Testene ble fort veldig svake (type man må legge mye godvilje til for å se strek på de testene jeg tok den siste uken). Tok EL-test i dag, egentlig bare av ren kjedsomhet... kan dette stemme? Vis vedlegget 417003
Jepp, jeg hadde el to uker etter MA nå i sommer

Veldig enig der , samme har jeg hørt og både jeg og moren min er super fertile og mormor . Så tenker at det er genetisk . Var uheldig med med pilla to ganger og ble gravid i tenåra og tidlig 20 åra og tok abort , ble også gravid raskt med de tre vi har uten st de var super planlagt . Prøvd på nr fire nå med ny mann som har testa for lav sædlvalitet . Tar ut spiralen i desember og smeller til i mars med spire , mister i uke 8 og smeller til med ny etter to mnd konstanterer MA i uke 12 målt i uke 8 . Så smekte vi til med kjemisk mnd etter . Venter nå på ny el å håper at spire nr fire for i år vil sitte . Jeg er også bikka 40 :) vi fikk beskjed om å hive oss i å prøve på nytt og at det var uflaks at vi mista 2 ganger .
Ikke sant!! Så gøy at dere kan se det så tydelig igjennom generasjonene! Litt av en historie dere har vært igjennom... Håper at nummer fire sitter for dere!!! ❤️ blir nummer 4 her også nå, men først skal jeg utredes for habituell abort. Men mistenker at jeg også er rimelig fruktbar. Ble gravid på tross av at jeg gikk på p-piller og tok en dagen derpå pille i 20-årene (fant det ut fordi jeg spontanaborterte, normalt med så mye som jobbet imot den stakkars). Er 35 nå, etter datteren vår ble jeg gravid tross amming etter å ha ha ett samleie, mistet i uke 8, så ble jeg gravid andre pp etter det, MA i uke 11, og så gravid igjen første pp etter det men det var nok en SA. Så problemet er jo ikke å bli gravid, men å beholde de tydeligvis. Men har også vært under et unormalt høyt stress som har gjort meg fysisk dårlig det siste året, så jeg er redd for at det kan ha påvirket også...

Ikke sant!! Så gøy at dere kan se det så tydelig igjennom generasjonene! Litt av en historie dere har vært igjennom... Håper at nummer fire sitter for dere!!! ❤️ blir nummer 4 her også nå, men først skal jeg utredes for habituell abort. Men mistenker at jeg også er rimelig fruktbar. Ble gravid på tross av at jeg gikk på p-piller og tok en dagen derpå pille i 20-årene (fant det ut fordi jeg spontanaborterte, normalt med så mye som jobbet imot den stakkars). Er 35 nå, etter datteren vår ble jeg gravid tross amming etter å ha ha ett samleie, mistet i uke 8, så ble jeg gravid andre pp etter det, MA i uke 11, og så gravid igjen første pp etter det men det var nok en SA. Så problemet er jo ikke å bli gravid, men å beholde de tydeligvis. Men har også vært under et unormalt høyt stress som har gjort meg fysisk dårlig det siste året, så jeg er redd for at det kan ha påvirket også...
Huff det var litt av en Berg og dalbane det også . Tror jeg selv gikk på antibiotika og p piller når nr en ble til . Nr tre tok jeg angrepille og begynte på p piller og tenkte ikke mer på det, vipps var jeg nesten 12 uker .

Mamma ble gravid med hormonspiral , så ja vi å bli gravid er ingen sak . Nå sliter jeg litt med å beholde de :bag:

Huff det var litt av en Berg og dalbane det også . Tror jeg selv gikk på antibiotika og p piller når nr en ble til . Nr tre tok jeg angrepille og begynte på p piller og tenkte ikke mer på det, vipps var jeg nesten 12 uker .

Mamma ble gravid med hormonspiral , så ja vi å bli gravid er ingen sak . Nå sliter jeg litt med å beholde de :bag:
Håper vi begge får beholde neste!! ❤️

Jeg føler jeg lever litt i limbo.. Kan ikke telle syklus dager, kan ikke teste etter EL.. Tok første graviditetstest i dag, den var neeeesten negativ. Så jeg håper blodprøve neste uke viser 0.

Eneste fordelen er at jeg vet vi ikke skal i gang igjen før tredje syklus. Men det føles litt sånn uendelig til når man ikke kan telle syklusdager. Særlig når halve livet de siste 4 årene er basert på syklusdager mer enn kalender mnd uker datoer.

Teller ned til London tur, og julehandel da i det minste.

Altså… hehe… Jeg hadde egentlig bestemt meg for å vente på første mens før vi prøver, men i kveld resonnerte jeg meg frem til at hvis mannen og jeg har sex i kveld (el-slim!!!), så kan jeg både håpe på mensen og håpe på ikke-mensen — altså en vinn-vinn-situasjon . Dermed ble det sex :joyful: :goodnight. Resonnerte meg også frem til at litt humping, ville hjelpe egget til å slippe :gen026

Last edited:
Jeg fryktet en stund at det var HCG-rester som slo ut på eggløsningstestene, men nå ser det ut som om jeg faktisk har hatt eggløsning.. Har alle symptomer også, men det kunne jo like gjerne være hoder som tuller. Testene ser iallfall lovende ut - til tross for at jeg ikke testet før peak:bag:Screenshot_20231017-132216_Premom.jpg

Etter at hCG fortsatt slo ut på tester etter TR var over, så har jeg endelig vært til privat gynekolog. (8,5 uker etter den medisinske aborten). Der ble det funnet en ganske stor rest på 25x14 mm.. Nå er jeg endelig henvist til utskrapning på sykehuset. Godt å få svar, men SKAMMELIG og måtte betale 1600 kr for å få hjelp… Har ringt til gyn 3 ganger i løpet av denne perioden med bekymringer uten å få sjekk, så tror nok de skal få passet sitt påskrevet i morgen. :happy: :happy:
Noen som har erfaring med hvor raskt eggløsning kommer etter utskrapning?

Etter at hCG fortsatt slo ut på tester etter TR var over, så har jeg endelig vært til privat gynekolog. (8,5 uker etter den medisinske aborten). Der ble det funnet en ganske stor rest på 25x14 mm.. Nå er jeg endelig henvist til utskrapning på sykehuset. Godt å få svar, men SKAMMELIG og måtte betale 1600 kr for å få hjelp… Har ringt til gyn 3 ganger i løpet av denne perioden med bekymringer uten å få sjekk, så tror nok de skal få passet sitt påskrevet i morgen. :happy: :happy:
Det er skammelig å måtte betale 1600,- ja.. Er også skammelig at de ikke har tatt deg inn på en sjekk.. Selv om de sier ting er innenfor "normalen" så har jeg lært at magefølelsen min som oftest har rett - innen for normalen er en skammelig unnskylding for å ikke ta folk seriøst ❤️

Herregud… håper virkelig du gir dem tilbakemelding på det der ja! Og det er det der jeg er redd for også… sykt at du måtte betale så mye for å bli tatt på alvor! :arghh:

Så utrolig kjipt å få en sånn beskjed etter så mange uker! Virker som det er utrolig høy terskel for å ta inn folk til undersøkelse og veldig merkelig at du ikke fikk sjekket det ordentlig med positive tester så lenge etter.

Som om det ikke er nok å gå gjennom en abort. I tillegg til at man skal spekulere i mange uker etterpå om det er rester og vente på å begynne å prøve igjen. Er jo en belastning å ikke bli ferdig med det.

Men bra at du fikk sjekket det til slutt og håper det ordner seg nå❤️

Back
Topp