Vi som hadde termin juni, juli og august 2024

Huff. Kjenner det knyter seg i magen av å tenke på hva du går gjennom nå. <3 Håper det går greit for seg de neste dagene, og at du får god støtte.

Kan jeg spør deg hvordan kroppen din var når du ble gravid på første syklus etter MA? Du sa du ikke testet positivt før en uke etter forventet mens. Testet du i dagene før mensen, men de var negative? Hadde du noen symptomer i denne perioden? Jeg skulle fått mensen i dag om jeg regner 14 dager fra eggløsning, men er jo ikke helt sikker på hvordan kroppen min er nå etter MAen... Det er jo ikke sikkert jeg hadde eggløsning heller, så veldig usikker. Noen sier jo at det går 6 uker til de får mensen etter MA.
Jeg hadde ikke symptomer når jeg testet, testet dagen før jeg skulle hatt mensen og tre dager etter. Begge negativ. Testet så en uke etter og den var da positiv. Hadde ingen tro på at jeg var gravid, men tok testen siden jeg hadde liggende og mensen begynte å bli veldig sein. Symptomer utenom uteblitt mens kom vell svakt noen dager etter positiv test. Kroppen var nok bare litt ute å kjørte fremdeles.
 
  • Omsorg
Reactions: E-S
Hei! :) Jeg hadde termin 23.juni, men oppdaget MA i uke 13 og hadde utskrapning 13.desember. Begynte å teste for eggløsning ca 14 dager etter utskrapning, og ifølge CB hadde jeg eggløsning 3.januar. Vi la inn askjer hver dag både før og etter EL, og er nå i dpo-land, men vet jo egentlig ikke når mensen skal komme.. dersom mensen skal komme 14 dager etter EL skal den egentlig være her i morgen. Kan det være at jeg ikke hadde eggløsning og at mensen derfor ikke kommer som ventet? Synes denne venteperioden er så vanskelig. Er det noen her som er i samme situasjon?
Hei :) Jeg hadde ikke MA, men SA og mye tidligere enn deg så er jo ikke helt samme situasjon. Men kroppen har ikke vært seg selv siden. (skjedde tidl. des). Temperaturen min er all over the place, var veldig vanskelig å tolke om jeg hadde eggløsning i pp1 selv om jeg hadde pos LH-test. Mens kom to dager forsinket i forhold til en normal syklus og varte litt lenger enn vanlig. Fikk også tidenes kviseutbrudd og ser ut som en tenåring fremdeles. Det er tøft for kroppen dette! Og så kommer det mentale i tillegg. Føler sånn med deg :Heartred Denne pp har LH-testene mine vært pos 5d tidligere enn forventet, men temp stiger ikke. så helt umulig å si om kroppen ikke klarer el om det fremdeles er kluss med temp etter sa. Det er rett og slett skikkelig dritt å være i en sånn her situasjon! Sender varme tanker:Heartred
 
Jeg var i samme situasjon i oktober. MA i uke 10. vi fikk det ikke til første syklus, men da fikk jeg heller ikke en sterk positiv på eggløsningstester. Vi fikk positiv test neste syklus, men testet ikke positivt før en uke etter forventet mens etter vanlig syklus. Jeg fikk ny bekreftet MA i dag og har fått piller for å sette det i gang. Kjenner jeg ikke har litt lyst å begynne å prøve på nytt, samtidig om det mentalt har roet seg litt. Det blir ultralyd privat tidligere neste gang for å unngå ta det skal gå så lenge før kroppen gir opp. Vi kommer til å starte å prøve etter blødningen gir seg, men kommer til å kjøpe eggløsningstester for å prøve å sjekke litt.
Dette høres helt forferdelig ut!! Vet ikke hva jeg skal si en gang, ord blir tomme i en sånn situasjon. Håper du har god støtte i partner:Heartred Sender deg varme tanker:Heartred
 
Hei :) Jeg hadde ikke MA, men SA og mye tidligere enn deg så er jo ikke helt samme situasjon. Men kroppen har ikke vært seg selv siden. (skjedde tidl. des). Temperaturen min er all over the place, var veldig vanskelig å tolke om jeg hadde eggløsning i pp1 selv om jeg hadde pos LH-test. Mens kom to dager forsinket i forhold til en normal syklus og varte litt lenger enn vanlig. Fikk også tidenes kviseutbrudd og ser ut som en tenåring fremdeles. Det er tøft for kroppen dette! Og så kommer det mentale i tillegg. Føler sånn med deg :Heartred Denne pp har LH-testene mine vært pos 5d tidligere enn forventet, men temp stiger ikke. så helt umulig å si om kroppen ikke klarer el om det fremdeles er kluss med temp etter sa. Det er rett og slett skikkelig dritt å være i en sånn her situasjon! Sender varme tanker:Heartred
Hei :) Så trist å høre at du også opplevde det samme. Da var vi nok gjennom det på ca. samme tidspunkt. Det er bare skikkelig dritt. Hater å være i denne situasjonen.. Sender varme tanker tilbake, og håper du har gode folk rundt deg :Heartred

Jeg har ikke tempet, fordi jeg ikke helt skjønner hvordan man gjør det og hvordan man måler..:angelic: Men skjønner jo at det kanskje kan være lurt å gjøre for å være mer sikker på om man har EL eller ikke. Er det det som liksom er den "sikreste" måten å sjekke om man har EL på? Og tester du hver dag i hele syklusen når du temper?

Jeg fikk mensen i går kveld (to dager etter forventet), så jeg regner med at jeg er tilbake i normal syklus igjen nå, så da er det bare å vente på neste EL og krysse alle fingre.. På hvilken cd kom din eggløsning nå i pp2? Jeg har vanligvis hatt ganske sein eggløsning, typ på cd. 22-23. Spent på om den er like sien nå etter MA.
 
Hadde termin 24. juli. Fikk konstatert MA ved TUL 13+3. Engelen vår kom ikke lenger enn 6+2. Denne uka har vært min tøffeste uke noen sinne.
Huff, føler sånn med deg. Det var akkurat det samme som skjedde med meg (oppdaget på TUL uke 13). Helt forferdelig beskjed å få. Håper du har gode folk rundt deg og tar vare på deg selv denne tiden. :Heartred
 
Hei :) Så trist å høre at du også opplevde det samme. Da var vi nok gjennom det på ca. samme tidspunkt. Det er bare skikkelig dritt. Hater å være i denne situasjonen.. Sender varme tanker tilbake, og håper du har gode folk rundt deg :Heartred

Jeg har ikke tempet, fordi jeg ikke helt skjønner hvordan man gjør det og hvordan man måler..:angelic: Men skjønner jo at det kanskje kan være lurt å gjøre for å være mer sikker på om man har EL eller ikke. Er det det som liksom er den "sikreste" måten å sjekke om man har EL på? Og tester du hver dag i hele syklusen når du temper?

Jeg fikk mensen i går kveld (to dager etter forventet), så jeg regner med at jeg er tilbake i normal syklus igjen nå, så da er det bare å vente på neste EL og krysse alle fingre.. På hvilken cd kom din eggløsning nå i pp2? Jeg har vanligvis hatt ganske sein eggløsning, typ på cd. 22-23. Spent på om den er like sien nå etter MA.
Var en annerledes jul for å si det sånn. Heldigvis mange med stor forståelse rundt meg! Hadde ikke egentlig tenkt å si så mye, men endte opp med å dele med familien. Glad jeg gjorde det!

Så vidt jeg har forstått er temping og ultralyd eneste måte å bekrefte eggløsning på. At egget faktisk slapp under eggløsning altså. LH-tester forteller deg jo at eggløsning er på vei, men sier ingenting om egget slapp. Og det er vel ikke så mange som får ultralyd hver mnd :p Så temping it is! Jeg temper gjennom hele syklus. Er noen ting som er ganske viktig for at det skal bli nøyaktig. Må være det første du gjør når du våkner om morgenen, og må skje til omtrent samme tid hver dag(innenfor 30min). Jeg temper rektalt, men har hørt at en del temper vaginalt også. Mange feilkilder hvis du temper i munnen, det er ikke like nøyaktig. Så er det viktig at temp.målet er ganske nøyaktig. Ser at mange skriver det må ha to desimaler, men så vidt jeg kan lese om de med to desimaler på nett har de bare en nøyaktighet på 0,1 og da er det jo likegyldig om det har ett el to desimaler. Så jeg tror det kommer fra amerikanske råd, da de følger fahrenheit-skalaen og da er det viktig med to desimaler. Jeg ville gitt temping et forsøk hvis du har lyst til å bli sikrere på eggløsning! Selv om tempen min har vært litt rar siden SA...

Min eggløsning er vanligvis rundt cd 17 med syklus på 31d. Det stemte pp1 etter SA, men ikke nå. Var plutselig positive LH-tester på mandag! Så mer rundt cd14-15. Og tempen er treigere med å stige enn normalt, så kroppen er visst ikke helt tilbake til normalen enda. Er visst store forskjeller på hvordan man har det mnd etter å ha mistet. noen går rett tilbake til syklusen de hadde, andre får endringer. Det kjipe er at man ikke vet
 
Var en annerledes jul for å si det sånn. Heldigvis mange med stor forståelse rundt meg! Hadde ikke egentlig tenkt å si så mye, men endte opp med å dele med familien. Glad jeg gjorde det!

Så vidt jeg har forstått er temping og ultralyd eneste måte å bekrefte eggløsning på. At egget faktisk slapp under eggløsning altså. LH-tester forteller deg jo at eggløsning er på vei, men sier ingenting om egget slapp. Og det er vel ikke så mange som får ultralyd hver mnd :p Så temping it is! Jeg temper gjennom hele syklus. Er noen ting som er ganske viktig for at det skal bli nøyaktig. Må være det første du gjør når du våkner om morgenen, og må skje til omtrent samme tid hver dag(innenfor 30min). Jeg temper rektalt, men har hørt at en del temper vaginalt også. Mange feilkilder hvis du temper i munnen, det er ikke like nøyaktig. Så er det viktig at temp.målet er ganske nøyaktig. Ser at mange skriver det må ha to desimaler, men så vidt jeg kan lese om de med to desimaler på nett har de bare en nøyaktighet på 0,1 og da er det jo likegyldig om det har ett el to desimaler. Så jeg tror det kommer fra amerikanske råd, da de følger fahrenheit-skalaen og da er det viktig med to desimaler. Jeg ville gitt temping et forsøk hvis du har lyst til å bli sikrere på eggløsning! Selv om tempen min har vært litt rar siden SA...

Min eggløsning er vanligvis rundt cd 17 med syklus på 31d. Det stemte pp1 etter SA, men ikke nå. Var plutselig positive LH-tester på mandag! Så mer rundt cd14-15. Og tempen er treigere med å stige enn normalt, så kroppen er visst ikke helt tilbake til normalen enda. Er visst store forskjeller på hvordan man har det mnd etter å ha mistet. noen går rett tilbake til syklusen de hadde, andre får endringer. Det kjipe er at man ikke vet
Ok, skjønner! Takk for forklaring :) Da skal jeg prøve meg på temping tror jeg. Får begynne i dag da :) Hvor mye er det normalt at tempen stiger rundt eggløsning? Og bruker du app for å notere ned?
 
Ok, skjønner! Takk for forklaring :) Da skal jeg prøve meg på temping tror jeg. Får begynne i dag da :) Hvor mye er det normalt at tempen stiger rundt eggløsning? Og bruker du app for å notere ned?
Titt inn på vi som temper-tråden i prøver forumet :) de aller aller fleste bruker fertilityfriend-appen
 
Ok, skjønner! Takk for forklaring :) Da skal jeg prøve meg på temping tror jeg. Får begynne i dag da :) Hvor mye er det normalt at tempen stiger rundt eggløsning? Og bruker du app for å notere ned?
Oi, så ikke at du hadde svart før nå! Sorry! Tempen må stige minst 0,2 grad C for at du skal kunne være sikker. Og det er da 0,2 grad over snittet av de siste 6 dagene. Og den må holde seg der minst 3dager. Da vet du at egget slapp! Bruker app ja, fertility friend :)
 
  • Liker
Reactions: E-S
idag tenner jeg lys tre stykker, den ene som var for juli og to som skulle være sen august. Til ene var uke 5/akkurat kjemisk og andre var tvillinger som døde før uke 8 men oppdaget ca da. Skulle så gjerne ønske å bli kjent med dem, tenker mye på hvordan de skulle være som voksne. Savner alle ekstra idag.
 
Jeg skulle hatt termin 28.august. Men da jeg kom til 17 uker før påskeferien, viste ultralyd et foster som døde i uke 14. Sannsynligvis bare få dager etter TUL da alt så fint ut. Gruer meg litt til slutten av august. Og egentlig sommerferien. Siden jeg er lærer, så har jeg arbeidsfri store deler av sommeren og skulle derfor gå rett over i perm i løpet av sommeren. Klem til alle her.
 
Jeg mistet i fjor rett før jul. Konstatert MA 8+2, ble målt til 6+1 og endte opp med utskraping på julaften. Hadde termin 8 Juli. Den julen var verre enn årene da jeg ufrivillig barnløs. Følte at det var en person som manglet, akkurat som om jeg tenkte at det skulle være en ekstra person rundt bordet :sorry: og levde lenge som om jeg var gravid fram til midten av februar.

Holder på med stimulering for å gjennomføre 3 søskenforsøket (ivf), men usikker på om det blir noe ut av det pga dårlig eggkvalitet.
 
Back
Topp