Vi som hadde termin juni, juli og august 2024

Blir så forvirra. Som nevnt tidligere, ma før jul, sluttet å blø for ca 14 dager siden, men hadde skyggestrek på graviditetstest for to dager siden. Tok el-test i går, negativ. Tok en ny i dag, og den ser nesten positiv ut. Kan jeg ha el nå? Blir altså så forvirra..
 

Vedlegg

  • IMG_3840.jpeg
    IMG_3840.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 21
Det er absolutt ikke utenkelig at du har EL nå, jeg gikk ganske rett tilbake til normal syklus etter min SA. Det kan selvfølgelig også være HCG-rester EL testen plukker opp, for de er ganske like, så du kan få positiv EL-test uten LH-stigning hvis det er HCG i urin.
Når det er sagt - jeg gjetter at det er LH-stigning på gang, så jeg ville fortsatt å testa
 
Blir så forvirra. Som nevnt tidligere, ma før jul, sluttet å blø for ca 14 dager siden, men hadde skyggestrek på graviditetstest for to dager siden. Tok el-test i går, negativ. Tok en ny i dag, og den ser nesten positiv ut. Kan jeg ha el nå? Blir altså så forvirra..
Svarte over, men fikk ikke med sitatet :)
 
Fy faen jeg hater dette ass. Jeg hater hvor altoppslukende det er og hvor fuckings ødelagt jeg blir når det bikker 10 dpo og testene er negative.
Jeg skulle nesten ønske jeg ikke hadde vært gravid, for da tror jeg jeg hadde tatt det mindre tungt. Siden vi "fikk det til" på første forsøk hadde jeg håpet at det skulle gå fort å bli gravid igjen også.

Det skal sies - vi har ikke prøvd lenge i det hele tatt, dette er bare andre prøveperiode med negative tester. Jeg har så sykt medfølelse for alle dere som har holdt på mye lenger enn meg, men det gjør det ikke noe lettere nå. Det eneste som surrer i bakhodet er at mamma mistet et par år før hun ble gravid med meg. Også de ble gravid på første forsøk, men hun mistet i uke 12, og så tok det nesten tre år før de fikk meg. Jeg orker ikke at det skal være meg.

Jeg blir så irritert på meg selv og hvor mye det går inn på meg. Jeg skulle ønske jeg kunne være litt mer chill, og bare ta det som det kommer, men det er visst ikke i min natur. Jeg vil bare være gravid igjen og aller helst ikke med en julebaby heh.

Sorry for en liten utblåsning, men jeg blir bare så frustrert. Og det hjelper jo ikke at de negative testene kommer samtidig med PMS og jeg er skjør og grinete i utgangspunktet hehe.
Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Det har overrasket meg også hvor oppslukt man blir av dette. Skulle virkelig ønske jeg kunne være en av de som bare sluttet på pillen og så skjedde det som skjedde. Men nei.... Min mor hadde omtrent akkurat samme forløp som din(tok 2år heller enn 3 etter MA før jeg kom), og det er virkelig skrekken. Håper det ikke blir sånn med oss!!

Og det er alt for lite oppmerksomhet rundt hvor tøft det er med svingningene i hormoner. Både gjennom syklus generelt, men særs etter at man mister. Humøret svinger som en pendel, kroppen spiller ikke på lag, huden er elendig og søvnen har ikke vært normal på flere mnd. PMS etter mist var et helt nytt nivå av vanskelig!
 
Blir så forvirra. Som nevnt tidligere, ma før jul, sluttet å blø for ca 14 dager siden, men hadde skyggestrek på graviditetstest for to dager siden. Tok el-test i går, negativ. Tok en ny i dag, og den ser nesten positiv ut. Kan jeg ha el nå? Blir altså så forvirra..
Som Marie2 skriver, kan godt hende det er eggløsning på gang. Testet du flere ganger?
 
Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Det har overrasket meg også hvor oppslukt man blir av dette. Skulle virkelig ønske jeg kunne være en av de som bare sluttet på pillen og så skjedde det som skjedde. Men nei.... Min mor hadde omtrent akkurat samme forløp som din(tok 2år heller enn 3 etter MA før jeg kom), og det er virkelig skrekken. Håper det ikke blir sånn med oss!!

Og det er alt for lite oppmerksomhet rundt hvor tøft det er med svingningene i hormoner. Både gjennom syklus generelt, men særs etter at man mister. Humøret svinger som en pendel, kroppen spiller ikke på lag, huden er elendig og søvnen har ikke vært normal på flere mnd. PMS etter mist var et helt nytt nivå av vanskelig!
Ja, fy fader, det er brutale greier! Vi skal ikke bli våre mødre, det får vi satse på :)

Nå har jeg bestemt meg for at jeg må slutte å bare tenke på dette. Nå har jeg meldt meg på et 10km løp i april, og skal trene mot pers. Jeg har ikke trent skikkelig siden før jeg ble gravid, litt fordi jeg ikke har klart å komme i gang igjen fordi "det er jo ikke vits hvis jeg blir gravid igjen, så mister jeg jo all den fremgangen uansett". Men plutselig blir jeg ikke gravid før til høsten, jeg kan jo ikke la være å trene helt frem til da bare på grunn av en hypotetisk graviditet som ikke kommer.

Så nå skal fokuset ligge på treningen, og så får jeg heller justere treningen etter form hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid før den tid. Vurderer å hoppe over prøvingen i mars uansett fordi jeg er middels- gira på barn i slutten av desember :happy8
 
Enig!!
Det hørtes ut som en veldig god ide å flytte fokus litt! Hvis ting tar tid må man jo leve i mellomtiden også, ikke bare stresse med å få det til. Tror jeg skal følge ditt eksempel :) Ikke løpe da, for det er definitivt ikke min greie:p Lykke til med treningen!!
 
Når fikk dere mensen tilbake etter aborten?
Tror jeg har fått mensen tilbake 22 dager etter aborten. Er det mulig så tidlig?
På søndag var det 22 dager(sluttet å blø etter 14 dager) siden aborten og jeg begynte å blø litt, i dag blør det ganske mye.

Når jeg tenker etter så har jeg hatt tegn på at mensen har nærmet seg. Slukte opp en hel(nesten) pose twist på lørdag og masse konfekt på fredag. I tillegg har jeg vært veldig irritabel og følsom som ga seg på søndag.
 
Når fikk dere mensen tilbake etter aborten?
Tror jeg har fått mensen tilbake 22 dager etter aborten. Er det mulig så tidlig?
På søndag var det 22 dager(sluttet å blø etter 14 dager) siden aborten og jeg begynte å blø litt, i dag blør det ganske mye.

Når jeg tenker etter så har jeg hatt tegn på at mensen har nærmet seg. Slukte opp en hel(nesten) pose twist på lørdag og masse konfekt på fredag. I tillegg har jeg vært veldig irritabel og følsom som ga seg på søndag.
Min var 1 dag forsinket i forhold til vanlig syklus. Så sånn sett ganske rett tilbake i syklus igjen. men usikker på om jeg hadde eggløsning den mnd, siden tempen min var helt ute og kjørte. Tror det varierer veldig hvordan folk har det de neste mnd, og alt er liksom "normalt".
 
Når fikk dere mensen tilbake etter aborten?
Tror jeg har fått mensen tilbake 22 dager etter aborten. Er det mulig så tidlig?
På søndag var det 22 dager(sluttet å blø etter 14 dager) siden aborten og jeg begynte å blø litt, i dag blør det ganske mye.

Når jeg tenker etter så har jeg hatt tegn på at mensen har nærmet seg. Slukte opp en hel(nesten) pose twist på lørdag og masse konfekt på fredag. I tillegg har jeg vært veldig irritabel og følsom som ga seg på søndag.
Første ordentlige mens var 43 dager etter utskrapning her.. men så hadde jeg den lengste blødningen jeg har hatt etter utskrapning også.
 
Min var 1 dag forsinket i forhold til vanlig syklus. Så sånn sett ganske rett tilbake i syklus igjen. men usikker på om jeg hadde eggløsning den mnd, siden tempen min var helt ute og kjørte. Tror det varierer veldig hvordan folk har det de neste mnd, og alt er liksom "normalt".

Første ordentlige mens var 43 dager etter utskrapning her.. men så hadde jeg den lengste blødningen jeg har hatt etter utskrapning også.
Håper og tror det er mensen, og at eggløsning kommer om 2 uker :)

Frustrerende å ikke vite. Men, har begynt å skjønne at det ikke hjelper å stresse, kroppen blir klar når den er klar.
 
Når fikk dere mensen tilbake etter aborten?
Tror jeg har fått mensen tilbake 22 dager etter aborten. Er det mulig så tidlig?
På søndag var det 22 dager(sluttet å blø etter 14 dager) siden aborten og jeg begynte å blø litt, i dag blør det ganske mye.

Når jeg tenker etter så har jeg hatt tegn på at mensen har nærmet seg. Slukte opp en hel(nesten) pose twist på lørdag og masse konfekt på fredag. I tillegg har jeg vært veldig irritabel og følsom som ga seg på søndag.
Etter jeg mistet gikk jeg rett inn i vanlig syklus. Har hun hatt en mensen siden da, men skal ha om ca en uke.
 
Hei! :) Jeg hadde termin 23.juni, men oppdaget MA i uke 13 og hadde utskrapning 13.desember. Begynte å teste for eggløsning ca 14 dager etter utskrapning, og ifølge CB hadde jeg eggløsning 3.januar. Vi la inn askjer hver dag både før og etter EL, og er nå i dpo-land, men vet jo egentlig ikke når mensen skal komme.. dersom mensen skal komme 14 dager etter EL skal den egentlig være her i morgen. Kan det være at jeg ikke hadde eggløsning og at mensen derfor ikke kommer som ventet? Synes denne venteperioden er så vanskelig. Er det noen her som er i samme situasjon?
 
Hei! :) Jeg hadde termin 23.juni, men oppdaget MA i uke 13 og hadde utskrapning 13.desember. Begynte å teste for eggløsning ca 14 dager etter utskrapning, og ifølge CB hadde jeg eggløsning 3.januar. Vi la inn askjer hver dag både før og etter EL, og er nå i dpo-land, men vet jo egentlig ikke når mensen skal komme.. dersom mensen skal komme 14 dager etter EL skal den egentlig være her i morgen. Kan det være at jeg ikke hadde eggløsning og at mensen derfor ikke kommer som ventet? Synes denne venteperioden er så vanskelig. Er det noen her som er i samme situasjon?
Jeg var i samme situasjon i oktober. MA i uke 10. vi fikk det ikke til første syklus, men da fikk jeg heller ikke en sterk positiv på eggløsningstester. Vi fikk positiv test neste syklus, men testet ikke positivt før en uke etter forventet mens etter vanlig syklus. Jeg fikk ny bekreftet MA i dag og har fått piller for å sette det i gang. Kjenner jeg ikke har litt lyst å begynne å prøve på nytt, samtidig om det mentalt har roet seg litt. Det blir ultralyd privat tidligere neste gang for å unngå ta det skal gå så lenge før kroppen gir opp. Vi kommer til å starte å prøve etter blødningen gir seg, men kommer til å kjøpe eggløsningstester for å prøve å sjekke litt.
 
Når fikk dere mensen tilbake etter aborten?
Tror jeg har fått mensen tilbake 22 dager etter aborten. Er det mulig så tidlig?
På søndag var det 22 dager(sluttet å blø etter 14 dager) siden aborten og jeg begynte å blø litt, i dag blør det ganske mye.

Når jeg tenker etter så har jeg hatt tegn på at mensen har nærmet seg. Slukte opp en hel(nesten) pose twist på lørdag og masse konfekt på fredag. I tillegg har jeg vært veldig irritabel og følsom som ga seg på søndag.
Jeg blødde i en uke sist og fikk mensen igjen som vanlig syklus etter det. Husker ikke helt hvor mange dager, men 3-4 uker etter blødningen sluttet gjetter jeg.
 
Jeg var i samme situasjon i oktober. MA i uke 10. vi fikk det ikke til første syklus, men da fikk jeg heller ikke en sterk positiv på eggløsningstester. Vi fikk positiv test neste syklus, men testet ikke positivt før en uke etter forventet mens etter vanlig syklus. Jeg fikk ny bekreftet MA i dag og har fått piller for å sette det i gang. Kjenner jeg ikke har litt lyst å begynne å prøve på nytt, samtidig om det mentalt har roet seg litt. Det blir ultralyd privat tidligere neste gang for å unngå ta det skal gå så lenge før kroppen gir opp. Vi kommer til å starte å prøve etter blødningen gir seg, men kommer til å kjøpe eggløsningstester for å prøve å sjekke litt.
Uff så grusomt❤️ sender mange store klemmer herfra.

Jeg hadde forøvrig samme greia, fikk ikke ordentlig positive EL tester første syklus, bare en stigning jeg tror var et forsøk.
Hadde "perfekt" runde denne syklusen, med masse aksjelegging, men ingen klaff nå heller, og bare 26 dagers syklus, som er unormalt kort til meg å være, pleier å være ganske konsekvent på 29. Tror kroppen ikke er helt i vater enda
 
Jeg var i samme situasjon i oktober. MA i uke 10. vi fikk det ikke til første syklus, men da fikk jeg heller ikke en sterk positiv på eggløsningstester. Vi fikk positiv test neste syklus, men testet ikke positivt før en uke etter forventet mens etter vanlig syklus. Jeg fikk ny bekreftet MA i dag og har fått piller for å sette det i gang. Kjenner jeg ikke har litt lyst å begynne å prøve på nytt, samtidig om det mentalt har roet seg litt. Det blir ultralyd privat tidligere neste gang for å unngå ta det skal gå så lenge før kroppen gir opp. Vi kommer til å starte å prøve etter blødningen gir seg, men kommer til å kjøpe eggløsningstester for å prøve å sjekke litt.
Takk for svar <3 uff, så utrolig trist å høre at du fikk bekreftet ny MA i dag. Det unner jeg virkelig ingen. Håper du har gode folk rundt deg og får god oppfølging nå. Dette er ingen lek. Hadde du medisinsk abort eller utskrapning sist? Hva kommer du til å gjøre denne gangen?

Sender deg masse varme tanker. Ta vare på deg selv!
 
Takk for svar <3 uff, så utrolig trist å høre at du fikk bekreftet ny MA i dag. Det unner jeg virkelig ingen. Håper du har gode folk rundt deg og får god oppfølging nå. Dette er ingen lek. Hadde du medisinsk abort eller utskrapning sist? Hva kommer du til å gjøre denne gangen?

Sender deg masse varme tanker. Ta vare på deg selv!
Takk for gode tanker <3 sist gikk det av seg selv. Ikke noen gledes historie det heller. Begynte å spotte når vi var vekkreist, så fikk ikke gjort så mye med det. Spottet i to uker og på vei hjem startet det for fult, så det ble ikke behov for noe mer enn et legebesøk siden det begynte skikkelig av seg selv til slutt. Denne gangen har jeg startet medisinsk abort. Allerede begynt å blø mye, men skal ta de siste pillene i morgen. Satser på at det ikke varer så alt for lenge, du blir jo helt sengeliggende for å ikke blø gjennom alt.
 
Uff så grusomt❤️ sender mange store klemmer herfra.

Jeg hadde forøvrig samme greia, fikk ikke ordentlig positive EL tester første syklus, bare en stigning jeg tror var et forsøk.
Hadde "perfekt" runde denne syklusen, med masse aksjelegging, men ingen klaff nå heller, og bare 26 dagers syklus, som er unormalt kort til meg å være, pleier å være ganske konsekvent på 29. Tror kroppen ikke er helt i vater enda
Kroppen trenger nok litt tid, men håper det går fort for dere. Den venteperiode er utrolig kjedelig. Du går alltid å håper og bare venter på neste positive.
 
Takk for gode tanker <3 sist gikk det av seg selv. Ikke noen gledes historie det heller. Begynte å spotte når vi var vekkreist, så fikk ikke gjort så mye med det. Spottet i to uker og på vei hjem startet det for fult, så det ble ikke behov for noe mer enn et legebesøk siden det begynte skikkelig av seg selv til slutt. Denne gangen har jeg startet medisinsk abort. Allerede begynt å blø mye, men skal ta de siste pillene i morgen. Satser på at det ikke varer så alt for lenge, du blir jo helt sengeliggende for å ikke blø gjennom alt.
Huff. Kjenner det knyter seg i magen av å tenke på hva du går gjennom nå. <3 Håper det går greit for seg de neste dagene, og at du får god støtte.

Kan jeg spør deg hvordan kroppen din var når du ble gravid på første syklus etter MA? Du sa du ikke testet positivt før en uke etter forventet mens. Testet du i dagene før mensen, men de var negative? Hadde du noen symptomer i denne perioden? Jeg skulle fått mensen i dag om jeg regner 14 dager fra eggløsning, men er jo ikke helt sikker på hvordan kroppen min er nå etter MAen... Det er jo ikke sikkert jeg hadde eggløsning heller, så veldig usikker. Noen sier jo at det går 6 uker til de får mensen etter MA.
 
Back
Topp